Gå til innhold

kule gratis spill?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
noen som vet om noen kule gratis spill som jeg kan prøve som har litt kvalitet også?

6817627[/snapback]

Jeg vet ikke hvor langt det har kommet, men Cube (finnes på sourceforge) var ganske kult før, og man hadde en ekstremt heftig multiplayerfunksjon også.

Jeg synes hvertfall dette var bedre enn Quake III o.l., men nå er vel Cube oppdatert ganske mye mer.

Før het det Cube 2003 eller noe liknende, se om du finner noe på sourceforge.

Trackmania er jo også ganske artig, så det kan du sjekke ut.

Ellers er det jo noen spill som holder litt kvalitet i stickyen i humor-forumet.

edit: her: http://sourceforge.net/projects/cube

Endret av Zethyr
Skrevet

Toribash er et vanvittig bra turbasert slossespill som man kan spille på nettet. Det går ut på å styre en "strekmann" ved å sammentrekke eller strekke ut bein, skuldre etc for å lage slag, spark, hopp etc. Det er litt vanskelig å komme inn i men er utrolig morsomt etter et par timer.

www.toribash.com

Skrevet

Penumbra er et vanvittig godt laget gratis spill!

Men det er også utrolig creepy..

Går nok under horror/adventure.

Alle horror spill jeg noen gang har prøvd tidligere er virkelig pysemat i forhold til dette!

Glem Silent Hill, Resident Evil, D eller hva annet du kan tenke deg!

Her er du hjelpeløs egentlig. Ingen våpen uten noen gamle dynamitt kubber og noen monstre som vil ha deg! Så du må bruke omgivelsene dine til din fordel. Med en engine som minner om Half Life, Oblivion der du kan fløtte på det meste. Du må/kan for eksempel plassere noen kasser foran en dør for å holde monsteret ute eller gjøre andre ting for å redde livet ditt. Det hele skjer i førstepersons syn men det er ikke en FPS.

Du kan finne det på www.megagames.com under "freeware"

Kos deg! Eller skal jeg si grøss deg?

Skrevet
Du kan finne det på www.megagames.com under "freeware"

6829230[/snapback]

Eller du kan finne linken 2 poster ovenfor.

6831013[/snapback]

Åja så ikke det jeg..men greit at han fikk et hint om hva det handlet om ihvertfall da kanskje..

Skrevet

Du kan vel også prøve Call of Combat, et ganske vanedannende men enkelt WWII "strategi" spill, der du styrer 4 soldater i et map. Du kan velge mellom Axis og Allies, og du spiller mot andre spillere. Målet er og drepe den andre sidens soldater.

Var sikkert en veldig enkel og uforståelig forklaring, men anbefaler deg og prøve det ut...

Søk på google etter Call of Combat og du finner det fort:P

Skrevet
Det er også Transport Tycoon Deluxe

6832695[/snapback]

Krever ikke det at man har Transport Tycoon fra før (det gjorde hvertfall det i gamle dager). Ellers finnes det noe som heter OpenTTD som er en forbedring (og gratis), gjør det ikke?

Er lenge siden jeg har spilt det nå, så jeg husker ikke så godt, men det er et sinnsykt morsomt spill !

Skrevet
Rart ingen har nevnt rtcw: Enemy Territory. Begyner å dra litt på åra, men det er fortsatt et ganske fett spill.

Linky

:)

6866409[/snapback]

Tenkte det samme. Fankern beste fps spillet ;)

Kjører Quake 3 motoren, meget underholdende :)

• 2 uker senere...
Skrevet

kanskje noe for spesielt intereserte, men her kan du i hvert fall finne masse gratis dataversoner av classiske brettspill.

jeg nevener i fleng:

sjakk

otello

axis and allies

settlers of catan

puerto rico

carcasone

risk

go

backammon

mange timers underholdning der

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...