Gå til innhold

Windows Vista RC1 tilgjengelig


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg holder på med å bygge en HTPC. Tenkte å forøke meg med bare Vista på denne, men er litt usikker mht. drivere o.l. Regner med at man kan bruke drivere for XP. Er dette riktig? Ellers, er det noen grunn til at jeg ikke burde intallere Vista RC1 som eneste operativsystem på en HTPC som kun skal brukes til film, musikk og litt internett?

Lenke til kommentar
Jeg holder på med å bygge en HTPC. Tenkte å forøke meg med bare Vista på denne, men er litt usikker mht. drivere o.l. Regner med at man kan bruke drivere for XP. Er dette riktig? Ellers, er det noen grunn til at jeg ikke burde intallere Vista RC1 som eneste operativsystem på en HTPC som kun skal brukes til film, musikk og litt internett?

6867194[/snapback]

Nei, drivere for XP fungerer ikke uten videre. Noen gjør det, andre gjør det ikke. 64bit versjonen tar i tilfelle kun drivere fra XP 64bit.

 

Edit: når det er sagt finnes det Vista drivere til utrolig mange enheter, selv har jeg ikke opplevd mangel på drivere som ett stort problem.

Endret av kindings
Lenke til kommentar
Nyere versjoner av Daemon Tools fungerer ikke nei, men jeg fant ut fra diverse forum at en tidligere utgave, v3.3 fungerte smertefritt. Og det gjorde den :)

 

http://www.daemon-tools.cc/dtcc/download.p...ategory&catid=8

6865866[/snapback]

 

Når du installerte den, fikk du opp en melding under install "install this driver" eller noe sånt? Sist jeg fikk denne melding sa jeg ja og da ville ikke maskinen starte skikkelig, endte med en bluescreen.

 

Det var alchol da.

---------------------------------

 

EDIT:

 

Fant et program som fungerer utmerket, gjør jobben like bra som deamontools og andre mouting programmer.

 

Legger til en lenke under her jeg :)

 

http://static.slysoft.com/SetupVirtualCloneDrive.exe

Endret av jaco
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...