Gå til innhold

Bruk av dkp i forskjellige instanser

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det at du ikke får kjøpt ting hvis du har negative dkp er jo noe som din guild har som regel. Mange andre som kjører dkp som ikke har en slik regel.

Vi har en DKP-pool som vi bruker for MC, BWL, Ony og nå AQ40. Vi bruker ikke noe DKP-type system for AQ20/ZG. Det eneste er at vi har en liste over hvem som skal ha ZG idols, og du blir plassert på bunn når du får en idol.

Øystein

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Det at du ikke får kjøpt ting hvis du har negative dkp er jo noe som din guild har som regel. Mange andre som kjører dkp som ikke har en slik regel.

Vi har en DKP-pool som vi bruker for MC, BWL, Ony og nå AQ40. Vi bruker ikke noe DKP-type system for AQ20/ZG. Det eneste er at vi har en liste over hvem som skal ha ZG idols, og du blir plassert på bunn når du får en idol.

Øystein

6842439[/snapback]

med Idols fra ZG har vi attendence prio.. siden jeg er så si på toppen kunne jeg ta 2stk men kun 1 vært raid.. det eneste du må ha er tier2 eller bedre.. men nå har jeg fått mine 2 enchants men trenger jeg en til på f.eks noen leggings så får jeg det

Skrevet

med Idols fra ZG har vi attendence prio.. siden jeg er så si på toppen kunne jeg ta 2stk men kun 1 vært raid.. det eneste du må ha er tier2 eller bedre.. men nå har jeg fått mine 2 enchants men trenger jeg en til på f.eks noen leggings så får jeg det

6842507[/snapback]

Vi laget lista vår basert på reputation du hadde i de to ukene da signups for lista var åpen. Hvis du skrev deg på etter det så havnet du på bunn.

Skrevet

Vi har 20mann DKP, 40mann DKP og 40mann class DKP.

Den som har mest DKP vinner uansett. Seff tar vi hensyn til hvilken klasse som trenger hva;)

Skrevet

vi har adskilt dkp, en for zg\aq20, en for mc\ony, en for bwl, en for aq40 og en for naxx.

hvorfor? fordi det blir for dumt at det er noen som farmer dkp i lowend instancer(zg,aq20,mc(bwl)) for så og joine oss i f.eks naxx og dra med seg tier3 items med dkp fra mc.

Skrevet

Vi kjører seperat DKP for alle instanser. Dvs ZG, AQ20 og MC hver for seg. Det ser jeg på som en selvfølge da annet ville vært urettferdig. Nå kan man plukke dem dagene det f.eks er mc og kun være med da uten at hele guildet har gått forbi deg i dkp i mellomtiden.

Skrevet

Det er jo helt opp til guilden, hvilken progress den har, hvor lenge den har eksistert, hvaslags gear folk har. Vi har common(ZG, MC, BWL, AQ20 og 40, Outdoorbosser og whatnot) og Naxxramas dkp.

Skrevet

Om du kjører seperat dkp for hver instance så har det lett til å bli slik at noen folk ikke gidder å gjøre f.eks MC eller BWL hvis man har alt man vil ha derfra, dermed så kan man fort ende opp med noen som aldri får det gearet de har ønsket seg.

Skrevet
Om du kjører seperat dkp for hver instance så har det lett til å bli slik at noen folk ikke gidder å gjøre f.eks MC eller BWL hvis man har alt man vil ha derfra, dermed så kan man fort ende opp med noen som aldri får det gearet de har ønsket seg.

joa...men som oftest så er det gutta med best gear som gang på gang stiller opp i guild raid:) Om ikke annet for å vise at dem pwn'er gear-wise:) Hvor ellers skal dem få vist fram utstyret sitt og at det faktisk ruler? hehe. I pvp? ja kanskje, men det kommer veldig ann på hvilken klasse men er. f.eks en warrior i full wrath er ikke akkurat konge i pvp:)

Skrevet

Hm, mitt RC er halveis i BWL men driver allikevel i både AQ20 og ZG pga at vi stadig rekruterer nye medlemmer.

BWL og MC: Felles DKP

AQ20 og ZG: Roll, max en epixx per raid så sant ingen andre trenger den. Funker fint og hjelper med å skaffe gear til de uten epixx.

Skrevet
Alle er loot horer og tro at folk gir ifra seg loot, fordi en gang så fikk de plassen din er bare naivt

6841998[/snapback]

Da tror jeg du har vært meget uheldig, for når jeg snakker om at guildet mitt (eller classen min) ikke har noe problem med å fordele tier1/2 til de som fortjener det mest, så vet jeg nok hva jeg prater om.

6842011[/snapback]

Da tror jeg heller du er meget heldig med guilden din. I guildet mitt fikk vi plutselig inn 2 rogues helt uten videre. Begge var på trial i ca 1 mnd og kunne ikke by på loot, og hopet opp dpk (vi sier elp - earned loot points. men det er det samme :p)

Så istedet for å ta med seg tier1 fra MC gikk de rett in i BWL med oss og "stjal" tier2 fra de som hadde slitt i MC i lang lang tid. Den ene roguen hadde mer fikk 5 tier2 før han hadde 4 tier1. Og ga fint faan i oss andre som hadde slitt for å få MC på farm.

Jeg skrev følgende på forumet vårt:

"I do think all new members shold keep in mind that we have struggeled in MC to get where we are today. That you have been wanting epics from day one does not really matter in this guild, as you past doesnt mean anything to us. So keep this in mind when a highly desired item for a old member drops next time."

og som følgende svar fikk jeg:

"Well what you have done before I entered your guild doesnt matter much to me either."

Jeg tok opp dette på forumet og ble egentlig flama tilbake til steinalderen og er nå "hatet" av mange pga egoisme og at jeg ikke er hjelpsom ovenfor de nye.

Skulle ønske vi hadde separert dkp for hver instance, fordi "de beste" blir draftet til de nyeste instancene, mens de dårligere blir draftet for 20man instancec og MC. Så blir man draftet med ræva full av dkp fra 20man instances er veien til tier2 og 2.5 relativt kort :(

Skrevet

Guildet mitt bruker et DKP-system for hver instance.. Vi hadde samlet DKP før, men det endte bare med at folk farmet ZG, for å bygge opp DKP til å bruke i BWL.. Og det syns vi blei helt feil, så nå har vi et DKP-system for hver instance, og det funker utmerket. :)

Skrevet
Alle er loot horer og tro at folk gir ifra seg loot, fordi en gang så fikk de plassen din er bare naivt

6841998[/snapback]

Da tror jeg du har vært meget uheldig, for når jeg snakker om at guildet mitt (eller classen min) ikke har noe problem med å fordele tier1/2 til de som fortjener det mest, så vet jeg nok hva jeg prater om.

6842011[/snapback]

Da tror jeg heller du er meget heldig med guilden din. I guildet mitt fikk vi plutselig inn 2 rogues helt uten videre. Begge var på trial i ca 1 mnd og kunne ikke by på loot, og hopet opp dpk (vi sier elp - earned loot points. men det er det samme :p)

Så istedet for å ta med seg tier1 fra MC gikk de rett in i BWL med oss og "stjal" tier2 fra de som hadde slitt i MC i lang lang tid. Den ene roguen hadde mer fikk 5 tier2 før han hadde 4 tier1. Og ga fint faan i oss andre som hadde slitt for å få MC på farm.

Jeg skrev følgende på forumet vårt:

"I do think all new members shold keep in mind that we have struggeled in MC to get where we are today. That you have been wanting epics from day one does not really matter in this guild, as you past doesnt mean anything to us. So keep this in mind when a highly desired item for a old member drops next time."

og som følgende svar fikk jeg:

"Well what you have done before I entered your guild doesnt matter much to me either."

Jeg tok opp dette på forumet og ble egentlig flama tilbake til steinalderen og er nå "hatet" av mange pga egoisme og at jeg ikke er hjelpsom ovenfor de nye.

Skulle ønske vi hadde separert dkp for hver instance, fordi "de beste" blir draftet til de nyeste instancene, mens de dårligere blir draftet for 20man instancec og MC. Så blir man draftet med ræva full av dkp fra 20man instances er veien til tier2 og 2.5 relativt kort :(

6843363[/snapback]

Så klart stiller man seg skeptisk til nykommere, men man skal ikke kødde mye før man er like fort ute av guildet.

Skrevet

6841998[/snapback]

6842011[/snapback]

Da tror jeg heller du er meget heldig med guilden din.

6843363[/snapback]

Vet ikke om alle klassene i guildet har det slik som mages har, men vi har iallefall ett kjempefint system. Ingen som er grådige når det kommer til items :)

Skrevet

joa...men som oftest så er det gutta med best gear som gang på gang stiller opp i guild raid:) Om ikke annet for å vise at dem pwn'er gear-wise:) Hvor ellers skal dem få vist fram utstyret sitt og at det faktisk ruler? hehe. I pvp? ja kanskje, men det kommer veldig ann på hvilken klasse men er. f.eks en warrior i full wrath er ikke akkurat konge i pvp:)

6843232[/snapback]

Nå snakker jeg litt mer på guilder hvor 50% ikke trenger noe fra MC/BWL, og forutsatt at guildet holder på i AQ/Naxx.

Skrevet

Vi roller i 20man, og bruker dkp i 40 man, Men om du har lyst på enting kan du bruke dkp om du må.. men vi får ikke dkp fra 20man uansett

Det er litt surt når nykommeren kommer og tar både hexxer og evul eye på samme run :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...