Gå til innhold

Min Diskett stasjon og SATA


Haslum

Anbefalte innlegg

Hei, eg har et problem. Eg kjøpte meg nettopp en ny harddisk. Og eg har alltid brukt IDE kabler, men nå skiftet eg over til SATA.

 

Problemet er, eg har disketten min. For installering av SATA. Eg vet hvordan eg gjør det, men etter å ha trykt inn F6 i windows installeringen. Så kommer eg inn der eg skal angi hva eg skal bruke for og installere SATA. Trykker A, for diskett osv. Så trykk ENTER for å starte denne disketten.

 

Niks, den finner ingen diskett.

 

Løye, første tenkte eg. Jaja, kanskje det er diskett stasjonen min. Men etter at eg hadde prøvd 6 andre diskett stasjoner. Fant eg ut at det ikke kunne vere dette.

 

Eg har Windows på min IDE HD, så eg kan gå inn i windows når eg vil. Så gjorde eg dette, for eg tenkte også kanskje at disketten var ødelagt. Men etter eg hadde komt inn i windows, var det ikke det problemet heller. Eg fant diskett stasjonen på " min datamaskin ". Men etter eg trykker på den kommer bare " Sett i disk i stasjon A " (eller noe, husker ikke i farten). Uansett, dette tyder på at den finner ikke disketten.

 

Noen som har hatt samme problem?

 

eg lurte også på om eg kan bruke cd eller usb penn, noe lignende?

Er det noe i bios du må gjør for og få til diskettstasjonen? eg har trykt på " sett bios på default settings" mangen ganger. Men ingen ting skjer.

 

Tingen er bare at eg har 1 cd stasjon.

 

Tingen er også at eg hadde gitt meg en god F*** visst eg fant HD i windows. Men det gjør eg heller ikke. Men tenke gongen var når eg kjøpte det at eg skulle ha windows på den.

 

Noen som har hatt lignende problem?

Noen som måtte gjøre noe i bios?

Funker USB eller CD?

 

her er hovedkortet. Visst noen har det samme, og hadde problem.

 

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=120423

 

 

Håper på gode og flotte svar. Har nå gått uten min nye SATA disk i en helg. Gira på ny GB ^^

 

 

-Haslum

Endret av Haslum
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

En ting jeg har det med å gjøre er å sette floppy kabelen opp ned i floppyen.. da lyser floppyen hele tiden og blir funnet av maskinen, men funker selvsagt ikke.. Sjekk at du ikke har gjort det samme !

 

Fort gjort og lett å fikse :)

 

Er du heldig så er det noe sånt du har gjort..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...