Gå til innhold

Glemte spill DU aldri glemmer


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
-4x4 cross spill på NES, kan oppgadere bilog slikt (husker ikke navn). Var drit kult os spille mot verandre.

-Turtles på sega (husker ikke hvem av dem). Var side scroller som en kunne bevege seg litt opp og ned på. Var drit kul det også. kunne spille to sammen.

-(husker ikke navn) Kunne spelle to om gangen. En feit du og en tynn. Handla om å finne pakker som inneholdt kule ting en kunne bruke. Man starta på hav nivå på liten øy og gikk oppover til flyvende øyer via noen portaler. Var noen syke engler som skjøt forelskelse piler som gjorde en gikk rundt og vela. Var en gal gressklipper man som skjørte over deg. Pluss masse andre syke finder. HVA HETER SPILLET? Kom på og huske det nå. Kulaste spillet ever. Var på sega.

-Mario kart... er vel ikke glemt enda da. Men gammalt og drit kult er det.

6893602[/snapback]

 

Tror du tenker på Toe Jam and Earl. Fantastisk spill, brukte mye tid på det sammen en kompis av meg.

 

Husker også at vi fant to par "jetsko" på en av banene og med disse kunne man akkurat nå en liten hemmelig øy midt ute i havet. Her kunne man kjøpe drikke og sitte i jachuzi. Feiten kunne selvfølgelig lage egne bobler også :)

Endret av kfhauger
Lenke til kommentar
-4x4 cross spill på NES, kan oppgadere bilog slikt (husker ikke navn). Var drit kult os spille mot verandre.

-Turtles på sega (husker ikke hvem av dem). Var side scroller som en kunne bevege seg litt opp og ned på. Var drit kul det også. kunne spille to sammen.

-(husker ikke navn) Kunne spelle to om gangen. En feit du og en tynn. Handla om å finne pakker som inneholdt kule ting en kunne bruke. Man starta på hav nivå på liten øy og gikk oppover til flyvende øyer via noen portaler. Var noen syke engler som skjøt forelskelse piler som gjorde en gikk rundt og vela. Var en gal gressklipper man som skjørte over deg. Pluss masse andre syke finder. HVA HETER SPILLET? Kom på og huske det nå. Kulaste spillet ever. Var på sega.

-Mario kart... er vel ikke glemt enda da. Men gammalt og drit kult er det.

6893602[/snapback]

 

Tror du tenker på Toe Jam and Earl. Fantastisk spill, brukte mye tid på det sammen en kompis av meg.

 

Husker også at vi fant to par "jetsko" på en av banene og med disse kunne man akkurat nå en liten hemmelig øy midt ute i havet. Her kunne man kjøpe drikke og sitte i jachuzi. Feiten kunne selvfølgelig lage egne bobler også :)

6895716[/snapback]

 

yess, det var det navnet var ja. En av de kulaste spella ever nesten. De nyere versonenne ser ikke så bra ut da.http://www.rottentomatoes.com/g/sega_genes...rl/overview.php

Endret av Lord-KGA
Lenke til kommentar
Undead,19/09-2006 : 15:42]- Heroes Of Might And Magic III (faktisk like morro fremdeles!!)

 

jeg sitter med M&MVII originalt. får lagt det inn, men kontrollen er litt klikk. styringen er alt for hakkete. vet du hvordan jeg kan fikse det?

6894386[/snapback]

 

Might And Magic VII må du vel kanskje velge at skal kjøres som om det var i Windows 98 eller 95, hvis det ikke har kommet en XP patch eller no sånt.

 

Høyreklikk på .exe fila som starter spillet og velg egenskaper. I det vinduet som kommer opp velger du så kompatiblitet. Dereter krysser du av kjør dette programmet i (eller no sånt, har engelsk xp). så velger du Windows 95 eller 98 og ser om det funker. Hvis ikke, så google litt rundt, så finner du sikkert noen svar.

Lenke til kommentar

digger.gif

Digger! Men jeg hadde aldri klart å spille det med lyd på i dag, som jeg gjorde da jeg var liten. På grunn av det er det en viss fare for at hjernen min stoppet å utvikle seg i en periode.

 

Jeg vet at dette ikke er tiden for å nevne klassikere, men siden så mange har gjort det allerede, og ingen har nevnt elskede Indiana Jones and the Fate of Atlantis må jeg jo bare regne spillet som glemt! atlan.jpg

Lenke til kommentar
Leter etter et motorsykkelspill. Spillte det veldig mye til Windows 95, med jpysticken min! :love: Noen som tenker på hva jeg mener? :ermm: Spillet hadde et kjempekult lydspor, og på demoen var det en bane der man kjørte først gjennom byen og så ut på landet.

 

Uff, vil så gjerne huske navnet. :(

6855711[/snapback]

 

Moto racer..?

 

http://www.gamespot.com/pc/driving/motorac...creenindex.html

6861924[/snapback]

 

noop... :ermm: Er nok eldre enn dette spillet her. iallefall har det dårligere grafikk osv. det er ulike filmklipp inne i spillet :p motorsykkelmannen får seg damer når han vinner! hehe

 

EDIT: så at noen hadde nevnt road rash, og dette er helt korrekt! :w00t: Takker! ;) Må skaffes på en eller annen måte det nå :p

Endret av Dubster
Lenke til kommentar
Leter etter et motorsykkelspill. Spillte det veldig mye til Windows 95, med jpysticken min! :love: Noen som tenker på hva jeg mener? :ermm: Spillet hadde et kjempekult lydspor, og på demoen var det en bane der man kjørte først gjennom byen og så ut på landet.

 

Uff, vil så gjerne huske navnet. :(

6855711[/snapback]

 

Moto racer..?

 

http://www.gamespot.com/pc/driving/motorac...creenindex.html

6861924[/snapback]

 

noop... :ermm: Er nok eldre enn dette spillet her. iallefall har det dårligere grafikk osv. det er ulike filmklipp inne i spillet :p motorsykkelmannen får seg damer når han vinner! hehe

 

EDIT: så at noen hadde nevnt road rash, og dette er helt korrekt! :w00t: Takker! ;) Må skaffes på en eller annen måte det nå :p

6900974[/snapback]

Var det det spillet man kunne slå ned motstanderene?

Lenke til kommentar
Betrayal At Krondor.

kom ut i 1996. tidenes beste rpg spør du meg.

basert på de fantastiske bøkene til Raymond E. Feist.

 

og ja, jeg spiller det forsatt den dag i dag

6893478[/snapback]

 

OT men....

Tror det er litt bak frem det der. Verdenen til Feist er basert på rollespill som han spilte med venner under universitetsutdannelsen sin. Og Betrayal at Krondor tror jeg ble skrevet som RPG først, før han lagde det om til bok. (og fortsatte serien med to bøker til)

men genialt spill og bøker, noe som viser hvor mye manus har å si. Skulle ønske flere skjønte det.

6895088[/snapback]

 

joda, men de første bøkene kom vel ut på 80-tallet. så spillet er basert på bøkene. og det ble skrevet bok fra spillet etterpå

Lenke til kommentar
Jeg spiller nå og da Tex Murphy spillene igjen:

 

Under a Killing Moon

The Pandora Directive

Overseer

 

Utrolig spennende og morsomme spill. Det siste ble avsluttet på typisk "to be continued"-måte, men Microsoft kjøpte Access Software og la prosjektet dødt. Tusen Takk!

6850313[/snapback]

 

Chris Jones & Co har laget et hørespill som fortsetter historien. De har også begynt på et nytt TM-prosjekt, men jeg tror det dødde ganske fort. Har ikke vært inne i TM-miljøet på en stund.

Lenke til kommentar

Stunts, Ski or Die, Skate or Die, Winter \ Summer games, hot rod, ducktales, prince og persia osv ble spilt i dagevis, uten tvil..

 

Men det er ett spill jeg ikke husker hva heter, mener det var noe "Bomb" eller noe, men dårlig med treff på google osv..

 

Spillet som jeg husker det: valgte fra 1-8 player og valgte farge, så når spillet startet var det en blå bakgrunn, med masse grønt gress, så hadde man bombe \ kanon som man da skulle skyte de andre med, litt Worms aktig, bare at den kanonen man hadde sto stille, når man skjøt kom det en strek etter kula, og man kunne kjøpes upgrades på våpner og velge mellom 9 forskjellige typer ammo som skulel bli brukt. Den kanonen så ut som en halvsirkel med en strek over (som var selve avløpet), denne styrte man da mot h øyre \ venstre. Kunne ikke flytte på seg.

 

Noen som har en anelse?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...