Gå til innhold

Tanker rundt "konsollkrigen" fremover


ShredLord

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
360 klarer seg fint uten BR, og det som tar opp plass er som regel ubrukelige FMV-scener.

 

At det går fint nå, betyr ikke at det går fint om noen år. De første PS2-spillene ble f.eks. levert på CD-plater.

 

Det har ikke noe med hva jeg liker å gjøre. Det har med Sonys arroganse, løgner, og den overprisede maskinen som man stadig hører elendige nyheter om.

 

Vet du hva en ekstern BR-spiller koster? Ikke uttal deg om prisen på PS3 før du finner dette ut. Sony lyver ikke mer enn de andre, sa ikke Nintendo-faboys at DS skulle bli kraftigere enn N64? Noen hevdet til og med at grafikken ville være på nivå med PSP.

 

Når det gjelder å "gruse" noen, så er Sony nettopp i den posisjonen Nintendo var i da de falt fra toppen. Denne gangen er det Sony som gjør masse feil og skyter seg i foten hele tiden fordi de er arrogante og tror folk vil kjøpe hva som helst bare det står "PlayStation" på det.

 

 

Sony har bestandig gjort tingene sine riktig når det gjelder Playstation, PS3 er ikke noe unntak. Nintendo falt fra tronen fordi Sony PS1 var et gigantisk hopp fra SNES-generasjonen, Nintendo følte seg presset, og lanserte derfor N64. Hvis det er noen som overtar tronen etter Sony, er det Microsoft, og dette skjer neppe i denne generasjonen, da det vil bli jevnt salg mellom 360, og PS3.

 

Nintendo DS banker forøvrig PSP, og det samme vil nok skje med Wii/PS3.

 

 

Tullprat. Vi finner f.eks. ikke særlig mange bilspill til DS, og heller ikke særlig mange actionspill.

 

Som Ridge Racer 7? :lol:

 

 

Eller Mario nr. 71.

Endret av Dragon Hunter
Lenke til kommentar

Vel. Nå snakket han ikke akkurat om hvilken konsoll som hadde de beste bilspillene. Han snakket om hvilken konsoll som var best. Og som man vet ligger forholdet i Japan på 5:1 i Nintendos favør. I Amerika selger DS også bedre en PSP, men her ikke så veldig mye mer. Nintendo DS selger også best i Europa og Australia. Nintendo DS gruser PSP når det kommer til salgstall og det er jo det som har noe å si.

 

Snorre :)

 

*Skal lete opp Japanske salgstall kilde*

Lenke til kommentar
Vel. Nå snakket han ikke akkurat om hvilken konsoll som hadde de beste bilspillene. Han snakket om hvilken konsoll som var best. Og som man vet ligger forholdet i Japan på 5:1 i Nintendos favør. I Amerika selger DS også bedre en PSP, men her ikke så veldig mye mer. Nintendo DS selger også best i Europa og Australia. Nintendo DS gruser PSP når det kommer til salgstall og det er jo det som har noe å si.

 

Snorre :)

 

*Skal lete opp Japanske salgstall kilde*

6821109[/snapback]

 

DS leder med 2 millioner, det er ikke grusing. Japanske salgstall er heller ikke representative for europeiske, da XBOX floppet, og GC ble en suksess i Japan.

Lenke til kommentar
Nintendo DS banker forøvrig PSP, og det samme vil nok skje med Wii/PS3.

 

 

Tullprat. Vi finner f.eks. ikke særlig mange bilspill til DS, og heller ikke særlig mange actionspill.

 

6821072[/snapback]

 

:yes: For det er jo tydeligvis det folk vil ha... Not. Hadde det vært det, ville vel kanskje psp solgt bedre enn ds, men akk, dengang ei. Men carry on.

Lenke til kommentar
Nintendo DS banker forøvrig PSP, og det samme vil nok skje med Wii/PS3.

 

 

Tullprat. Vi finner f.eks. ikke særlig mange bilspill til DS, og heller ikke særlig mange actionspill.

 

6821072[/snapback]

 

:yes: For det er jo tydeligvis det folk vil ha... Not. Hadde det vært det, ville vel kanskje psp solgt bedre enn ds, men akk, dengang ei. Men carry on.

6821116[/snapback]

 

Bare ett DS-spill har solgt bedre enn LCS, og det er Mario 64, som kun er en port (ikke en remake).

Lenke til kommentar
Nintendo DS banker forøvrig PSP, og det samme vil nok skje med Wii/PS3.

 

 

Tullprat. Vi finner f.eks. ikke særlig mange bilspill til DS, og heller ikke særlig mange actionspill.

 

6821072[/snapback]

 

:yes: For det er jo tydeligvis det folk vil ha... Not. Hadde det vært det, ville vel kanskje psp solgt bedre enn ds, men akk, dengang ei. Men carry on.

6821116[/snapback]

 

Bare ett DS-spill har solgt bedre enn LCS, og det er Mario 64, som kun er en port (ikke en remake).

6821122[/snapback]

 

Ja visst. Fint det du. Neste pasient.

Lenke til kommentar
Jeg må bare får sagt at jeg driter i hviklen konsoll som selger mest.

Jeg har PSP for Final Fantasy, Metal Gear, Daxter, og muligheten for å spille 2000 PSX-spill på farten.

Kunne ikke brydd meg mindre om DS selger mer, så lenge PSP selger godt nok til å at utviklerne lager spill til den.

6821135[/snapback]

 

Bra sagt. Et meget fornuftig argument. :) Synd at Nintendo-fanboys bruker salgstall som argument for om en konsoll er bra, eller ikke.

Lenke til kommentar

http://www.m-create.com/eng/e_ranking.html

 

De siste salgstall viser at Nintendo DS selger i overkant av forholdet 3:1 mot PSP i Japan alene. En annen ting man må huske på er at Nintendo oppgir faktiske salgstall. Altså hvor mange Nintendo DS-er som er blitt solgt av butikkene. Mens Sony oppgir hvor mange PSP-er de har sendt ut til butikkene. Så antall solgte PSP-er kan være noget lavere. Skal se om jeg finner noen linker med oppdaterte salgstall.

 

Snorre :)

Lenke til kommentar
Jeg må bare får sagt at jeg driter i hviklen konsoll som selger mest.

Jeg har PSP for Final Fantasy, Metal Gear, Daxter, og muligheten for å spille 2000 PSX-spill på farten.

Kunne ikke brydd meg mindre om DS selger mer, så lenge PSP selger godt nok til å at utviklerne lager spill til den.

6821135[/snapback]

 

Bra sagt. Et meget fornuftig argument. :) Synd at Nintendo-fanboys bruker salgstall som argument for om en konsoll er bra, eller ikke.

6821148[/snapback]

 

 

La oss definere hva en bra konsoll er. Det er et fullstendig subjektivt begrep der personlige preferanser styrer hvor mange som kjøper konsollen. Det at flest kjøper DS vil vel si at flest syns at DS er best? Derfor er ikke salgstall irrellevant.

 

Syns det er 100 ganger mer tullete at du definerer for alle at PSP er best, bare fordi DU syns det.

Lenke til kommentar
Jeg må bare får sagt at jeg driter i hviklen konsoll som selger mest.

Jeg har PSP for Final Fantasy, Metal Gear, Daxter, og muligheten for å spille 2000 PSX-spill på farten.

Kunne ikke brydd meg mindre om DS selger mer, så lenge PSP selger godt nok til å at utviklerne lager spill til den.

6821135[/snapback]

 

Bra sagt. Et meget fornuftig argument. :) Synd at Nintendo-fanboys bruker salgstall som argument for om en konsoll er bra, eller ikke.

6821148[/snapback]

 

Selv om du forguder din PSP så kan du ikke komme vekk fra at DS selger langt bedre

Konsollen er bra ellers hadde ikke salget bra?

Endret av avanore
Lenke til kommentar
Nintendo DS banker forøvrig PSP, og det samme vil nok skje med Wii/PS3.

 

 

Tullprat. Vi finner f.eks. ikke særlig mange bilspill til DS, og heller ikke særlig mange actionspill.

 

6821072[/snapback]

 

:yes: For det er jo tydeligvis det folk vil ha... Not. Hadde det vært det, ville vel kanskje psp solgt bedre enn ds, men akk, dengang ei. Men carry on.

6821116[/snapback]

 

Bare ett DS-spill har solgt bedre enn LCS, og det er Mario 64, som kun er en port (ikke en remake).

6821122[/snapback]

 

Ja visst. Fint det du. Neste pasient.

6821141[/snapback]

 

http://www.netscape.com/viewstory/2006/08/...%3D2&frame=true

 

At et originalt spill ligger forran store melkeprosjekter, er bra salg.

Lenke til kommentar
Jeg må bare får sagt at jeg driter i hviklen konsoll som selger mest.

Jeg har PSP for Final Fantasy, Metal Gear, Daxter, og muligheten for å spille 2000 PSX-spill på farten.

Kunne ikke brydd meg mindre om DS selger mer, så lenge PSP selger godt nok til å at utviklerne lager spill til den.

6821135[/snapback]

 

Bra sagt. Et meget fornuftig argument. :) Synd at Nintendo-fanboys bruker salgstall som argument for om en konsoll er bra, eller ikke.

6821148[/snapback]

 

 

La oss definere hva en bra konsoll er. Det er et fullstendig subjektivt begrep der personlige preferanser styrer hvor mange som kjøper konsollen. Det at flest kjøper DS vil vel si at flest syns at DS er best? Derfor er ikke salgstall irrellevant.

 

6821208[/snapback]

 

Slik som da PS2 solgte 5 ganger mer enn GC, eller da PS1 solgte 3 ganger mer enn N64, mener du? Eller at The Sims (som bl.a. hadde ræva AI, og fikk flust med tilleggspakker som hånet en hver person som kun hadde standard-utgaven) har solgt flere millioner?

Endret av Dragon Hunter
Lenke til kommentar
Jeg må bare får sagt at jeg driter i hviklen konsoll som selger mest.

Jeg har PSP for Final Fantasy, Metal Gear, Daxter, og muligheten for å spille 2000 PSX-spill på farten.

Kunne ikke brydd meg mindre om DS selger mer, så lenge PSP selger godt nok til å at utviklerne lager spill til den.

6821135[/snapback]

 

Bra sagt. Et meget fornuftig argument. :) Synd at Nintendo-fanboys bruker salgstall som argument for om en konsoll er bra, eller ikke.

6821148[/snapback]

 

Selv om du forguder din PSP så kan du ikke komme vekk fra at DS selger langt bedre

Konsollen er bra ellers hadde ikke salget bra?

6821212[/snapback]

 

For å snu litt på flisa, så det åpenbare kommer bedre frem: PS faboysa har vel alltid brukt nettopp salgstall (eller, mer riktig; shippede enheter) for å fremme at PS er så bra. Kvantitet = kvalitet, tydeligvis. Så da må det vel være like knusende sikkert at DS er best på håndholdt fronten. Kan ikke se det anderledes.

Lenke til kommentar
Kunne ikke brydd meg mindre om DS selger mer, så lenge PSP selger godt nok til å at utviklerne lager spill til den.

 

Dragon Hunter

Først svarer du dette her

Bra sagt. Et meget fornuftig argument. :) Synd at Nintendo-fanboys bruker salgstall som argument for om en konsoll er bra, eller ikke.

 

Så skriver du dette

Slik som da PS2 solgte 5 ganger mer enn GC, eller da PS1 solgte 3 ganger mer enn N64, mener du? Eller at The Sims (som bl.a. hadde ræva AI, og fikk flust med tilleggspakker som hånet en hver person som kun hadde standard-utgaven) har solgt flere millioner?

 

Dette kaller jeg sparke seg selv i rumpa

Endret av avanore
Lenke til kommentar
Det er helt subjektivt dette her.

Viss du liker Mario, osv. så syns du selvsagt DS er best, selv om PSP er bedre enn DS spesifikasjonsmessig.

Viss du liker Metal Gear osv., så går du for PSP selv om DS selger mer.

 

Akkurat denne krangelen er helt unødvendig å ta folkens ;)

6821303[/snapback]

 

Nei, vi sier DS ftw og så er vi ferdig hehe

Lenke til kommentar
Jeg må bare får sagt at jeg driter i hviklen konsoll som selger mest.

Jeg har PSP for Final Fantasy, Metal Gear, Daxter, og muligheten for å spille 2000 PSX-spill på farten.

Kunne ikke brydd meg mindre om DS selger mer, så lenge PSP selger godt nok til å at utviklerne lager spill til den.

6821135[/snapback]

 

Bra sagt. Et meget fornuftig argument. :) Synd at Nintendo-fanboys bruker salgstall som argument for om en konsoll er bra, eller ikke.

6821148[/snapback]

 

 

La oss definere hva en bra konsoll er. Det er et fullstendig subjektivt begrep der personlige preferanser styrer hvor mange som kjøper konsollen. Det at flest kjøper DS vil vel si at flest syns at DS er best? Derfor er ikke salgstall irrellevant.

 

6821208[/snapback]

 

Slik som da PS2 solgte 5 ganger mer enn GC, eller da PS1 solgte 3 ganger mer enn N64, mener du? Eller at The Sims (som bl.a. hadde ræva AI, og fikk flust med tilleggspakker som hånet en hver person som kun hadde standard-utgaven) har solgt flere millioner?

6821230[/snapback]

 

Å sammenligne et spillsalg med ett konsollsalg blir vel noe skeivt. Men at de som kjøpte ps2 fremfor gc syntes at dette var en bedre konsoll er vel lite tvil om? (selvfølgelig de som vurderte konkurransen før de kjøpte) Når man velger et produkt fremfor ett annet er det vel fordi det er bedre? Og når mange nok personer velger et produkt fremfor et annet, blir det forskjell i salgstall.

 

Men du velger kanskje å si at alle de som kjøpte ps2 fremfor gc gjorde feil valg, og kjøpte den dårligere konsollen? Eller, for å dra inn igjen spillene, at alle de som kjøpte sims ikke syns det var noe bra?

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...