Gå til innhold

Chipping/ modding av Xbox 360


bthoem

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-p4PIYwb6
Leste på xbox-scene i går om en som fikk mye bedre resultat når han brente i 4x i stedet for 2.4x.

Han hadde et lignende problem som meg tror jeg. (unplayable disc)

Da ville mange her satt pris på link til tråden :)

Skal se om jeg finner den. Var en tråd fra i fjor eller noe sånt, så kan ikke garantere noe.

 

Men var bare en som fikk "unplayable disc" på spillene han tok backup av og en sa at det funket bedre til han på 4x i stedet for 2.4x

Lenke til kommentar
Men var bare en som fikk "unplayable disc" på spillene han tok backup av og en sa at det funket bedre til han på 4x i stedet for 2.4x

 

Når det gjelder "unplayable disc" problemet, er det bare en måte å finne ut om platen (eller brenningen av) er problemet. Og det er å ta en PI/PIF kvalitets-test med f.eks. Nero CD-DVD Speed (http://www.cdspeed2000.com). PI bør helst holde seg under 280 og PIF under 8. Siden 360 leser platene med 12x hastighet er det ikke mye feil-avvik som skal til for at den først senker hastigheten, prøver å lese på nytt og tilslutt nekter lese (og man får "unplayable disc"). Hvilken hastighet man brenner på, hvilken brenner man har og hvilke plater man bruker, alt spiller en rolle, og det er ikke nødvendigvis alltid laveste (eller høyeste) hastighet som gir best resultat, det kan variere. Derfor er det viktig å kvalitets-teste et par plater etter brenning, for å sjekke at man ikke brenner dårlige plater, og komme fram til hva som er best kombinasjon.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-p4PIYwb6

Tusen takk for info! :)

 

Da skal jeg ta en test med det programmet. Har noen plater her som funker, og noen som ikke gjør det.

Endret av Slettet-p4PIYwb6
Lenke til kommentar
Jeg har BenQ driven jeg :\

 

Men, hvordan kan jeg flashe den selv? Hva trenger jeg, og anbefales det?

 

Helt i startfasen av benQ flashing måtte man skjære et snitt på DVD-spillerens kretskort, og lodde inn en switch som man brukte under dumping av firmwaren (+nøkkel) fra DVD-spilleren

 

Men nå finnes det også en metode som involverer KUN software-endringer (altså ikke nødvendig å kutte eller lodde på kretskortet. Du kan lese mer om denne nye metoden å dumpe (og forsåvidt også flashe nå som ny firmware har kommet) firmware på her

Endret av Asmodeus
Lenke til kommentar

Ahoy, jeg lurer på en ting og siden denne tråden er ganske gigantisk tenkte jeg kanskje det var like dumt å bare spørre (prøvde å lese litt, men fant ikke ut nøyaktig det jeg ville vite).

 

Uansett; Hva skjer hvis du kjøper en ny xbox, chipper den og logger på live, blir du instabanna eller skjer det kun hvis du prøver å spille på live med et "backup-spill"?

 

Og en ting til, hva er forskjellen på elite, halo3 special edition og alle disse nye variantene? Er det kommet en ny og "bedre" som ikke smelter så ofte? :D (eier ikke xbox360, men har lyst på en med alle disse fine semi-ekslusive spilla som kommer).

Lenke til kommentar
Uansett; Hva skjer hvis du kjøper en ny xbox, chipper den og logger på live, blir du instabanna eller skjer det kun hvis du prøver å spille på live med et "backup-spill"?

 

Og en ting til, hva er forskjellen på elite, halo3 special edition og alle disse nye variantene? Er det kommet en ny og "bedre" som ikke smelter så ofte? :D (eier ikke xbox360, men har lyst på en med alle disse fine semi-ekslusive spilla som kommer).

 

Første spørsmål: Hvis du stiller samme spørsmål til 100 "moddere" vil du få 100 ulike svar så jeg pleier enkelt å greit si at hvis du ikke vil bli bannet så la være å åpne konsollet ditt i det hele tatt. For øvrig virker det ikke som om noen blir "instabannet" som du kaller det. Det blir logget at du har et modifisert konsoll, dette fører til at du havner på en liste over konsoller som skal bannes, og så tar de en "stor-rengjøring" en gang i mellom hvor de banner alle de som står på disse listene. Mange av de du hører skryte av at "Jeg er enda ikke blitt bannet" kan allerede stå på en slik dødsliste uten at de selv er klar over det, så det at de ikke er bannet kan være en sannhet med modifikasjoner i mange tilfeller. Kanskje er de allerede bannet, bare at MS ikke har kommet så langt som til å "kutte ledningen" enda.

 

Det er så mange ulike Xboxer ute nå at jeg er forvirra selv også, men i hovedtrekk kan jeg jo nevne at Arcade pakken er ALLTID en bedre deal enn core pakken. Så samme hva du gjør: Styr unna core pakken. Arcade pakken inneholder de eksklusive småspillene som du snakket om - merk at alle disse spillene kan også kjøpes via Xbox Live, men de koster penger. På Arcade får du dem inkludert i prisen. Uansett: dersom det bare er ett eller to av dem som interesserer deg så ville jeg vurdert å laste dem ned fra Live og betale for dem der isteden.

 

Når det gjelder de andre: Premium, Halo edition, NYE premium og Elite så er det slik:

 

Premiumene (både ny og gammel) selges med 20GB HDD inkludert i prisen. De aller fleste som bruker en Xbox360 vil før eller siden komme til den konklusjonen at en harddisk kunne vært kjekt å ha. Det gir mulighet til å lagre nedlastbart innhold på harddisken, og til å spille gamle (xbox1) spill. Dersom du aldri har tenkt å spille gamle spill og heller aldri har tenkt å bruke xboxen over nettet, så kan du vurdere å kjøpe en Arcade isteden, men det kan være du ender med å kjøpe deg en harddisk etter hvert - vær obs på det - og da kunne du like god ha kjøpt en premium først som sist. Da får du også med en del annet utstyr som ikke følger med i core pakkene.

 

NYE premium selges med spill inkludert i prisen og med HDMI port. Hvis du synes du trenger HDMI porten og liker spillene som følger med så er NYE premium (med HDMI) en bedre deal enn gamle Premium som ikke hadde HDMI. Men gamle premium er billigere fordi du ikke får spillene og heller ikke HDMI, så du må veie for og imot utifra pris og hva du får for den prisen. (snart vil ikke de gamle premiumene være mulige å finne i butikkene lenger for øvrig)

 

Halo 3 edition er en Premium med annen farge - Khakigrønn og gullfarget - fargene til Master Chief. Halo3 følger ikke med i pakken, og det følger ikke med noen andre spill heller. Det er en veldig dårlig deal for alle som ikke synes det er verdt å betale flere hundre kroner ekstra for å ha et konsoll som ikke er svart eller hvitt. Eneste eksklusive med den er fargen og noe nedlastbart gratis innhold fra Xbox Live - gamerpics...

 

Xbox Elite er svart og har 120GB harddisk. Det skal mye til å få bruk for all den plassen i dag, men når det blir mulig å laste ned filmer og serier og slikt over nettet kommer denne diskplassen til nytte for enkelte. Det er billigere å kjøpe en Xbox Elite enn å kjøpe en Xbox Core med en 120GB løs harddisk, men det er fordi xboxens harddisker er astronomisk overpriset i forhold til hvor mye det koster å lage dem. Dersom du tror du trenger de 120GB, og dersom du er av typen som laster ned tonnevis av innhold fra nettet så kan en Elite være løsningen for deg.

 

Alle nye xboxer vil ha HDMI i fremtiden, det er bare akkurat nå i en overgangsfase at du vil kunne se konsoller både med og uten HDMI i salg, mens butikkene tømmer lagrene for de gamle boksene.

 

Edit: Glemte å si at vi som åpner/modder konsollene våre burde ikke kaste bort penger på å kjøpe svarte eller halo-grønne konsoller. Du skal uansett åpne skallet så da kan du like godt bytte det ut med en hvilken som helst farge som du selv måtte ønske. (eller bare beholde det hvite skallet hvis det er godt nok for deg) Koster selvsagt penger å bestille et spesial-laget farget case til xboxen også, stor variasjon i prisene for øvrig, men valgmulighetene er større enn bare svart/hvit/grønn og dessuten er det noen av tredjeparts skallene som har bedre lufting enn orginalskallene til Microsoft (større luftehull er positivt på et konsoll som normalt har litt issues med varmeutvikling)

Endret av Asmodeus
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-p4PIYwb6
Det blir logget at du har et modifisert konsoll

Virker som havner på den listen hvis du er på Live med en backup i 360-en :hmm: Eller er det mange som har blitt bannet og aldri vært på Live med annet enn originaler?

Lenke til kommentar
Det blir logget at du har et modifisert konsoll

Virker som havner på den listen hvis du er på Live med en backup i 360-en :hmm: Eller er det mange som har blitt bannet og aldri vært på Live med annet enn originaler?

 

Sant og si: Jeg vet ikke.

 

Mitt tips, hvis LIVE er ekstremt viktig for deg, er derfor å ha et umodifisert konsoll til online bruk og et modifisert konsoll offline, og en harddisk som du flytter frem og tilbake mellom de to konsollene.

 

Det er kun da du vil være 100% sikker. (så lenge ikke harddisken er modifisert også da)

Lenke til kommentar

Sånn jeg har skjønt det blir alle backups du spiller "logget" av maskinen og deretter rapportert inn når du kobler deg til live uavhengig om du spilte live eller ikke. Dette er ikke et problem dersom du bruker iextreme. Merk dette er slikt jeg har forstått det og som jeg mener å ha lest. Skal se om jeg finner en kilde.

 

Edit:

Link: http://www.xbox-scene.com/xbox1data/sep/EE...FluOJvCadyz.php

Etter å ha lest litt igjen tror jeg kanskje det jeg skreiv ovenfor var litt på jordet :p. Får se på det etter jobb

Endret av Borgen
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-p4PIYwb6
Korleis går det med garantien viss ein modifiserer? Eg kjenner ein som har byttet XBOX360 4 ganger! Eg har ikkje byttet min enda, men eg har ein av dei første som kom på markedet. Eg har ikkje fått dei 3 lampene enda. Det er vell snakk om tid.

Åpner du den forsvinner garantien, enkelt og greit.

 

Har hørt om noen som er heldig og får sin modifiserte reparert, men du bør ikke satse på det.

Endret av Slettet-p4PIYwb6
Lenke til kommentar
Korleis går det med garantien viss ein modifiserer? Eg kjenner ein som har byttet XBOX360 4 ganger! Eg har ikkje byttet min enda, men eg har ein av dei første som kom på markedet. Eg har ikkje fått dei 3 lampene enda. Det er vell snakk om tid.
Garantien ryker som bare pokker, men jeg har fremdeles fått reparert 3 konsoller. De to første var RROD, mens den siste var feil på den trådløse mottakeren i boksen, til stikkene.
Lenke til kommentar
Korleis går det med garantien viss ein modifiserer? Eg kjenner ein som har byttet XBOX360 4 ganger! Eg har ikkje byttet min enda, men eg har ein av dei første som kom på markedet. Eg har ikkje fått dei 3 lampene enda. Det er vell snakk om tid.
Garantien ryker som bare pokker, men jeg har fremdeles fått reparert 3 konsoller. De to første var RROD, mens den siste var feil på den trådløse mottakeren i boksen, til stikkene.

Var den modifisert da du ordnet den på garanti?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...