Gå til innhold

Problemer med iTunes 7


Anbefalte innlegg

Itunes er for tregt med store playlister, det bruker for mye ressurser, det støttet ikke gapless playback før nå, det støtter ikke replay-gain, det støtter ikke idv2.4. Nå husker jeg ikke hvordan det er med flac-støtte og sånn, støtter itunes det?

 

AtW

6868905[/snapback]

Hva mener du med tregt? Spiller det sangene dine i slow-motion? Alt funker hvertfall helt greit her med mitt bibliotek med 8751 sanger. Søker jeg etter en sang kommer den frem på millisekundet.

 

Min iTunes bruker nå omlag 60MB RAM og 3,3% cpu.

 

Replay again vet jeg ikke hva er.. men om det er å spille en sang en gang til så er jo det bare å trykke back-knappen. Som jeg hos meg er eple+alt+arrow-left. Dette kan jeg seff gjøre uansett om jeg befinner meg i ett annet program.

 

flac støttes vel hvertfall ikke direkte, vet ikke om det finnes plugins. Selv bruker jeg kun aac 192 kbps.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Itunes er for tregt med store playlister, det bruker for mye ressurser, det støttet ikke gapless playback før nå, det støtter ikke replay-gain, det støtter ikke idv2.4. Nå husker jeg ikke hvordan det er med flac-støtte og sånn, støtter itunes det?

 

AtW

6868905[/snapback]

Hva mener du med tregt? Spiller det sangene dine i slow-motion? Alt funker hvertfall helt greit her med mitt bibliotek med 8751 sanger. Søker jeg etter en sang kommer den frem på millisekundet.

 

Min iTunes bruker nå omlag 60MB RAM og 3,3% cpu.

 

Replay again vet jeg ikke hva er.. men om det er å spille en sang en gang til så er jo det bare å trykke back-knappen. Som jeg hos meg er eple+alt+arrow-left. Dette kan jeg seff gjøre uansett om jeg befinner meg i ett annet program.

 

flac støttes vel hvertfall ikke direkte, vet ikke om det finnes plugins. Selv bruker jeg kun aac 192 kbps.

6868996[/snapback]

 

Søk i spillelista er tregt. 60 Meg ram og 3.3% CPU er ganske mye vil jeg si, ihvertfall med en playlist på 8k sanger.

 

At du ikke bruker funksjoner er jo greit nok, og du trives sikkert med iTunes, men det var en som hadde problemer med å forstå hvorfor folk ikke likte itunes, og jeg oppga noen grunner.

 

AtW

Endret av ATWindsor
Lenke til kommentar
Replay again vet jeg ikke hva er.. men om det er å spille en sang en gang til så er jo det bare å trykke back-knappen. Som jeg hos meg er eple+alt+arrow-left. Dette kan jeg seff gjøre uansett om jeg befinner meg i ett annet program.

6868996[/snapback]

Hvis du ikke vet hva noe er, sjekk det:

Replay Gain is a proposed standard published in 2001 to normalize the perceived loudness of computer audio formats such as MP3 and Ogg Vorbis. It works on a track/album basis, and is now supported in a growing number of players.
Lenke til kommentar
Jeg kan ikke fatte og begripe at gapless-playback skal kreve mye CPU, det er isåfall rimlig talentløs programmering, feks foobar2000 har hatt gapless-playback i mange år, og det ligger gjerne på 1% cpu-load hos meg, når jeg spiller musikk.

 

AtW

6867619[/snapback]

Greia er vel at første gang du starter iTunes / så går iTunes igjennom alle album og legger til gapless informasjonen. Dette kan jo ta både tid og cpu om du har mange sanger.

6868955[/snapback]

 

Hvilken "gapless informasjon"? Mp3 som er nyere enn 3-4 år gammel har allerede headere som viser hvor sporet skal slutte.

 

AtW

6868978[/snapback]

Kun om du har rippa musikken med en ripper som lagrer denne gapless informasjonen. Med mp3 så er det ifølge wikpedia kun LAME som gjør dette.

Endret av MCDr
Lenke til kommentar
Jeg kan ikke fatte og begripe at gapless-playback skal kreve mye CPU, det er isåfall rimlig talentløs programmering, feks foobar2000 har hatt gapless-playback i mange år, og det ligger gjerne på 1% cpu-load hos meg, når jeg spiller musikk.

 

AtW

6867619[/snapback]

Greia er vel at første gang du starter iTunes / så går iTunes igjennom alle album og legger til gapless informasjonen. Dette kan jo ta både tid og cpu om du har mange sanger.

6868955[/snapback]

 

Hvilken "gapless informasjon"? Mp3 som er nyere enn 3-4 år gammel har allerede headere som viser hvor sporet skal slutte.

 

AtW

6868978[/snapback]

Kun om du har rippa musikken med en ripper som lagrer denne gapless informasjonen. Med mp3 så er det vel kun LAME som gjør dette.

6869048[/snapback]

 

LAME er en de facto standard i mp3-miljøet, det er vel stort sett bare en annen variant som ikke er horribelt dårlig i forhold til LAME (fraunhofer-encoderen, og selv den er et stykke bak).

 

Forøvrig er ikke LAME en ripper, det er en enkoder, og det er enkoderen som legger denne informasjonen i fila.

 

AtW

Lenke til kommentar
Søk i spillelista er tregt. 60 Meg ram og 3.3% CPU er ganske mye vil jeg si, ihvertfall med en playlist på 8 sanger.

 

At du ikke bruker funksjoner er jo greit nok, og du trives sikkert med iTunes, men det var en som hadde problemer med å forstå hvorfor folk ikke likte itunes, og jeg oppga noen grunner.

 

AtW

6869029[/snapback]

Nå sitter jeg på Mac så iTunes funker kanskje bedre der. Her funker det hvertfall veldig bra å søke og playlisten (biblioteket) min på over 8 TUSEN sanger!

Lenke til kommentar
Søk i spillelista er tregt. 60 Meg ram og 3.3% CPU er ganske mye vil jeg si, ihvertfall med en playlist på 8 sanger.

 

At du ikke bruker funksjoner er jo greit nok, og du trives sikkert med iTunes, men det var en som hadde problemer med å forstå hvorfor folk ikke likte itunes, og jeg oppga noen grunner.

 

AtW

6869029[/snapback]

Nå sitter jeg på Mac så iTunes funker kanskje bedre der. Her funker det hvertfall veldig bra å søke og playlisten (biblioteket) min på over 8 TUSEN sanger!

6869119[/snapback]

 

Oisann, missa en k der, skulle stått 8k.

 

AtW

Lenke til kommentar

Det er visst litt av hvert gærnt med denne versjonen av iTunes, jeg tok akkurat programmet i å bruke 393MB ram! Akkurat nå er programmet minimert, og ligger på 105MB, over dobbelt så mye som forrige versjonen. Det har vel kanskje noe å gjøre med Alle coverne/ Album Artworken jeg har lagt til, men uansett ganske mye da...

Lenke til kommentar

http://www.dagbladet.no/dinside/2006/09/15/476863.html

Markedets beste musikkprogram. Altso Itunes.

Siste avsnitt:

Markedets beste

Apple har sitt på det tørre når selskapet sier at dette er den viktigste oppdateringen siden iTunes ble lansert i 2001. Med CoverFlow og de andre forbedringene, er det liten tvil at iTunes er det beste og mest brukervennlige musikkprogrammet som er å få til Mac og PC. Og det er fortsatt gratis...

 

Det står ingenting om problemer, kun skryt frå første til siste ord.

Mest brukervennlige programmet? Haaaaaaaaallo?!?! Har han i heile tatt prøvd andre program..

 

Hovudfunskjonen til eit musikkprogram skal vere å spele av sanger, trenge ikkje all verdens dilldall som bruker meir av cpu. Derfor eg bruker winamp! Beste programmet til å spele av musikk med!

Og winamp søker ufattlig fort!

Lenke til kommentar

Hmm..

Har brukt v7 nå siden den kom. Har brukt begge iPodene mine mot den. Har ikke hat noen problemer til nå. Kan heller ikke høre noe i lydbilde. Kan rett og slett bare være at jeg er blitt så vant med det grusome lydbilde som jeg har på laptopen. Men vært fall.

Skjønner ikke helt hvor dere får det i fra at det tar så mye av cpu og ram.

2.2ghz celeron. Ikke verdens beste altså. Og 512mb ram..

Ligger på rundt 1-3%på cpu, med musikk. ved film så er den opp mot 10% av cpu.

Og 10-20mb av RAMen ved musikk. Har ikke sett ved film.

Dette er myemye bedre enn de gamle versjonene. De brukte gjerne 40% av CPU. og 100-150mb ram.

31 462 sanger. Og 184 filmer.

500gb med musikk i apple lossless og rundt 100gb i all annen kvalitet.

Endret av MoDzoNa
Lenke til kommentar

Lydtrøbbel i v7 her også. ITunes er et ganske nice program, med gode spillelister og slikt, men som flere har påpekt, bruker det altfor mye ressurser. ITunes ble også mye verre da de fant ut at de skulle integrere det med Quicktime - kanskje for å redde en forferdelig videoplayer?

Lenke til kommentar
Måtte fjerne v7 og gå tilbake til itunes 6. Versjon 7 ville ikke legge over musikk på ipoden min, og brukte utrolig lang tid på finne denne gapless informasjonen i oppstart. Itunes har jeg egentlig aldri likt, er utrolig tregt uansett hva man gjør. Og hvorfor tvinges man til å installerequicktime hver gang??

6873169[/snapback]

er litt i tvil om hva slags maskin du har, for for meg er den det raskeste på å starte filer, søke og vise informasjon om filene mine. er litt tregt i oppstarten, men så lenge jeg alltid har programmet på er det byfar det raskeste programmet jeg vet om (og jeg har prøvd mange spillere).

Lenke til kommentar

Personlig synes jeg iTunes er helt genialt. Heldigvis har jeg ikke opplevd noen problemer med den nye versjonen heller, forhåpentligvis dukker det ikke opp noen før Apple kommer med en oppdatering.

*krysser fingrene* :)

 

Det jeg liker best med iTunes er muligheten til å automatisk generere/oppdatere spillelister med musikk fra musikkbiblioteket mitt, slik at det blir enkelt å holde orden på musikken min basert på en rekke kriterier, samt at det blir utrolig enkelt å synkronisere alt dette opp mot iPoden min. Det finnes vel andre alternativer som gjør det samme, slik som Mediamonkey (betalingsversjonen tilbyr dette, mener jeg), og kanskje også Winamp?

 

Forresten, noen som vet om det går an å spille av Apple Lossless-filer i Winamp på noen som helst måte? Winamp ser ikke ut til å være i stand til det uten videre, og jeg har så langt ikke funnet noen plugin som tillater det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...