Gå til innhold

Komplett .no erfaring - hva har skjedd med de?


Anbefalte innlegg

Har vært kunde hos komplett i ca 5 år og ikke handlet der det siste året. Men nå kom tiden for å oppgradere igjen, så jeg bestilte varene. Etter 6 virkedager (!) ble varene sendt (5 dager lå de til plukking, over 100+ av hver vare på lager). Når varene så ankomm, så jeg at jeg hadde fått helt feil ram, og sendte tilbake. Man bruker jo ikke 5 dager på å pakke 3-4 varer og tar feil! Det gikk så 5+ dager før jeg hørte fra komplett, og returen var i orden. Venter fortsatt på mine varer, 4 dager etter at jeg fikk mailen om at returen var godkjent. Har ikke hørt et ord om hvor pakken min er, om den er sendt, eller om den er til pakking.

 

Det har nå gått over 3 uker siden jeg bestilte varene og enda venter jeg på det. Eneste positive var en hyggelig fyr på support, men det burde det jo uansett være når de gjør slike feil som å sende ut feil varer (dårligere enn bestilt). Han sa dog at jeg skulle ringe å spøre etter ham neste gang jeg skulle ha noe, men det kommer nok aldri til å skje med mindre komplett skjerper rutinene sine bemerkelsesverdig.

 

- De er så trege og surrete at jeg tror de har tatt seg vann over hodet med alle nye varer de nå tilbyr. Noe må det jo være...

 

Jeg husker i gamle dager, da satt jeg med delene i hendene etter 2 virkedager og fikk alltid korrekte varer. Så noe må ha skjedd.... Liker ikke denne "virker ikke som vi bryr oss om deg som kunde" måten ting skjer på. Muligens dette bare er en dum pakkegutt med store bevegelsesproblemer`s skyld også. Det er nå noe galt i det minste.

Endret av t3p0s3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg husker i gamle dager, da satt jeg med delene i hendene etter 2 virkedager og fikk alltid korrekte varer. Så noe må ha skjedd.... Liker ikke denne "virker ikke som vi bryr oss om deg som kunde" måten ting skjer på. Muligens dette bare er en dum pakkegutt med store bevegelsesproblemer`s skyld også. Det er nå noe galt i det minste.

6863227[/snapback]

Tror du at den ansatte på lageret som pakket dine varer plukket 3-4 varer den dagen og så tok seg fri? Du fikk en feilsendt vare, sånt skjer. Dersom du er ute etter en butikk som ikke gjør feil noen gang, kommer du aldri til å kunne handle noe sted igjen.

Lenke til kommentar
Eller? Er den egentlige idéen din at vi skal lese hvor dårlig komplett egentlig er.., for at de neste gang du bestiller ikke skal ha så mange kunder å behandle ordre fra? Eller jobber du kanskje i en konkurerende nettbutikk og ønsker å rakke litt ned på komplett?

6863563[/snapback]

 

[showTune.Start("Irony")]

ParaParaParaNOIA!

It's a wonderful thing

Paaaaaaaaaa-RA-NOIA!

[showTune.Stop("Irony")]

 

Sorry. Kunne ikke dy meg - ALLTID drar noen opp dette når webshoper diskuteres.

 

*Tronaldo*

evt.

Mulder

Lenke til kommentar

Komplett / Datakjeden har vokst seg for store og for arrogante, særlig etter at de begynte med reklame på TV og begynte å selge alt annet fandenskap. Ille nok at Elkjøp selger data, nå selger Komplett også vaskemaskiner.

 

Jeg handler kun over disk grunnet lange leveringstider, og jeg venter fortsatt i spenning på avslag på et jobbintervju jeg avgav hos Datakjeden for 4 måneder siden. Kaos på toppen av bedriften, kaos overalt i bedri(t/f)en.

Lenke til kommentar

Mine siste erfaringer med komplett har bare vært positive. Siste gangen jeg bestilte varer hos dem, sendte jeg bestillingen fredag kveld. Den ble plukket søndag formiddag, og sendt mandag. Stort raskere kan det vel ikke gå :)

 

Når det er sagt, varierer vel arbeidsmengden hos komplett som hos alle andre. Feilplukk kan skje hos alle. Største feilen jeg har vært utsatt for i så måte, var en annen nettbutikk som sendte meg en mobiltelefon istedet for noen pakker fotopapir.

 

Jeg synes det er berettiget av trådstarter å stille spørsmålstegn ved den kundebehandlingen han har vært utsatt for. I hans sted ville ikke jeg heller vært fornøyd.

 

Derfor synes jeg ikke det er riktig at vi som ikke har dårlige erfaringer med Komplett, skal rakke ned på trådstarter fordi han stiller spørsmål ved behandlingen han har fått i denne saken.

Lenke til kommentar

Må le litt av anklagene om at jeg jobber for et konkurrerende selskap og "alle må slippe alt de har i hendene" inlegget. Virker som veldig mange føler at de må beskytte komplett og til og med sette spørsmålstegn ved en dårlig erfaring.

Det jeg sier at før, før de ble så store at de begynte å reklamere og utvide vareutvalget (som jeg skrev i første post) gikk ting raskere, og kanskje litt mer personlig, i alle fall for min del. Får dårlig informasjon av komplett og de er treeeege i dette tilfellet (med både sending og retur, nei jeg har ikke vært dust så de har lagt med bakerst i køen). Har også opplevd at de er trege til å svare på mail, uansett hvor vanskelig \ enkelt spørsmålet måtte være.

 

Måtte bare få ut at jeg nå synes komplett begynner å bli for "store", upersonlige og rett og slett trege (igjen: MIN erfaring, ikke deres)

 

Og til dere som lurer, topic er et retorisk (lurer på om jeg bruker dette ordet riktig nå) spørsmål som jeg ikke ventet et svar på, jeg bare deler mine meninger og erfaringer med de som vil lese den.

 

- Det går heller dårlig å gå i en databutikk når det eneste valget er Elkjøp, og komplett har alltid levert raskt før, da de var mindre.

 

 

Og nei, jeg tror ikke det var den ansatte på lageret som lette etter varene mine i fem dager, haha. Utrolig at noen ikke tar den, du må spøke TEE? - Og å ta 3 setninger ut av hele sammenhengen blir feil, det var sammenhengen i alt som skjedde rundt denne ordren som var mitt poeng.

 

Sånn, nå kan alle som vil kutte opp, og skyte løs på alt og hva somhelst jeg sier :tease:

Lenke til kommentar

Du har hatt en dårlig erfaring med komplett. Greit nok. Det er jo et karaktersystem med kommentarer der man kan få utløp for sånt her på HW. Jeg synes ikke det var så graverende da.

 

Jeg har fått ting levert med en gang, noen ganger senere og noen ganger veldig sent med flere av websjappene inkludert komplett. Kjedelig når det skjer, men langt i fra verdens undergang. At Posten ofte forverrer dette er også kjipt, men føler ikke at å lage en tråd om det i diverse forum gjør at pakkene kommer fortere frem.

 

Uansett. Komplett har sikkert vanskeligere med å gjøre unna alt perfekt da de har vokst seg ganske store. Leste forøvrig artikkelen om lageret og logistikken deres på dinside.no en tid tilbake og det var interressant.

 

Bedre lykke neste gang da, du sier jo du har vært kunde i 5 år, så de har sikkert gjort noe rett ovenfor deg og. Ville nok gitt de en sjanse til.

Lenke til kommentar

Karaktersystemet funkerer nok når det vil, har prøvd å legge inn erfaringer der før uten hell. Dette er nå ikke en post laget for at jeg kan få pakken frem fortere men å DELE MENINGER, blir sliten av å si det, så må gape det vist.

 

"Uansett. Komplett har sikkert vanskeligere med å gjøre unna alt perfekt da de har vokst seg ganske store." - mitt poeng eksakt! Ty.

Lenke til kommentar

At Komplett handler seint, og er blitt for store til å i det hele tatt bry seg om små drittkunder som blir som små maur i en maurtue er intet nytt. De har for lite folk ansatt til å kunne håndere hele kundemassen. Jeg er glad det finnes mange gode konkurrenter og at jeg kan fraråde alle rundt meg inkl. bedrifter fra å bruke Komplett. De har vært treige lenge. Nå snakker jeg i snitt sett fra min side, så selvfølgelig finnes det unntak.

Lenke til kommentar
snip

 

Jeg handler kun over disk grunnet lange leveringstider, og jeg venter fortsatt i spenning på avslag på et jobbintervju jeg avgav hos Datakjeden for 4 måneder siden. Kaos på toppen av bedriften, kaos overalt i bedri(t/f)en.

6863712[/snapback]

 

Kanskje de har sendt deg avslaget men du henta det ikke på posten, så det er sendt i retur? Forvent deg da å måtte betale returportoen

 

:D

Lenke til kommentar

Jeg kan ikke annet enn å være enig i de spørsmål som trådstarter stiller. Jeg skal la de være ubesvart.

 

Min egen erfaring er følgende: Jeg har alt i alt handlet 6 ganger på komplett. 3 ganger har jeg fått feil varer. Altså 50% feil i leveransen. I 2 tilfeller tok det mer enn 10 virkedager til tross for en lagerbeholdning på +100. Jeg har hatt 2 returer som tok 5 virkedager å behandle samt 10 virkedager til å få erstatting.

 

Hvorfor handler jeg fortsatt på Komplett? Det gjør jeg ikke...

Lenke til kommentar

Har vel handlet hos komplett siden 2001, over 30 orderer der og ikke fått en eneste feil levert vare.

 

Alt fra enkelt bestillinger på en mus, til hele maskiner pluss annen rekvisita.

 

Nå handler jeg ikke bare hos komplett, men også hos andre når disse har billigere varer + frakt.

 

Jeg har derimot fått feillevert varer hos andre firmaer som er mye mindre i omsetning og antall ansatte, men som oftest har en tlf, vært nok til å få dette byttet.

 

Komplett er nok bare som andre bedrifter, feil skjer der også. Miste kunder liker vel ingen, så hvis dette liksom skulle være noe som er mere vanlig å levere feil enn og levere rett, og ikke ta hensyn til små kunder, hadde nok ikke komplett hatt så mye salg lengre av deler som privat kunder kjøper.

Lenke til kommentar
Joda, innleggene mine er litt latterlige. Det er jeg den første til å være enig i. Men jeg forklarer igjen. På meg så virker hele tråden som en hevn mot Komplett fordi du FOR FØRSTE GANG PÅ 5 ÅR(!) opplever noe tull fra dem. Hvor kravstor er du egenltlig? Klarer du å akseptere at andre gjør en feil?

 

Også legger jeg merke til at du i innlegget (nr.1) skriver: "...sende ut feil varer (dårligere enn bestilt)."

Det jeg forstår med det der er at dersom komplett hadde gjort feilen annerledes og sendt deg noe som var bedre så hadde alt vært i orden. Altså greit at det gjøres feil dersom du tjener på det, men helt uakseptabelt når den samme feilen blir begått og du får litt ekstra arbeid etterpå. Ser du ikke dine egne motsigende utalelser der?

 

Tilslutt vil jeg si hva jeg syns er latterlig. Det er hele idéen med å legge ut ett slikt klagebrev på nett istedenfor å ta det opp med forretningen. På meg virker det som en svertekampanje og en advarsel til oss andre mot firmaet.

6866932[/snapback]

 

Jeg blir sliten og oppgitt over alle lovord om komplett.no her.

Jeg har ingenting personlig å utsette\rose komplett for her og nå. Det kan vi ta senere en gang.

Det jeg imidlertid vil si, er at det er IKKE bra, for oss i et forbrukersamfunn å beskytte, eller prøve å slå ring rundt en bedrift som leverer oss tjenester\produkter. Vi er hele tiden best tjent med at tjenestene som blir levert oss er høyest mulig på kvalitet og at prisene er lavest mulig sett i forhold til denne kvaliteten. En kritikk av komplett.no som trådstarter åpner med, er IKKE et personangrep, og behøver altså da på ingen måte å forsvares som om det skulle være nettopp det. En bedrift er avhengig av kritiske tilbakemeldinger for å kunne forbedre seg. Og som jeg sa er nettopp dette kvalitetsskapende.

 

Vi får IKKE bedre service av å forsvare feil som bedrifter gjør. Det er bare idioti.

 

Hvis alle hadde gjort slikt, og vært supertålmodige når feil blir gjort, så hadde vi endt opp med et utrolig lite effektivt samfunn, hvor ting hadde tatt ufattelig lang tid, og service hadde vært på bunn.

 

Dette må jo dere som rakker ned på trådstarter også forstå?

 

(Jeg quotet innlegget ditt fordi du virket som den mest iherdige beskytter av komplett.no i denne tråden. Ikke ment som personangrep)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...