Gå til innhold

Hvilke spesifikasjoner bør en TV ha?


bergangster

Anbefalte innlegg

...hvis du vil bruke den til spilling, divx m.m. fra pcen. Tror kanskje "drømme-tven" - i en reell prisklasse - vil være 32" ws, 100hz, flat skjerm, vga-kontakt (Man får vel ikke med DVI?), RGB... Er ikke noe særlig interessert i å betale for lyd på tven, da jeg har surroundanlegg.

 

Er det noen som har et tv de er svært fornøyd med når det gjelder å bruke den som "pc-fullskjerm" (alt som kjøres i fullskjerm på pcen min går på tven), jeg sitter på en 28" panasonic 50hz, går forsåvidt helt fint, men forestiller meg at jeg har en hel del å hente på å kjøpe nytt. Er vga-inngang så mye bedre som jeg har hørt det skal være? Se specsene mine og si meg hva jeg skal kjøpe!

 

Edit: Og hva betyr det at en TV er plug&play? Jalla-reklame?

 

_________________

Chieftech Dragon Svart

A7V333 raid; 2xwd1200jb striping

512 DDR333 Apacer

XP2000+

POV GeForce4 4200 XP@310/675

Logitech Cordless Desktop Optical Svart

17" Hyundai ImageQuest L70A (LCD)

Audigy Player

WinXP Pro Corporate Edit

 

[ Denne Melding var redigert av: bergangster på 2002-10-28 13:47 ]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Alle PC skjermer i dag er P&P, det betyr at når du plugger inn en ny skjerm så vil Windows stille inn skjermkortet slik at bare de oppløsningene som skjermen kan takle kommer opp i menyene.

 

Med VGA kontakt kan man jo få bedre oppløsning enn med vanlig TV signal. Du får RGB som er bedre kvalitet enn S-Video (og vesentlig bedre enn CVBS).

Lenke til kommentar

phillips sine bilde rør er meget bra.

 

jvc bruker også phillips sine rør i noen av sine største modeller.

 

dessuten har phillips kommet langt når det gjelder "etterslep" problemet på 100 hz tver. phillips vant også 2003 EISA pris med "best tv".

 

pris for 32" 100hz er fra ca 12000-20000

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-10-28 15:42, skrev sten:

dessuten har phillips kommet langt når det gjelder "etterslep" problemet på 100 hz tver. phillips vant også 2003 EISA pris med "best tv".


 

Bor du i en hule? Etterslep på 100Hz er noe man hadde problemer med for en god stund siden. Problemet er at 100Hz-tver kommer fullstappet med avansert elektronikk som kan medføre diverse artifakter, deriblant etterslep.

Lenke til kommentar

Henger meg på det LarsC skriver. S-video er tingen. JVC er ener på området. De har s-video nesten på alt! Var de ikke de som utvikla s-video?

 

Plug&Play på tv tror jeg var noe som Phillips starta med. Det betyr at når du starter tven første gangen starter den å søke inn kanaler selv, stille inn språk osv. En funksjonalitet du i utgangspunktet ikke trenger om du gidder å lese bruksanvisningen...

 

Sats på Phillips eller Panasinic 100hz. Sony m.bra. Men har en lei tendens til å skru opp kontrasten på max. Greit nok, men ikke om du ønsker å vise data.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...