Gå til innhold

Booste Windows XP (Pro) for bedre ytelse i WoW

Anbefalte innlegg

Skrevet

Virker som om etter jeg har vært i store slag hvor fps-en daler ned til ca 10fps så fortsetter datamaskinen å jobbe iherdig selv når alt har roet seg ned og ingenting skjer rundt meg. Er det memorybrikkene som ikke har cleansa seg selv eller noe sånt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

prøv en defragmentering av harddisken? gjerne med ett litt bedre program enn standard windows.

2GB ram gjør også underverker på WoW ytelse..men prøv diverse andre ting før du kjøper noe

sjekk hva page filen er satt til i windows (bør være 1.5GB)

sjekke hvilke prosesser som ligger og kjører i systemet i bakgrunnen?

Skrevet
2GB er ikke nødvendig i WoW, men en defragmentering er ikke dumt.

Epz.

6862758[/snapback]

Det er også en fordel om OS og WoW ikke ligger på samme partisjon. Det at partisjonen som OS ligger på har litt ekstra GBs å rutte med hjelper også.

Skrevet
Virker som om etter jeg har vært i store slag hvor fps-en daler ned til ca 10fps så fortsetter datamaskinen å jobbe iherdig selv når alt har roet seg ned og ingenting skjer rundt meg. Er det memorybrikkene som ikke har cleansa seg selv eller noe sånt?

6860390[/snapback]

Typisk minneproblem. Det eneste du skal trenge å gjøre er å avslutte programmer som tar mye minne. 1024Mb holder fint til WoW, men ikke hvis du bruker 300-400Mb i tillegg på Office, Adobe+++. Sjekk prosesslisten, sjekk hva som ligger i taskbar, og hva du har åpent.

Skrevet

Jeg bruker ikke pagefile. Fikk høre det fordi jeg har så mye minne.

Bruker noen addons, men trodde ikke dette skulle være noe minneproblem.

Defragmenterer alltid harddisken hvor windows er når jeg har gjort en del forandringer. Det ligger ikke noe i bakgrunnen som tar opp ytelser.

Kan jo prøve defragmentere harddisken hvor WoW ligger.

Skrevet (endret)

6860390[/snapback]

Jeg har noenlunde samme problem og samme speccs på hardware som deg. Har sett andre folk med dårligere pc enn meg som kjører wow helt smuud. Jeg har prøvd defragmentering og litt roting med video options, men får ingen merkbar forskjell.

F.eks Når jeg logger inn på store steder som orgrimmar osv, så tar det lang tid før alle folkene kommer fram, ser dem bare som skygger på bakken. Har også et problem med at rett etter jeg har tatt hearthstone til orgrimmar så må jeg vente i ca 30-40sek før det slutter å hakke. Dette går meg på nervene. :hrm:

Har også prøvd å oppdatere skjermkortdrivere og bios.

Endret av zebe
Skrevet

6860390[/snapback]

Jeg har noenlunde samme problem og samme speccs på hardware som deg. Har sett andre folk med dårligere pc enn meg som kjører wow helt smuud. Jeg har prøvd defragmentering og litt roting med video options, men får ingen merkbar forskjell.

F.eks Når jeg logger inn på store steder som orgrimmar osv, så tar det lang tid før alle folkene kommer fram, ser dem bare som skygger på bakken. Har også et problem med at rett etter jeg har tatt hearthstone til orgrimmar så må jeg vente i ca 30-40sek før det slutter å hakke. Dette går meg på nervene. :hrm:

Har også prøvd å oppdatere skjermkortdrivere og bios.

6863410[/snapback]

Heh, dette med at det tar lang tid å loade modellene til PC'er (playable characters) rundt omkring i WoW-verdenen er jo et lagg-problem. Du kan ha det feteste av hardware uten at det hjelper. Selv har jeg en x2 4600+ @ 2,8 GHz (dual core), 2GB Geil PC4000, GF 7800 GT, X-Fi Audio, etc etc.. og akkurat det samme skjer når jeg logger meg på et sted med masse PC'er. Grunnen er rett og slett at det er mange som vil ha samme informasjon samtidig, og da vil nødvendigvis ting ta tid :)

Og ja, jeg har en egen windows-harddisk, en egen data-harddisk, og til og med en egen wow-harddisk :)

Skrevet

Har også et rart problem..

Når jeg kjører vanlig full mode får jeg lagg og pcen klikker..

Når jeg kjører windowed mode har jeg stabil 50+ fps og ingen klikk :D

Any ideas? :p

Skrevet

window mode i fullscreen :p

samme effekt som fullscreen, bare i vindu modus..hehe

perfekt for dual monitor oppsett btw... kan flytte musa over på skjerm nr2 uten at WoW blir påvirka...ahh,..

Skrevet

Etter smålagg og 2 år uten cleanup, så ble det reinstallasjon på meg OS & WoW på en Raptor 74 GB HDD - 2 GB Ram - Nvidia 6800 Ultra (skal byttes til vinter/vår) Gjorde underverker dette her ;)

Skrevet

Hare 1.5.1. hjalp veldig. Den booster spill i Windows samt mem-doubler hjelper. Når den skal frigjøre minne så multitaskes det automatisk til Windows, og det er irriterende så derfor må jeg skry av den funksjonen. Har noen et annet nyttig program som hjelper på å renske minnebrikker mens jeg spiller uten å multitaske?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...