Gå til innhold

Chipping/ modding av Xbox 360


bthoem

Anbefalte innlegg

Ingen som sier du må legge inn original firmware igjen hvis du får RRoD. (og det virker som det er mange som snakker om det fordi det er lite vits å snakke om det hvis du ikke får det :p)

Så det er ingen problemer å reklamere på den viss eg får dei 3 lampene. Det er jo ingen årsaksammenheng mellom modding og dei 3 lampene. Dette er jo ein fabrikasjonsfeil på dei fleste har eg skjønt. No har eg hatt min i 1 år og det har ikkje skjedd enda, men med min flaks så vil vell det skje ein gong for meg også.

 

Jeg har fått 2 bokser tilbake fordi de var åpnet og da var altså "warranty voided" men har også fått igjen 1 som var moddet og den var reparert og ingen problemer med den. Så det er et sjansespill men du har ikke krav på reperasjon når du har modded xboxen siden du da har åpnet boksen og brutt garantien

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Alle xboxene jeg har åpnet har jeg klart å åpne uten å bryte seglet. Vet ikke hva andre gjør, men det glir glatt av bare ved å åpne i front først.

 

Gjør det riktignok VELDIG sakte for å se til at det ikke revner. Fullt mulig jeg bare har hatt flaks og.

Endret av ymsefisen
Lenke til kommentar

Jeg har tenkt litt på dette med garantien til Microsoft. Greit nok at man mister garantien på DVD-spilleren hvis man leker seg med firmwareflashing, men resten av komponentene er jo urørte og intakte. Hvordan ville det vært hvis en datamaskinfabrikant nektet deg garanti på harddisken din fordi du har klokket prosessoren?

 

Selv om boksen leveres som en enhet, består den jo av deler fra en rekke leverandører av ymse kvalitet, og det bør gjenspeiles i garantien. Microsoft får jo oss til å klikke OK og godta alt mulig rart før vi tar i bruk noe derfra, men gadd vite hvordan dette stiller seg i forhold til norsk forbrukerlovgivning og garantibestemmelser.

 

Beklager hvis dette har vært diskutert før, men jeg finner det urimelig at vi finner oss i dette diktaturet. Dersom jeg er såpass "kriminell" at jeg velger å åpne en boks jeg har betalt mye for, bør jeg vel også få lov til å behandle enkeltbestanddelene i denne som jeg vil - uten at jeg dermed fratar meg selv alle rettigheter?

 

Jeg forstår at jeg preker for koret her, men noen ganger er det bare godt å få det ut. :D

Lenke til kommentar

iXtreme firmware 1.3 for TS-H943 Xbox 360

>> A new firmware release for the Samsung TS-H943 Xbox360 drive..

(v1.3) Improved media detection

(v1.3) Fixed PTP DVD Movies

(v1.3) More Secure for Xbox Live

(V1.3) Multiple Speed Versions

 

Note: In regards to the 'More Secure Xbox Live' feature, it is just further cleanup of the DMI code on failed boot (non-stealth games), plus a quicker lockdown of video partition when requested to reset to the video partition. "PTP" stands for Parallel Track Path DVD's. It is a rare format (approx. 1 out of 50) that is used. Previously they would not play under iXtreme versions.

Lenke til kommentar

Driver og leker med tanken på å modde min Elite og har litt spørsmål:

 

1. Har kikket på chippen GLOBE 360 V2 som føres av modnet, i beskrivelsen av denne står det blant annet : Elektronisk bryter: Chippen kan slås av og på og LED indikatoren på chippen forteller deg om den er slått på eller ikke. , betyr det at moddingen er HELT usynlig for Live når chippen er slått av uansett firmware ? Ser ikke noe annet poeng med å kunne skru den av ?

 

2. Er det andre måter en kan skru av og på moddingen slik at xboxen fremstår som original når jeg logger på Live ?

 

3. Chip vs flashing av dvd spiller, fordeler og ulemper..

 

Link til chippen jeg ser på <--- virker jo som denne kan oppdaterest enkelt via usb.. ?

Endret av Pheonix
Lenke til kommentar

hehe takk for info, er jo det og forhøre meg jeg prøve å gjøre her :)

gjentar en liten oppsummering fra forrige.. Er det noen metoder å modde en Elite på som gjør at du kan slå av og på "modden" slik at det blir usynlig for live. Vil man kunne bli kicket fra live om man spiller et originalt spill på LIVE , MEN har modifisert xboxen?

Lenke til kommentar

Til postene over om man kan åpne Xboxen og fortsatt få fiksa feil på garantien/forbrukerkjøpsloven: Det var noe lignende med ferdig PC-er hvor produsentene ikke reparerte dem hvis de var åpnet og forseglingen brutt, men de måtte slutte med det etter at Forbrukerrådet kom på banen og snakket om at man har lov til å åpne maskinene selv siden de er ment for det. Jeg vet ikke om det samme gjelder for Xboxen, men jeg ville tro de måtte bevise at det var det at du tukla med den og ødela den for å kunne nekte deg reprasjon.

 

Jeg kunne nesten vært litt frista til å spørre Forbrukerrådet om dette. :)

Lenke til kommentar
hehe takk for info, er jo det og forhøre meg jeg prøve å gjøre her :)

gjentar en liten oppsummering fra forrige.. Er det noen metoder å modde en Elite på som gjør at du kan slå av og på "modden" slik at det blir usynlig for live. Vil man kunne bli kicket fra live om man spiller et originalt spill på LIVE , MEN har modifisert xboxen?

 

 

Dette er egentlig et glimrende eksempel på hvorfor du generelt sett ikke bør bruke en modchip, men heller flashe firmware isteden.

 

Firmwaren til BenQ drevet som du har i din maskin er så nytt at det ikke er noen som har rukket å lage en chip enda (så vidt jeg vet). Firmwaren derimot ligger klar, og det har til og med blitt gitt ut oppdaterte nyere versjoner av den første firmwaren som kom. Når det en dag kommer en chip som kan benyttes sammen med din BenQ spiller (for det vil det nok gjøre) så vil firmwaren i denne være utdatert i forhold til de firmwarene som ligger ute på nettet, så du bør i alle fall sørge for å finne en chip som er enkel å oppdatere. OM chippen er usynlig når du spiller på LIVE hvis den er skrudd av er ganske sannsynlig, men det må man jo vente til det evt foreligger en chip før man svarer helt sikkert på. Noen garanti har du aldri.

Lenke til kommentar
Til postene over om man kan åpne Xboxen og fortsatt få fiksa feil på garantien/forbrukerkjøpsloven: Det var noe lignende med ferdig PC-er hvor produsentene ikke reparerte dem hvis de var åpnet og forseglingen brutt, men de måtte slutte med det etter at Forbrukerrådet kom på banen og snakket om at man har lov til å åpne maskinene selv siden de er ment for det.

 

Det er em viss forskjell på en PC som du må oppgradere med jevne mellomrom og et konsoll som aldri skal trenge oppgradering, fordi alle spillene er laget for å fungere godt nok på den opprinnelige hardwaren.

Lenke til kommentar

kjempebra svar her, takker takker :)

 

Blir vel mest sannsynligvis flashing jeg går for, bare vente til den ryktede høstoppdateringen til Microsoft er ute.

 

Er det sånn at jeg bare må infinne meg med at jeg kommer til å bli bannet fra LIVE, eller kan jeg unngå dette ved å ha nyeste Firmware, aldri spille brente spill når jeg er logget på LIVE osv ?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...