Mr.SS Skrevet 13. september 2006 Skrevet 13. september 2006 Hei, Liker og ha endel soundtrack på pcen, så jeg har noe å bruke da jeg lager film Har egentlig lagd det meste fra tjuv-filmer til sci-fi. De soundtrackene jeg har: Ringenes Herre Star Wars Gladiator Matrix The Godfather part I Jurassic Park Lion King + Noen få mindre kjente. Hvilke andre vil det være nyttig og få med seg? Tenker både klassisk og mer moderne..
Mr.SS Skrevet 13. september 2006 Forfatter Skrevet 13. september 2006 Du kan bruke MacGyver-themelåta? 6859719[/snapback] Hehe. Kunne kanskje passet til en vignett, men altfor gjenkjennbar til å brukes i et seriøst prosjekt.
white_pony Skrevet 13. september 2006 Skrevet 13. september 2006 Du kan bruke MacGyver-themelåta? 6859719[/snapback] Hehe. Kunne kanskje passet til en vignett, men altfor gjenkjennbar til å brukes i et seriøst prosjekt. 6859727[/snapback] Kanskje derfor jeg ikke var så seriøs og satt inn smiley? Men seriøst, jeg vet ikke jeg.
Cuneax Skrevet 14. september 2006 Skrevet 14. september 2006 Dette bør du absolutt styre unna. Å bruke musikk fra andre filmer i sin egen film er skadelig for din films selvstendighet og integritet. Ta eksempelet til den siste kortfilmen din. Tenkte på Ringenes Herre under hele seansen, jeg. Jeg anbefaler deg å begynne å leite etter jazz, klassisk, ambient, ja, rett og slett den musikkstilen du ønsker til en bestemt film (nå kan jo dette rett og slett være den klassiske filmmusikkstilen, men da får du finne på noe annet).
JPNord Skrevet 14. september 2006 Skrevet 14. september 2006 Sigur Ròs er kanskje noe for deg? Eller hva med noen av låtene fra de siste platene til Burzum (ambient-prosjektet er det jeg tenker på), for eksempel fra plata Hliðskjálf? Dessuten har man jo alltids Yello som vel har en del bra filmmusikk.
Erlendz Skrevet 14. september 2006 Skrevet 14. september 2006 (endret) Hva med noe fra Godspeed you! Black Emperor!? Fantastisk stemningsmusikk. Endret 14. september 2006 av qweac
Even. Skrevet 14. september 2006 Skrevet 14. september 2006 Moby - Porcelain (ikke den fra "The Beach", men den fra "Matrix") Vet ikke om det kan kalles for theme-sang, men tøff er den.
HeHauken Skrevet 15. september 2006 Skrevet 15. september 2006 Lag musikken din selv, eller skaff avtale med artister/folk som sitter på rettigheter. Du bryter åndsverksloven om du publiserer materiale du ikke har opphavsretten til.
Mr.SS Skrevet 15. september 2006 Forfatter Skrevet 15. september 2006 Lag musikken din selv, eller skaff avtale med artister/folk som sitter på rettigheter. Du bryter åndsverksloven om du publiserer materiale du ikke har opphavsretten til. 6869651[/snapback] Akkurat det er en problemstilling som jeg ikke tar hensyn til.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå