Gå til innhold

Søknad om fritak fra skolen til Paintball-NM


fompa

Anbefalte innlegg

Hei folk :)

 

Jeg skal på Paintball NM nå den 23/24 september.

Og skal spille med ett lag som jeg ALDRI har sett, trent eller snakket så mye med.

så jeg kunne tengt meg fri fra skolen en dag før NM så jeg kunne pratet litt med de jeg skal spille med, siden sporten paintball er en sport med MYE taktikk, og kummunikasjon mellom spillerne som er über viktig.

 

Så skal jeg da søke om fri fra skolen så jeg får "gyldig" fravær.

Trenger da å sende inn en søknad om fritak den dagen, men har jo ikke peiling på hvordan skrive en god søknad, så jeg lurte på om dere der ute kunne hjelpe meg med det.

 

Har skrevet en sjøl, men den er _neppe_ rett og kan _garantert_ forbedres, så hjelp meg gjerne :)

 

 

Skjult tekst: (Marker innholdet i feltet for å se teksten):

Victor Olsen

Jørnstuvegen 16

2050 Jessheim                                                                                                        10 september 2006

 

 

Jessheim VGS

Ringveien 50

2050 Jessheim

 

 

Søknad om fri 22.09.06 til Paintball NM

 

 

23/24 september 2006 arrangeres Norges mesterskap i Paintball.

Jeg, skal dit og spille med et lag jeg aldri har snakket med, trent med eller sett før.

Så jeg lurte på om å søke fri fra skolen den 22 september så jeg kunne snakket litt med de om spillemåte, taktikker og spilleplan, siden jeg aldri har snakket med de før.

Sporten Paintball er en sport med MYE taktikk og samarbeid, så å spille med noen jeg aldri ar snakket med, spilt med før er ganske så dumt.

 

Jeg sendte en  e-mail til www.npl.no som er arrangøren for NM i paintball og spurte om de kunne sende en “bekreftelse” på at jeg skal på NM da:

 

Jeg, Stian Berntsen som en av hovedaktørene for NM i paintball bekrefter herved at NM i paintball skal arrangeres helgen den 23-24 september 2006. Det er smart av denne utøveren å kunne få kommet ned litt tidligere da han skal spille sammen med noen han ikke har spilt med før. I denne formen for idrett er det veldig mye taktikk slik at det er greit å kunne bli litt kjent med de du skal spille sammen med for å kunne gjøre resultatet så bra som mulig. Er det noe uklart ennå med dette foreslår jeg at du får læreren din til å ringe meg på telefon: 92047177.

Mvh

Stian, Oslo paintball AS

 

 

 

Håper på positivt svar.

 

MVH:

Victor Olsen

 

 

 

 

PS: mods, flytt den gjerne hvis den er feilplassert :)

Endret av fompa
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ser helt kurrant ut. :)

Pleier bare å levere et lite skriv fra treneren om hva jeg skal, og så blir jeg enig med læreren om hva jeg skal gjøre av arbeid hjemme.

6839925[/snapback]

 

 

jau, men i paintball er det ikke SÅ organisert som fotball da, med trenere og man må spille seg oppver i divisjonene... her på NM er der bare og melde seg på, så det ikke mye organisert nei.

 

men hvis den ser bra ut så skal jeg levere den :)

Hvis jeg ikke får fri så tar jeg meg fri uansett

Lenke til kommentar
Jeg spiller ikke fotball, men svømmer. Og jeg har fått fri til mindre mye stevner enn NM.

6840137[/snapback]

 

Svømming da, hehe..

Skal ta den med på skolen og få norsk lærern til å ta en titt før jeg lever den :)

 

 

Men hvorrdan klasse går du i da? tipper det er lettere hvis du går på ungdomsskolen... jeg går 2 året på videregående

Lenke til kommentar

Trenger de egentlig å vite i detalj hvorfor du ønsker fri en dag ekstra før du skal på NM? Du kan jo bare si at du ønsker en trenings dag før NM, normalt at man får det. Lærerne (visst det er de som skal behandle) er uansett ikke så vannskelige å be om å få noen dager fri. Du må tenke på at de er mennesker de også, de er ikke lærere på heltid. (selv om det kan være vannskelig)

Lenke til kommentar
Jeg trodde ikke at man får fri for så "lite" i utgangspunktet. Min oppfatning har vært at eneste gyldig fravær er når det er politisk fravær, eller man er i en sport på høyt nivå. Men jeg kan ha oppfattet feil, og det kan være forskjellig fra skole til skole.

6841461[/snapback]

 

 

Lærern sa det første dagen, at vi kunne søke fri vist vi skulle på "større sportslige begivenheter" som jeg kaller det så fint

Lenke til kommentar

ser helt fin ut den spør du meg... med utdypet forklaring og det hele.

jeg har fått fri fordi fetteren min fra utlandet kom på besøk engang, og vi bare ses en gang i året.

har også en kamerat som driver med alpint på ganske høyt niva som får fri rett som det er for å dra på treninger og treningsleirer midt i uka flere dager i strekk!

Lenke til kommentar

Viste søknaden til lærern på skolen idag og han var fornøyd. men han skulle vente med å levere den videre til de i toppen. han ba meg sende mail til de som driver NM og sende en skriftlig dokumentasjon med underskrift istede for den jeg fikk på mail.

 

takker for fine svar til dere :)

Lenke til kommentar
Du har kun krav på gyldig fravær (altså ikke-oppført fravær) i sammenhenger hvor du representerer Norge. Ellers ser jeg ikke noen grunn til hvorfor skolen skal gi deg noe fritak fra skolen for å delta i noe som bare angår deg.

6844400[/snapback]

Læreren vår sa vi kunne glemme ferier, men det var verdt å søke hvis du skal i din onkels 50års da og trenger en dag eller to til det..

 

Så jeg tror nok den meget seriøse søknaden går gjennom...

Lenke til kommentar

Du har rett til fri når du skal delta på sportsarrangement. For å få gyldig fravær (altså ingenting på vitnemålet) må du i tillegg drive avtalt selvstendig studiearbeid.

 

Du kan faktisk få gyldig fravær for opptil 14 dager i året på VGS så lenge du gjør selvstendig studiearbeid som er avtalt med læreren. Du trenger ikke å ha en grunn til å ta fri engang, bare levér studiearbeidskjema så skal de ikke skrive fravær på deg.

 

Jeg går også andre året på VGS.

Endret av endrebjorsvik
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...