Gå til innhold

Glemte spill DU aldri glemmer


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har så mange minner fra Tie-fighter (og X-wing), ble spillt igjennom noen ganger.

 

Husker grafikken som "god", men syntes at skjermbildene i postene over ser litt pikselert ut? Kan det stemme, altså? :)

 

 

Uansett, har noen prøvd å spille det på win xp? Kanskje en dos-emulator vil gjøre susen? Jeg husker at det krevde uhørt mye "conventional memory", så jeg måtte ha en egen bootsekvens for å frigjøre nok....

Lenke til kommentar
Husker grafikken som "god", men syntes at skjermbildene i postene over ser litt pikselert ut? Kan det stemme, altså? :)

 

7182073[/snapback]

 

Hehe, det er 320x200 og 256 farger, så du har antageligvis bare nostalgibriller på. Men, det var ingenting å utsette på grafikken da det kom ut. Mener det også var en oppdatert CD-utgave med 640x400-oppløsning.

Lenke til kommentar

Championship Manager 93 :love:

321.gif

 

huske da som om da skulle ha vå i går.... med klassikara som Dion Dublin, Ian Wright, Alan shearer, Paul Gascoigne og Jamie Redknapp.... Huska spelet mens eg spelte FM 07 for eit par min sia..og såg Dion Dublin som aktiv spelar..i ein alder av 37 hehe

Huske eit råe strategia som f.eks 6-4 og 1-5-4 funka dødsbra

319.gif

309.gif

Endret av @_@
Lenke til kommentar

Hehe, er nesten litt skuffet over at ingen nevnte Jill of the Jungle... Var vel 10 eller noe da jeg begynte å spille det, og det var veldig moro å se henne klatre opp trær og sånt i tangaen sin :) Husker det var mulig å ha masse våpen i spillet, og at det var mulig å bli til en fisk og en fugl og til og med en frosk :) Utrolig mange timer jeg kastet bort på det spillet :)

 

Andre spill jeg ikke glemmer fra barndommen må jo være Xenon 2 Megablast :D Genial spill der man styrte et romskip og skulle skyte seg gjennom aliens og whatnot :) Man fikk masssssevis av våpenoppgradderinger, men det beste ved spillet var likevel soundtracken :) Det var en sånn 4bits eller kanskje 8 bits greie som loopa gjennom hele spillet, og jeg husker jeg rocka skikkelig til det :) Gode minner :D

 

 

Andre spill... Hmm, N64's Golden Eye og Super Smash Brothers... Hvem kan vel glemme de to juvelene?! Heh, må nesten nevne at den eneste grunnen til at jeg gleder meg til å få en ny PC er så jeg skal kunne emulere N64 og PSX :D Mange timer med moro foran skjermen blir det da.

 

 

Andre PC spill som ikke har blitt nevnt enda... Lula! Selvsagt må Lula nevnes :)

 

Man må vel også nevne Heavy Metal F.A.K.K.2 og Hitman: Codename 47 av de "nyere" spillene. Hmmmm... Andre spill, andre spill... Baldur's Gate :) Husker da jeg endelig kom så langt som til den siste bossen, og måtte levere fra meg spillet til kameraten min som jeg hadde lånt det fra :) Men i fjor fikk jeg tak i en platinum utgave og fikk spilt det ferdig da, så det var jo kjekt :)

Endret av Metecra
Lenke til kommentar
Ahh, battlezone!

 

Dere som har dratt det frem igjen, hvordan får dere det til å kjøre i XP? Her går det i ubrukelig softwaremode... :S

7180998[/snapback]

 

Det må vel ha Glide kompatibelt 3Dfx kort det (type Voodoo2 el no)? I så fall så kan du laste ned Glide Wrapper og prøve, den emulerer 3Dfx og Glide.

 

Siden er nede mens jeg skriver dette men den bruker no ellers å være oppe.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...