Gå til innhold

Chipping/ modding av Xbox 360


bthoem

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Æsj, trodde det var så enkelt...

 

Har tatt backup av 3 spill i år og fant ut nå at jeg ikke brukte .dvd-fila men brente rett fra .iso. Tenkte det var derfor jeg bare fikk "Unplayable disc" på de 3 spillene, men prøvde nå og fikk den samme feilmeldinga. :wallbash: (originalene funker helt fint, kopien funker også hvis jeg tar den ut og inn 5-10 ganger)

 

Bruker du dvd plater fra samme "pakke"? Kanskje du har fått en spindel med dårlige plater? Bare sånn helt tilfeldig...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-p4PIYwb6
Æsj, trodde det var så enkelt...

 

Har tatt backup av 3 spill i år og fant ut nå at jeg ikke brukte .dvd-fila men brente rett fra .iso. Tenkte det var derfor jeg bare fikk "Unplayable disc" på de 3 spillene, men prøvde nå og fikk den samme feilmeldinga. :wallbash: (originalene funker helt fint, kopien funker også hvis jeg tar den ut og inn 5-10 ganger)

 

Bruker du dvd plater fra samme "pakke"? Kanskje du har fått en spindel med dårlige plater? Bare sånn helt tilfeldig...

Har prøvd flere plater, noen fra USA og noen fra Mamoz her i Norge. :)

 

En kamerat har en ganske ny 360 med ny firware og han har samme problem (testet med en av mine kopier). Men han har også en Hitachi, så tenkte kanskje å bytte den ut med en Samsung ms25, tror kanskje det vil hjelpe.

 

 

Går det ikke å spille Live uten å bli bannet, selv om man har aller nyeste FW?

Med originale spill jo. Det er jo alltid en sjangs for å bli bannet da også, men jeg har ikke blitt det og spiller bare på Live med originaler.

Og du må ikke ha den nyeste firmwaren, jeg har en av de eldste :p

Endret av Slettet-p4PIYwb6
Lenke til kommentar
Tenkte jeg bare skulle spørre her siden jeg regner med en del som har moddet har kjøpt 8.5 dual layer plater.

Selges det i noen butikker i det hele tatt? (ikke nett butikk)

Bor i oslo

 

Og noen som vet om noen som modder i Oslo ?

 

Jeg har kjøpt det på den netshop butikken som ligger i oslo i hvertfall.

 

Adresse: Stanseveien 27, 0976 Oslo

Endret av Borgen
Lenke til kommentar
Tenkte jeg bare skulle spørre her siden jeg regner med en del som har moddet har kjøpt 8.5 dual layer plater.

Selges det i noen butikker i det hele tatt? (ikke nett butikk)

Bor i oslo

 

Og noen som vet om noen som modder i Oslo ?

Har kjøpt mine på digital impuls og datqakjeden ved flere anledninger, begge ligger i Møllergata.

Lenke til kommentar

jeg svarte deg i lagringsmedia også

fungerer for meg på filmer og på den ene xbox360 med samsumg drev, har en del kamerater som den ikke fungerer på xbox360 men bra til film.

prøv en plate og fungerer det ikke send mail til dem så er det bare og bytte, noen av dem jeg kjenner betalte mellom legget mellom mirror og verbatim og sendte mirror tilbake og fikk igjen verbatim.

Lenke til kommentar

Min erfaring er at ting som er brent på DVD-er av lav kvalitet stort sett har fungert like bra som det som er brent på DVD-er av høy kvalitet men det er ved første gangs bruk. Har inntrykk av at hastigheten jeg brenner i har langt mer å si enn kvaliteten på platene. Men jeg holder meg likevel til Verbatim fordi jeg antar at kvalitet også har noe med levetid å gjøre. Altså at platene varer lenger hvis de er av høy kvalitet, og jeg hører også folk si at kvaliteten på brente plater har noe å si for levetiden på laseren i Xboxens DVD spiller.

 

Akkurat hva som er sant og hva som bare er ubegrunnede rykter vet jeg ikke, men når alle sier "bruk Verbatim" så gjør jeg det. :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-p4PIYwb6

Lavere hastighet = bedre kvalitet? :hmm:

 

Leste på xbox-scene i går om en som fikk mye bedre resultat når han brente i 4x i stedet for 2.4x.

Han hadde et lignende problem som meg tror jeg. (unplayable disc)

 

 

 

edit: Tror kanskje det funket med 4x

Endret av Slettet-p4PIYwb6
Lenke til kommentar

C4EVA iXtreme Benq V1.1

>> A iXtreme firmware installment for the BENQ VAD6038 drive ..

Features:

(v1.1) Extra compatability for some DVD movies

(v1.0) Defeats all current Xbox Live detection attempts

(v1.0) Boots ONLY Stealth Xtreme Xbox 360 backups

(v1.0) Boots ONLY Stealth Xtreme Xbox 1 backups

(v1.0) Boots all Xbox 360 originals

(v1.0) Boots all compatible Xbox 1 originals on Xbox 360

 

Use on Xbox Live at own risk

 

Technical details

------------------------

Defeats all current and some future Xbox Live detection attempts.

 

Thanks to all the beta testers,everyone involved for without their effort this would not have been possible. Schrtom for Dosflash. Caster420 for firmtool. Keep up the good work everyone.

 

Note: The version is 1.1 due to internal changes, there was no public 1.0.

Dosflash: The only way to read and flash a Benq drive is with DosFlash(info) 1.3. There is a support thread here to help with users experiencing problems. It is recommended to try the dos16 version first. It ONLY supports VIA and NFORCE sata chipsets. When using a VIA card, please be sure to disable both your IDE and/or SATA chipsets as they usually interfere with dosflash.

 

Som dere ser er det ute en FW til BenQ. Har ikke fått med meg noen som har prøvd ennå og har heller ikke prøvd den selv ettersom jeg ikke har en BenQ. Dersom denne fungerer er det jo knall!

 

EDIT: Ser på forumet at det er bekreftet fra mange at den fungerer.

Endret av jij1984
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...