Gå til innhold

Bruk av dkp i forskjellige instanser

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg lurer på hva slags erfaring dere har med bruk av dkp nå man gjør raid i flere instanser. For eksempel, hvis dere kjører regelmessige raids til MC, Onyxia og BWL, bruker dere samme dkp for alle tre instansene, eller tre separate? Hva med 20-mann kontra 40-mann instanser? (jeg vet at mange guilder ikke bruker dkp i ZG og AQ20)

Guildet mitt har kjørt ZG regelmessig i et par måneder, og har nå så smått begynt å snuse på MC. Vi hadde egentlig bestemt å kjøre et eget dkp system for MC slik at alle starter på 0 der, men selvsagt er det ikke alle som synes det er rettferdig.

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

I den gamle guilden min på sylvanas, så brukte vi samme dkp på alle instancer. Men jeg synes det var litt bortkasta på zg personlig.

Det går helt opp til hva guilden og guild ledern bestemmer seg for.

EDIT: var visst litt treig, Men Helt enig med lofnes!

Endret av =-Evensen-=
Skrevet
Jeg lurer på hva slags erfaring dere har med bruk av dkp nå man gjør raid i flere instanser. For eksempel, hvis dere kjører regelmessige raids til MC, Onyxia og BWL, bruker dere samme dkp for alle tre instansene, eller tre separate? Hva med 20-mann kontra 40-mann instanser? (jeg vet at mange guilder ikke bruker dkp i ZG og AQ20)

Guildet mitt har kjørt ZG regelmessig i et par måneder, og har nå så smått begynt å snuse på MC. Vi hadde egentlig bestemt å kjøre et eget dkp system for MC slik at alle starter på 0 der, men selvsagt er det ikke alle som synes det er rettferdig.

6841688[/snapback]

Om ikke folk synes det er rettferdig nå så kommer de til å ønske seg eget dkp-system når dere har gjort MC en stund :)

Skrevet

6841688[/snapback]

Beste er å kjøre separat dkp system på de fleste instansene. Om noen synes at det er urettferdig pga at de har kjørt ZG for å geare seg og andre opp til MC, så kan dere ta 10% av total earned ra zg-dkp og overføre det til MC-dkp. Da har de som har gjort en del i ZG en liten headstart foran de som ikke har gjort mye i ZG.

Skrevet

Men det vil komme en tid der en eller flere har alt fra en av 40 instancene og vil da gi bort plassen sin til noen som ikke har alt. Og da kan det hende at de faller nedover dkp siden og mister loot på de instancene de mangler loot fra. Dette blir da urettferdig, ettersom de som har alt fra en instance er som oftest de som har jobbet mest og wipet mest for å få instancen på farm.

Skrevet

Vel, hvis man gir vekk plassen sin for at noen skal få det de mangler, så er det jo meningen at DKP-en skal brukes på det/de itemsa også. Om det ikke dropper på det runnet, og de bruker DKP-en sin mot vedkommende på et bedre item som han/hun sparer til, så burde man nesten regne med at personen som blir tilbytt plass er såpass snill tilbake.

Skrevet (endret)
Vel, hvis man gir vekk plassen sin for at noen skal få det de mangler, så er det jo meningen at DKP-en skal brukes på det/de itemsa også. Om det ikke dropper på det runnet, og de bruker DKP-en sin mot vedkommende på et bedre item som han/hun sparer til, så burde man nesten regne med at personen som blir tilbytt plass er såpass snill tilbake.

6841957[/snapback]

Ja og det andre som ikke gav bort plassen fordi de ville ha DKP får akuratt det, uavhening om personen som hopper inn tar loot eller ikke.

Endret av brutti
Skrevet

6841957[/snapback]

Ja og det andre som ike gav bort plassen fordi de ville ha DKP får akuratt det, uavhening om personen som hopper inn tar loot eller ikke.

6841980[/snapback]

Bra poeng, men man har ikke stort annet valg. Uten spillere, dårlig progress i instance. I guildet mitt er folk såpass greie og vi klarer alltid å komme frem til hvem som fortjener hvilken loot mest. Men for de som ikke har slike forhold, skjønner jeg problematikken.

Skrevet

min guild bruker bare dkp i 40 mans instancer, MC, BWL, AQ40 og NAXX

men i 20 mans så roller vi bare, ser ikkje vitsen å bruke dkp i 20 mans instancer, funker mye bedre å rolle på dem :)

Skrevet
Alle er loot horer og tro at folk gir ifra seg loot, fordi en gang så fikk de plassen din er bare naivt

6841998[/snapback]

Da tror jeg du har vært meget uheldig, for når jeg snakker om at guildet mitt (eller classen min) ikke har noe problem med å fordele tier1/2 til de som fortjener det mest, så vet jeg nok hva jeg prater om.

Skrevet

Litt off-topic her kanskje, men kan noen forklare meg hva DKP er og hvordan det fungerer? :blush: Hører snakk om det hele tida både her og der, men har som sagt no clue. Dersom en vennlig sjel kunne forklart dette til en newb hadde jeg blitt glad.

Skrevet
Litt off-topic her kanskje, men kan noen forklare meg hva DKP er og hvordan det fungerer?  :blush:  Hører snakk om det hele tida både her og der, men har som sagt no clue. Dersom en vennlig sjel kunne forklart dette til en newb hadde jeg blitt glad.

6842015[/snapback]

DKP er poeng man får for å drepe bosser i high-end instancer. DKP-en brukes til og få items som dropper. Dvs, mye DKP/raiding, mye loot.

Skrevet

som de fleste sier her et for 20man og et for 40man.... men i guildet mitt har vi et for AQ20/ZG/MC/Ony/green dragons og et for BWL/AQ40 og et eget for Naxx.. litt rotete men

Skrevet

Liker ikke DKP system helt jeg...

Synes det måtte være mye bedre om man bruker et system med raidattendance og rolling.

F.eks 0-25%, 25-50%, 50-75 og 75-100% attendance, også roller de i den gruppen med høyest attendance på ting de trenger. Sikkert mye feil med et sånt system og, men tror det vil hjelp guildet med å få gitt Tier 1/2 til flest medlemmer fortest mulig.

Det jeg ikke liker med dkp(hvertfall sånn mitt guild bruker det) er følgende:

Jeg kom inn i guildet mitt da de hadde cleara MC bortsett fra raggy, og tatt zg et lass med ganger. (uten delt dkp). De andre hadde rundt 100-25 dkp mens jeg hadde 0 såklart. Så droppa det noen felheart deler på en av de første raidene, som ingen andre trengte da, og jeg fikk begge disse:D var jo stas, men da fikk jeg -dkp, og når det da neste raid droppa felheart igjen fikk ikke jeg det itemet fordi jeg måtte tjene meg opp på +dkp igjen, så den delen gikk til disenchanting :mad:

Så jeg må med andre ord tjene meg til over 0dkp, for å "kjøpe" et drop, for å så dette ned på minus og må jobbe meg opp igjen... Synes bare det blir litt feil.

Skjønner jo selvfølgelig at folk synes det er rettferdig at nye skal "slite" like mye for å få items som de som var med fra begynnelsen, men jeg synes det er viktigere å geare opp hele guildet, og da få kjappere progressjon enn å la det bare være en egotrip.

(sikkert masse skrivefeil)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...