Gå til innhold

Tanker rundt "konsollkrigen" fremover


ShredLord

Anbefalte innlegg

At et originalt spill ligger forran store melkeprosjekter, er bra salg.

6821217[/snapback]

 

Skal vi se litt på den siden der:

 

Grand Theft Auto: Liberty City Stories

Platform: PlayStation Portable

Estimated Sales: 980,000

 

Dette har tydeligvis slått alle DS spill bortsett fra en Super Mario port?

 

Har ikke klart å finne absolutt salgstall for Brain Age DS, men i følge Wikipedia har spillet solgt 2,3 mill i Japan alene.

 

Oppfølgeren solgte 400 000 i løpet av de 4 første dagene, noe som nesten halvparten av det totale LCS salget i følge linken din. New Super Mario Bros solgte 900 000 i løpet av de første 4 dagene, som er skarve 80 000 mindre enn LCS har solgt totalt.

 

Tror du skal være forsiktig med å referere til salgstall. :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Japan er tydeligvis svært glade i DS spill:

http://www.dsrevolution.com/article.php?articleid=1424

 

Salgstall for spill fra 21 til 27. august for alle konsoller. Nintendo DS regjerer tydeligvis Japan, så har stor tro på at Nintendo kommer til å gjøre det svært bra der framover. Man kan forøvrig også se at Nintendo DS (+ DS Lite) har solgt over dobbelt så mye i Japan som PSP siden de ble lansert.

Lenke til kommentar
Haha, jeg må få le litt av den der.

Gamecube formelig knuser 360 i salgstall :D .

6821435[/snapback]

 

Knuses i hittil salgstall ja, men så har vel GC vært på markedet noe lenger? Uansett så velger man vel en konsoll fremfor en annen fordi den har noe å tilby som den andre ikke har? Som oftest er vel dette spill. Altså mengde på kvalitetsspill, siden alle konsoller har BRA SPILL.

Lenke til kommentar
At et originalt spill ligger forran store melkeprosjekter, er bra salg.

6821217[/snapback]

 

Skal vi se litt på den siden der:

 

Grand Theft Auto: Liberty City Stories

Platform: PlayStation Portable

Estimated Sales: 980,000

 

Dette har tydeligvis slått alle DS spill bortsett fra en Super Mario port?

 

Har ikke klart å finne absolutt salgstall for Brain Age DS, men i følge Wikipedia har spillet solgt 2,3 mill i Japan alene.

 

Oppfølgeren solgte 400 000 i løpet av de 4 første dagene, noe som nesten halvparten av det totale LCS salget i følge linken din. New Super Mario Bros solgte 900 000 i løpet av de første 4 dagene, som er skarve 80 000 mindre enn LCS har solgt totalt.

 

Tror du skal være forsiktig med å referere til salgstall. :p

6821374[/snapback]

 

Står valget mellom en Wikipedia, og andre seriøse kilder, kommer ikke Wikipedia på første plass. ;)

 

Postet for litt siden en link som beviste at GTA: LCS var det 16. mest solgte håndholdte spillet i dette århundret. At det er GTA, har selvfølgelig hjulpet en del.

Lenke til kommentar
Haha, jeg må få le litt av den der.

Gamecube formelig knuser 360 i salgstall :D .

6821435[/snapback]

 

Knuses i hittil salgstall ja, men så har vel GC vært på markedet noe lenger? Uansett så velger man vel en konsoll fremfor en annen fordi den har noe å tilby som den andre ikke har? Som oftest er vel dette spill. Altså mengde på kvalitetsspill, siden alle konsoller har BRA SPILL.

6821510[/snapback]

 

Jeg mener ikke at salgstallene reflekterer kvaliteten da. Syns bare det var litt morsomt å se det på papir. ;)

Lenke til kommentar
Står valget mellom en Wikipedia, og andre seriøse kilder, kommer ikke Wikipedia på første plass. ;)

 

Postet for litt siden en link som beviste at GTA: LCS var det 16. mest solgte håndholdte spillet i dette århundret. At det er GTA, har selvfølgelig hjulpet en del.

6821607[/snapback]

 

Hvis du leste artikkelen litt nærmere ville du sett at den kun gjelder for det amerikanske markedet.

 

http://www.gamespot.com/ds/puzzle/brainage...tml?sid=6155576

 

Begynte å lure når et spill med offisielt salgstall på 4 mill ikke var nevnt i listen overhodet. :tease:

 

Edit: Her gikk det fort unna med rettskrivningen ja!

Endret av Cryovat
Lenke til kommentar
360 klarer seg fint uten BR, og det som tar opp plass er som regel ubrukelige FMV-scener.

At det går fint nå, betyr ikke at det går fint om noen år. De første PS2-spillene ble f.eks. levert på CD-plater.

Joda, det går helt fint, siden det som tar opp mest plass er FMV-sekvenser, som nå kan gjøres med spillmotoren.

 

Det har ikke noe med hva jeg liker å gjøre. Det har med Sonys arroganse, løgner, og den overprisede maskinen som man stadig hører elendige nyheter om.

Vet du hva en ekstern BR-spiller koster? Ikke uttal deg om prisen på PS3 før du finner dette ut.

Prisen på PS3 er hhv. 500 og 600 dollar for den dårlige og gode versjonen. Det vil i utgangspunktet si 5000-6000 i Norge.

 

Sony lyver ikke mer enn de andre, sa ikke Nintendo-faboys at DS skulle bli kraftigere enn N64?

Jo, Sony lyver mer enn de andre, og de er mer arrogante og nedlatende mot sine egne kunder. Hva Nintendo-fanboys sa om DS vet jeg lite om.

 

Når det gjelder å "gruse" noen, så er Sony nettopp i den posisjonen Nintendo var i da de falt fra toppen. Denne gangen er det Sony som gjør masse feil og skyter seg i foten hele tiden fordi de er arrogante og tror folk vil kjøpe hva som helst bare det står "PlayStation" på det.

Sony har bestandig gjort tingene sine riktig når det gjelder Playstation, PS3 er ikke noe unntak.

Dessverre, jo.

 

Nintendo falt fra tronen fordi Sony PS1 var et gigantisk hopp fra SNES-generasjonen, Nintendo følte seg presset, og lanserte derfor N64.

Nintendo mistet førsteplassen fordi de var arrogante og trodde at markedet ville danse etter deres pipe. Det samme gjelder Sony nå.

 

Hvis det er noen som overtar tronen etter Sony, er det Microsoft, og dette skjer neppe i denne generasjonen, da det vil bli jevnt salg mellom 360, og PS3.

Nei, alt ligger nok til rette for at Wii banker PS3 denne gang. Dessverre. Jeg hadde håpet at PS3 skulle bli en verdig etterfølger til min gode gamle PS2, men den gang ei.

 

Nintendo DS banker forøvrig PSP, og det samme vil nok skje med Wii/PS3.

Tullprat. Vi finner f.eks. ikke særlig mange bilspill til DS, og heller ikke særlig mange actionspill.

Det hjelper lite når DS til tider selger noe slikt som seks til tolv ganger bedre enn PSP.

 

Som Ridge Racer 7? :lol:

Eller Mario nr. 71.

6821072[/snapback]

Jeg skjønner ikke helt poenget ditt. Er det ille at Nintendo benytter seg av sine franchises, men hvis Sony gjør det, så er det helt flott?

 

DS leder med 2 millioner, det er ikke grusing.

6821114[/snapback]

DS selger minst tre til fem ganger bedre enn PSP i Japan, og til tider seks til tolv ganger bedre. Det vil jeg kalle GRUSING. I USA var det visst noe slikt som at DS solgte fem ganger bedre enn PSP eller noe slikt. Husker ikke helt tallene.

Lenke til kommentar
Joda, det går helt fint, siden det som tar opp mest plass er FMV-sekvenser, som nå kan gjøres med spillmotoren.

 

Sammenlign plassen HL2 bruker, med plassen UT2007 bruker, på litt over 2 år, er plassen fordoblet.

 

Prisen på PS3 er hhv. 500 og 600 dollar for den dårlige og gode versjonen. Det vil i utgangspunktet si 5000-6000 i Norge.

 

Den offisielle prisen på premium-utgaven, er 5000 kr. Prisen på standard-utgaven er ikke offentliggjort i Norge, men i Danmark ligger den på 4500 kr (1000 kr billigere enn premium-utgaven).

 

Jo, Sony lyver mer enn de andre, og de er mer arrogante og nedlatende mot sine egne kunder. Hva Nintendo-fanboys sa om DS vet jeg lite om.

 

Sony er ikke arrogante. At Nintendo melker til de grader er prototypen på arroganse. Hvis det ikke var for Sony, hadde ikke konsollene vært det de er i dag.

 

Dessverre, jo.

 

Nei. At de har utsatt den flere ganger, tyder på at de gjør tingene sine grundig.

 

Nintendo mistet førsteplassen fordi de var arrogante og trodde at markedet ville danse etter deres pipe. Det samme gjelder Sony nå.

 

Nintendo mistet førsteplassen fordi de ikke hadde noe å stille opp med da PS1 kom.

 

Nei, alt ligger nok til rette for at Wii banker PS3 denne gang. Dessverre. Jeg hadde håpet at PS3 skulle bli en verdig etterfølger til min gode gamle PS2, men den gang ei.

 

Ingenting tyder på at Wii kommer til å selge best, den kommer til å selge langt bedre enn GC, men seiersherren blir enten 360, eller PS3.

 

Det hjelper lite når DS til tider selger noe slikt som seks til tolv ganger bedre enn PSP.

 

22 millioner vs. 20, er ikke grusing. Det er først og fremst i Japan Nintendo ligger lysår forran Sony. I slutten av 2005, solgte PSP mye bedre enn DS alle andre steder enn Japan.

 

Jeg skjønner ikke helt poenget ditt. Er det ille at Nintendo benytter seg av sine franchises, men hvis Sony gjør det, så er det helt flott?

 

Sonys legendariske spill-serier, har mye flere biler, mye flere baner, mye bedre grafikk osv. for hver versjon. Det er også stor forskjell på 7, og 70 spill. Mario-serien er bare overgått av The Sims, og Pokémon når det gjelder melking.

Endret av Dragon Hunter
Lenke til kommentar
Mine tanker rundt konsollkrigen framover er at den bare er en evig lang kjedelig diskusjon om hvilken konsoll som er kraftigst og best og penest og værst og rarest og har best spill og alt det andre teite som diskuteres og krangles om når det egentlig ikke er noe poeng i å krangle om det.

6815423[/snapback]

 

samtlige bør ta å lese dette godt

Lenke til kommentar

At noen tørr å trekke frem God of War som takk til spillindustriens evolusjon er for meg det mest elendige eg har hørt i dag.

 

Og for å opplyse deg som sa det så var det ironisk nok Sega sitt Virtua Fighter på arkade maskinene som fikk utviklerene til å strømme til Sony PSX, da follk virkelig fikk augene opp for 3D-grafikk. Utviklerene var tidligere redde for å begynne å utvikle spill i 3D pga. kostnader bla. :)

 

Så lurer på kor Tekken stammer fra.

Endret av Mala
Lenke til kommentar

Tanker om konsollkrigen framover....

 

I og med noen nevnte GTA oppi tråden her, tenkte jeg skulle quote noe som står PS3Land.com sin internett side i dag. De har postet uttalelser fra Dave Jones, skaper av GTA. Ganske interessant...

 

GTA creator talks next-gen online

by Zhao Jingyu

 

 

The latest person to comment on the next-gen online war is none other than the creator of one of the most successful gaming franchises in the world, GTA. According to Dave Jones, the man which made baseball bats and cap-killing famous, the PlayStation 3 and Xbox 360's online service are on an even footing this generation.

 

Often seen as the main competitors in the next-gen console war, Sony's PlayStation 3 and Microsoft's Xbox 360 have both tried everything from unsuccessful worldwide launches to elaborate online services in order to win more market share.

 

During the interview, Jones also criticized Sony's online plans. “I seriously question Sony’s policy of leaving it down to publishers to come up with their own standards for each [online] game,” he said, “I completely disagree with it. I’m not going to put my credit card details with five different companies for some bits of downloadable content. Sony is a huge force, and definitely has been with the PS2 – but now I see it being, at worst, a 50/50 race, but as time goes on I lean more and more towards Microsoft”.

 

(mine uthevinger)

 

link :GTA creator talks next-gen online

 

Tja... har vel vært mine tanker også om onlinetjenesten til Sony.

 

Dr Peedee

Lenke til kommentar
Sammenlign plassen HL2 bruker, med plassen UT2007 bruker, på litt over 2 år, er plassen fordoblet.

Hvor mye plass er det, og hvor har du det fra?

 

Den offisielle prisen på premium-utgaven, er 5000 kr.

Sier hvem?

 

Prisen på standard-utgaven er ikke offentliggjort i Norge, men i Danmark ligger den på 4500 kr (1000 kr billigere enn premium-utgaven).

Dvs. at den koster 5000 i Norge, antakelig. Men hvordan kan 4500 være 1000 billigere enn 5000, som du påstår er prisen over?

 

Jo, Sony lyver mer enn de andre, og de er mer arrogante og nedlatende mot sine egne kunder. Hva Nintendo-fanboys sa om DS vet jeg lite om.

Sony er ikke arrogante. At Nintendo melker til de grader er prototypen på arroganse.

Melker hva? Du vrir deg bort fra saken, som er Sonys uttalelser av typen "folk hadde kjøpt PS3 selv om det var en tom boks" eller "folk vil ønske å skaffe seg to jobber for å få råd til PS3". Dette er av et helt annet kaliber enn at Nintendo benytter seg av suksessrike franchises.

 

Hvis det ikke var for Sony, hadde ikke konsollene vært det de er i dag.

Og hvor er de i dag? Ingen innovasjon, dyrt, masse søppel, ekstremt dyr PS3... Og Sony har skylden for alt dette? Det er verre enn jeg trodde!

 

Dessverre, jo.

Nei. At de har utsatt den flere ganger, tyder på at de gjør tingene sine grundig.

Nei, det tyder på at de ikke har kontroll.

 

Nintendo mistet førsteplassen fordi de var arrogante og trodde at markedet ville danse etter deres pipe. Det samme gjelder Sony nå.

Nintendo mistet førsteplassen fordi de ikke hadde noe å stille opp med da PS1 kom.

Fordi de var arrogante, slik Sony er i dag.

 

Nei, alt ligger nok til rette for at Wii banker PS3 denne gang. Dessverre. Jeg hadde håpet at PS3 skulle bli en verdig etterfølger til min gode gamle PS2, men den gang ei.

Ingenting tyder på at Wii kommer til å selge best, den kommer til å selge langt bedre enn GC, men seiersherren blir enten 360, eller PS3.

Du tar nok feil. Både analytikere og erfaringer fra bl.a. DS vs. PSP tilsier at Wii vil selge best.

 

Det hjelper lite når DS til tider selger noe slikt som seks til tolv ganger bedre enn PSP.

22 millioner vs. 20, er ikke grusing.

Joda, det er det, så lenge DS faktisk har solgt over 20 millioner, mens Sony ikke oppgir faktiske salgstall. Men se selv du. Tallene i Japan taler for seg selv.

 

Du glemmer at DS Lite selger som hakka møkk, og da kommer vi opp i 25-30 millioner for DS(L) til sammen.

 

Det er først og fremst i Japan Nintendo ligger lysår forran Sony. I slutten av 2005, solgte PSP mye bedre enn DS alle andre steder enn Japan.

Nei, det solgte ikke "mye bedre", og den eneste gangen PSP klarte å selge mer enn DS var da etterspørselen etter DS var så stor at Nintendo ikke klarte å levere. Dessuten baserer Nintendo seg på faktiske salgstall, i motsetning til Sony.

 

Jeg skjønner ikke helt poenget ditt. Er det ille at Nintendo benytter seg av sine franchises, men hvis Sony gjør det, så er det helt flott?

Sonys legendariske spill-serier, har mye flere biler, mye flere baner, mye bedre grafikk osv. for hver versjon.

Dette er jo bare svada. Men du mener altså at det er riktig når Sony bare legger til et par ekstra baner og pusser litt på grafikken, men når Nintendo gir ut nye spill med populære franchises, så er det negativt?

 

Noen som sa "dobbeltmoral"?

 

Det er også stor forskjell på 7, og 70 spill. Mario-serien er bare overgått av The Sims, og Pokémon når det gjelder melking.

6821856[/snapback]

Det er ikke 70 spill i Mario-serien. Og at Mario er med i Mario 64 og Mario Golf betyr ikke at det er samme type spill.

 

Du er bare desperat etter å finne noe negativt på Nintendo, men du finner ikke noe negativt som ikke Sony er like ille, eller verre, på :)

Lenke til kommentar

"Du tar nok feil. Både analytikere og erfaringer fra bl.a. DS vs. PSP tilsier at Wii vil selge best."

Akkurat der må jeg hakke litt Pricks.

Det er såvidt jeg vet INGEN analytikere som har plassert Wii på førsteplass i konsollkrigen.

Men samma det vel! Folk må slutte å bry seg så mye om hvilken konsoll som selger mest osv. når de diskuterer hvilken som er "best".

Det som teller er at konsollene selger nok, og at det fører til bra spill!

Lenke til kommentar

Jeg har tilgode å lese en eneste analytiker som sier at Wii havner på toppen. Det har vært litt frem og tilbake om Wii kanskje kan klare å karre seg til teten i Japan, hvis medgangen fra DS også følger med over til stasjonære konsoller, men flesteparten forventer at Sony vinner tilslutt, med xbox 360 og Wii hakk i hæl.

Wii har en fordel med at den fort kan ende opp som konsoll nummer to, og at den kanskje kan få noen mer til å begynne å spille. Det er der jeg er litt redd Wii vil skuffe, fordi Sony har allerede melket dette markedet for folk som ikke har brydd seg så mye om spill, med singstar, eyetoy og buzz.

Selv skal jeg ha en Wii når den kommer, men skulle jeg bare hatt en konsoll så hadde det aldri blitt Wii eller xbox 360, men PS3. Akkurat nå så ser det ut som om jeg ender opp med 360 og Wii for de fyller ut for hverandre ganske godt, men Sony er den eneste som har gode spill i hver sjanger. MS er mer action, bil og sportsspill mens Wii er mer plattform, adventure og rare ting. PS3 vil ha alt.

 

Og Mr. dragon et eller annet, hvis den billigeste blu-ray spilleren koster 4500 i danmark, så går jeg ut fra at du mener 4500 danske kroner. Danske kroner koster 1 krone og 10 øre per stykk som vil gi en pris på 4500*1,1=4950, og siden momsen er 2% høyere i Norge så vil den vil ende på en pris ganske så nær 5000 norske kroner.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...