Gå til innhold

Terroraksjon i Oslo


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
etter min mening kan vi tetste en til av de h-bomene og lage en stor parkeringsplass av hele midtøsten

 

Personlig har jeg begynt å bytte kanal når den samme gamle midtøstenskiten kommer på. Mer interessert i bekjempelsen av malaria, HIV, kreft, fattigdom osv. som krever millioner og milliarder av liv enn en liten religiøs konflikt mellom folk som burde vært kastet i et tomt basseng full av rustne kniver og malt bokstaver på brystene deres så de kunne ordne opp selv.

Lenke til kommentar
Er du JBlack virkelig så naiv og paranoid at du tror at alle muslimer er eventuelle selvmords bombere eller drapsmenn? Klarer du ikke å se hva disse ekstrmistene virkelig prøver på? Muslimer blir gradvis mer sekulære og vestlige i sitt levesett og derfor blir vesten en fiende for disse ekstreme fundamentalistene. Disse har selfølgelig innflytelse og det er derfor du ser brennende flagg og muslimer som jubler.

6842962[/snapback]

Her var det en blanding av usaklighet og saklighet. Utdyp gjerne den saklige delen av innlegget ditt, og prøv å holde deg vekk fra personangrep og billige hersketeknikker.

 

Jeg er klar over at det foregår en debatt i muslimske land, og at trykket fra vesten er stort. Men når du skriver "De som bedriver terror i dag er radikale salafi-jihadi grupper for det meste. Disse har ingen hemninger. De er også i mot muslimer som er frafalne. " så virker det som om du forsøker å bortforklare det faktum at disse radikale gruppene du snakker om faktisk ikke er utskudd uten støtte blant mer moderate muslimer.

 

Fiendtligheten til vesten og vestlig frihet ser man ikke bare når de gjelder de mest ekstreme handlingene, som terror er, men også hvordan muslimer gjerne samler seg i subsamfunn som trekker seg vekk fra resten av samfunnet, når det blir mange nok av dem i vestlige land. Man sliter med dette i Frankrike, Sverige og flere andre steder.

 

Å bagatelisere problemet og late som det ikke eksisterer er bare en utsettelse. Konfrontasjoner vil skje uansett, tror jeg.

Lenke til kommentar
Fiendtligheten til vesten og vestlig frihet ser man ikke bare når de gjelder de mest ekstreme handlingene, som terror er, men også hvordan muslimer gjerne samler seg i subsamfunn som trekker seg vekk fra resten av samfunnet, når det blir mange nok av dem i vestlige land. Man sliter med dette i Frankrike, Sverige og flere andre steder.

 

Å bagatelisere problemet og late som det ikke eksisterer er bare en utsettelse. Konfrontasjoner vil skje uansett, tror jeg.

6844194[/snapback]

 

Våre venstrevridde mediakanaler her i landet har også unnlatt å rapportere hva som skjer ellers i europa. Nyheter som omhandler slike konfrontasjoner blir hysjet ned, og derfor tror jeg at folket her hjemme lever i lykkelig uvitenhet. Konfrontasjonene i etterspillet av mordet på regissøren van Gogh utviklet seg til regelrette kamphandlinger i nederland, hvor aktører på begge sider tok helt av. Men dette hører man omtrent ikke et kvidder om her på bjerget. Tror vår største fiende er uvitenhet, da bevissthet over den trussel islamister er, kan forberede oss og gjøre oss i stand til å håndtere situasjonen.

Lenke til kommentar
[...]

Dere må ikke forveksle disse fundamentale gruppene med moderate muslimer.

6842782[/snapback]

Hvordan kan en muslim være moderat når han må følge den særdeles-lite-moderate-koranen for å kategoriseres under denne gruppen?

6842990[/snapback]

 

Jeg følger Koranen og hater deg ikke, vantro.

 

spiffers, hvor mange medier tar med oss andre muslimer som jobber og tjener penger inn for den norske stat? Nei nemlig ingen. Men hvor mange hundre artikler skrives ikke med digre bokstaver "INNVANDRER VOLDTOK BLONDINE"? (nå ble dette satt i spissen, men du skjønner).

 

Hvorfor kommer ikke media og invitervjuer meg? Jeg er 17 år, går allmenne linja med matematikk, kjemi, fysikk, biologi og engelsk som fordypning. Etter skoletid driver jeg eget firma med flere ansatte og betaler skatt nettopp til nordmenn. Ingen avis, radio eller TV kommer og intervjuer en svarting om at han er flink på skolen og i arbeidslivet. Men hvem bryr seg? Nettop, for det intresserer dere langt opp i et sted, og ingen gidder å lese artikkelen, som betyr lite penger til journalistene.

 

Ikke skyld på media, de gjør bare alt de kan for å tjene penger.

Endret av salah
Lenke til kommentar
Det sier sitt når forskjellige retninger innenfor islam slakter hverandre over en lav sko (ref. Shia vs Sunni). De kristne har ikke vært stort bedre, men slakting i større målestokk har det vært slutt på siden middelalderen, med noen unntak som f.eks. den mindre begavede Joseph Kony og hans LRA kumphaner.

6842180[/snapback]

 

Men hvem drepte ikke i middelalderen?

 

 

 

Som det ble sagt tidligere i tråden: Ikke alle muslimer er terrorister. Men nesten alle terrorister er muslimer. Noe jeg tror ble misforstått av noen her inne!

Lenke til kommentar
[...]

Dere må ikke forveksle disse fundamentale gruppene med moderate muslimer.

6842782[/snapback]

Hvordan kan en muslim være moderat når han må følge den særdeles-lite-moderate-koranen for å kategoriseres under denne gruppen?

6842990[/snapback]

 

Jeg følger Koranen og hater deg ikke, vantro.

 

 

 

Jeg er stolt av å være vantro.

 

Når er ikke jeg sikker, men er det ikke slik at koranene er intolerant overfor vantro? Så viss du ikke hater meg for dette, er du ingen rett muslim men derimot en pervertert en; en vantro som meg.

Lenke til kommentar
[...]

Dere må ikke forveksle disse fundamentale gruppene med moderate muslimer.

6842782[/snapback]

Hvordan kan en muslim være moderat når han må følge den særdeles-lite-moderate-koranen for å kategoriseres under denne gruppen?

6842990[/snapback]

 

Jeg følger Koranen og hater deg ikke, vantro.

 

 

 

Jeg er stolt av å være vantro.

6844589[/snapback]

 

Nå var dette ment som ironi :)

Lenke til kommentar
...så er det enkelt å konkludere at de fleste arabere i det aktuelle området er terrorsympatisører.

6842180[/snapback]

Innen forståelse av verden, er ofte ikke det enkleste, det beste.

6842237[/snapback]

I arabiske/muslimske land så oppdras de til hatets ideologi. De blir fra de er små lært å hate USA og Israel.

 

http://www.shoebat.com/

 

Se gjerne:

 

http://www.shoebat.com/media/cn8_2006_01.wmv

Lenke til kommentar
[...]

Dere må ikke forveksle disse fundamentale gruppene med moderate muslimer.

6842782[/snapback]

Hvordan kan en muslim være moderat når han må følge den særdeles-lite-moderate-koranen for å kategoriseres under denne gruppen?

6842990[/snapback]

 

Jeg følger Koranen og hater deg ikke, vantro.

 

spiffers, hvor mange medier tar med oss andre muslimer som jobber og tjener penger inn for den norske stat? Nei nemlig ingen. Men hvor mange hundre artikler skrives ikke med digre bokstaver "INNVANDRER VOLDTOK BLONDINE"? (nå ble dette satt i spissen, men du skjønner).

 

Hvorfor kommer ikke media og invitervjuer meg? Jeg er 17 år, går allmenne linja med matematikk, kjemi, fysikk, biologi og engelsk som fordypning. Etter skoletid driver jeg eget firma med flere ansatte og betaler skatt nettopp til nordmenn. Ingen avis, radio eller TV kommer og intervjuer en svarting om at han er flink på skolen og i arbeidslivet. Men hvem bryr seg? Nettop, for det intresserer dere langt opp i et sted, og ingen gidder å lese artikkelen, som betyr lite penger til journalistene.

 

Ikke skyld på media, de gjør bare alt de kan for å tjene penger.

6844401[/snapback]

Tullprat, slike 'normalisering av innvandrerer'-artikler er det masse av. Men det er bare ikke nyhetsstoff, men mer artikler. Vi har jo også egne programposter på radio og TV som tar for seg denne siden av innvandringen.

 

Så joda, 'den flittige innvandrer'-klisjéen dyrkes i mediene våre den også.

Lenke til kommentar

17 tatt for terrorplaner

Belgisk politi har arrestert fundamentalistiske islamister i den belgiske hæren som skal ha planlagt en rekke terrorangrep.

 

Ifølge politiet i Belgia er de fleste av de 17 pågrepne soldater i hæren, skriver The Guardian.

 

Mennene, som skal ha sympatier med Al-Qaida, planla ifølge politiet å "destabilisere landets institusjoner".

 

I en samordnet aksjon mot fem militærbaser og 18 privatadresser nord i Flandern, fant politiet en hjemmelaget bombe og flere våpen. 150 politibetjenter deltok i aksjonen som kom etter to års etterforskning mot fundamentalistike elementer i den belgiske hæren.

 

Påtalemyndigheten i Belgia beskriver de pågrepne mennene som hovedsakelig "soldater og folk med en anti-vestlig ideologi.

 

Politiet mener den hovedmistenkte mannen "hadde intensjoner om å sette terrorist-ideer ut i livet".

 

Belgia har i det siste sett en økning i raserelatert kriminalitet, og partiet Vlaams Belang, som befinner seg langt ute på høyresiden, får økende støtte av velgerne.

 

http://www.aftenposten.no/nyheter/uriks/article1450675.ece

Lenke til kommentar
Jeg er klar over at det foregår en debatt i muslimske land, og at trykket fra vesten er stort. Men når du skriver "De som bedriver terror i dag er radikale salafi-jihadi grupper for det meste. Disse har ingen hemninger. De er også i mot muslimer som er frafalne. " så virker det som om du forsøker å bortforklare det faktum at disse radikale gruppene du snakker om faktisk ikke er utskudd uten støtte blant mer moderate muslimer.

Jeg prøver å framheve det at det finnes forskjellige grupper Islamister, noen mer ekstreme enn andre. Å stemple alle muslimer som potensielle terrorister, tror jeg er en svært farlig vei å gå.

Fiendtligheten til vesten og vestlig frihet ser man ikke bare når de gjelder de mest ekstreme handlingene, som terror er, men også hvordan muslimer gjerne samler seg i subsamfunn som trekker seg vekk fra resten av samfunnet, når det blir mange nok av dem i vestlige land. Man sliter med dette i Frankrike, Sverige og flere andre steder.

Er det ikke akkurat denne orientalistiske holdningen som svekker muligheten til å leve side om side?

Å bagatelisere problemet og late som det ikke eksisterer er bare en utsettelse. Konfrontasjoner vil skje uansett, tror jeg.

6844194[/snapback]

Jeg lever i håpet. Kall meg gjerne irrasjonell, men jeg tror ikke terror bekjempes med at vi provoserer og feier alle muslimer under en kam.

Lenke til kommentar

06.09.10.Refresher-X.gif

 

Personene som stod bak 911 var muslimer, det er noe vi aldri må glemme. Når vi hører om terrorhandlinger og planlegging av terrorisme, så er så og si alltid muslimer som står bak terrorismen. Det er noe sykt med religionen Islam som gjør at så mange vanlige mennesker blir hjernevasket til å tro at terrorisme er guds vilje.

Lenke til kommentar

Afrikansk gerillia bruker kristendom og bibelen for å rettferdiggjør sine lemlestelser og drap av egen befolkning, så jeg tror det er mer en bare islam som spiller inn i slike grupperinger.

 

Fattigdom, sult, politisk og sivil uro, manglende utdanning, følelsen av undertrykkelse sammen med relegiøse ledere med en agenda er en farlig kombinasjon om det så er Islam, Kristendom eller Scientologi.

 

Også at det omfanget som denne ukulturen spres i gir også påskudd til prosessen.

Lenke til kommentar
Jeg er klar over at det foregår en debatt i muslimske land, og at trykket fra vesten er stort. Men når du skriver "De som bedriver terror i dag er radikale salafi-jihadi grupper for det meste. Disse har ingen hemninger. De er også i mot muslimer som er frafalne. " så virker det som om du forsøker å bortforklare det faktum at disse radikale gruppene du snakker om faktisk ikke er utskudd uten støtte blant mer moderate muslimer.

Jeg prøver å framheve det at det finnes forskjellige grupper Islamister, noen mer ekstreme enn andre. Å stemple alle muslimer som potensielle terrorister, tror jeg er en svært farlig vei å gå.

6846493[/snapback]

Er det noen som har stemplet alle muslimer som terrorister?

 

Fiendtligheten til vesten og vestlig frihet ser man ikke bare når de gjelder de mest ekstreme handlingene, som terror er, men også hvordan muslimer gjerne samler seg i subsamfunn som trekker seg vekk fra resten av samfunnet, når det blir mange nok av dem i vestlige land. Man sliter med dette i Frankrike, Sverige og flere andre steder.

Er det ikke akkurat denne orientalistiske holdningen som svekker muligheten til å leve side om side?

6846493[/snapback]

Hva mener du? At noen samler seg i grupper og ikke deltar i resten av samfunnet svekker muligheten til å leve side ved side, ja.

 

Å bagatelisere problemet og late som det ikke eksisterer er bare en utsettelse. Konfrontasjoner vil skje uansett, tror jeg.

6844194[/snapback]

Jeg lever i håpet. Kall meg gjerne irrasjonell, men jeg tror ikke terror bekjempes med at vi provoserer og feier alle muslimer under en kam.

6846493[/snapback]

Er det noen som har 'feiet alle under en kam'?

 

For å bruke samme type retorikk tilake. Jeg tror ikke problemet løses ved at man alltid kveler debatten og beskylder alle som forsøker å diskutere det for overgeneralisering.

Endret av JBlack
Lenke til kommentar
I arabiske/muslimske land så oppdras de til hatets ideologi. De blir fra de er små lært å hate USA og Israel.

 

http://www.shoebat.com/

 

Se gjerne:

 

http://www.shoebat.com/media/cn8_2006_01.wmv

6844846[/snapback]

Jeg er klar over at slik undervisning foregår. Jeg er også klar over at dette foregår bare foregår noen steder i enkelte land. Er forøvrig veldig lei av og arrestere generaliseringer nå, de bidrar bare til og provosere og bør modifiseres. Det er du fullt i stand til.

Lenke til kommentar

Jeg tviler egentlig ikke på at terrorhandlinger også vil komme til Norge om kort tid. Den synagogen det snakkes om er rett opp i bakken her, og jeg går ofte forbi den. Ubehagelig å ha trusler så nært innpå seg. Terroristene oppnår nok målet sitt med enkelhet. Altså å få oss til å leve i frykt, selv om ikke alle (inkl. meg) lar seg knekke så lett, så har vi en liten gnagende følelse av og til.

Lenke til kommentar
Jeg tviler egentlig ikke på at terrorhandlinger også vil komme til Norge om kort tid. Den synagogen det snakkes om er rett opp i bakken her, og jeg går ofte forbi den. Ubehagelig å ha trusler så nært innpå seg. Terroristene oppnår nok målet sitt med enkelhet. Altså å få oss til å leve i frykt, selv om ikke alle (inkl. meg) lar seg knekke så lett, så har vi en liten gnagende følelse av og til.

6848992[/snapback]

 

Det er ikke synagogen der som er en trussel for deg, men de folkene som ikke kan la andre være i fred og få tro på det dem selv vil.

Lenke til kommentar
Fiendtligheten til vesten og vestlig frihet ser man ikke bare når de gjelder de mest ekstreme handlingene, som terror er, men også hvordan muslimer gjerne samler seg i subsamfunn som trekker seg vekk fra resten av samfunnet, når det blir mange nok av dem i vestlige land. Man sliter med dette i Frankrike, Sverige og flere andre steder.

Er det ikke akkurat denne orientalistiske holdningen som svekker muligheten til å leve side om side?

6846493[/snapback]

Hva mener du? At noen samler seg i grupper og ikke deltar i resten av samfunnet svekker muligheten til å leve side ved side, ja.

Nei, jeg tenker på en sammenstilling av vår oppfatning av muslimer. Hvorfor anser vi muslimer som irrasjonelle, mens vi i vesten er så rasjonelle? Hvorfor er muslimer uberegnelig og rabiate, mens vi er moderne og fleksibel? Hvorfor er vi så sofistikerte, mens de er så primitive? Jeg tror muslimers intensjoner blir fort mytifsert, fremmed og mistenkeligjort. Jeg tror det er viktig og vite den objektive fakta om den adre parten istede for vår tro på egen evne til å forvalte sannheten.

Å bagatelisere problemet og late som det ikke eksisterer er bare en utsettelse. Konfrontasjoner vil skje uansett, tror jeg.

6844194[/snapback]

Jeg lever i håpet. Kall meg gjerne irrasjonell, men jeg tror ikke terror bekjempes med at vi provoserer og feier alle muslimer under en kam.

6846493[/snapback]

Er det noen som har 'feiet alle under en kam'?

 

For å bruke samme type retorikk tilake. Jeg tror ikke problemet løses ved at man alltid kveler debatten og beskylder alle som forsøker å diskutere det for overgeneralisering.

6847076[/snapback]

Jeg har ikke beskyldt noen her i diskusjonen. Jeg poengterer hva jeg synes er viktig. Islamofobi er økende her i Norge og det er derfor viktig i dagens "lys" å tenke rasjonelt.

Endret av Psusennes
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...