Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

maskinen henger seg under oppstart


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Virker som denne var en hard nøtt vidaremil .

Blir jo vanskelig Torgard siden du ikke har deler å kryssbyte i feilsøkingen med .

 

Spent på hva Netshop finner , så du får poste resultatet .

6803931[/snapback]

Det var kanskje det, men det blir spennende å se hvor feilen ligger. Ut fra min erfaring ville jeg gjettet på hovedkortet. Jeg pleier alltid å be nettbutikkene om å endre mine valg av komponenter hvis de mener at disse ikke er kompatible eller er anbefalt brukt sammen. Ikke for det at jeg tror de engasjerer seg veldig mye i min henstilling, men jeg kan bruke dette mot dem hvis det viser seg at delene ikke passer sammen. Til nå har dette aldri skjedd, men det virker som en slags utvidet garanti for meg. Forøvrig er jeg pensjonert og har bygging av datamaskiner bare som hobby i dag. Min hittil siste maskin bygget jeg for 5 dager siden, basert på 939 som er blitt så billig nå. Dette passer vel ikke i topic her, men kombinasjonen AMD X2 4400+ og Sappire X1900XT er jeg veldig fornøyd med hvis man sammenligner pris og ytelse.

Lenke til kommentar

Det skal jeg .

Mange som erfarer at det aller nyeste ikke alltid er best , hehe .. :p

Masse problemer med nye cpu/chipset/hovedkort etc i starten .

 

Har aldri kjøpt/bygd for meg selv eller andre blodferske systemer .

Har gjerne ventet 3-4-5 måneder etter at det er lansert .

Som vidaremil sier , for å ta f.eks AMD systemer er det relativt trygt med s939

og nforce4 bygg , lite problemer som gjenstår med de .

Bortsett fra Maxtor DM10/DM11 inkompabiliteten da ...

Lenke til kommentar

Har snakket med Netshop Oslo idag (de som skal fikse maksinen), og der mente reparatøren at jeg hadde ødelagt HK og at dette måtte nesten faktureres meg. Forsøkte å være saklig i min begrunnelse for hvorfor jeg ikke mente at det medførte riktighet, men da var jeg ganske irritert og oppgitt.

 

Han mente jeg hadde skrudd fast hovedkortet så dårlig at det bare "slang" rundt i kabinettet og han måtte brekke det ut, sa han, for jeg hadde brukt feil skruer. Jeg mente at det kanskje var så, men at det likevel ikke ØDELEGGER et HK. I tillegg var det det med at kjøleren til CPU satt for dårlig. Kan det ødelegge et HK? Er det ikke prosessoren som ryker ved dårlig kjøling? Uansett rakk jeg jo å se temperaturen på CPU i BIOS og den var aldri over 46 grader.

 

Han gikk tilbake på det han sa og fikk en mer vennlig stemme etter hvert. Fikk følelsen av at han skulle teste ut hvor mye han kunne skylde på meg. Dette var virkelig dårlig synes jeg!!

 

Uansett spurte jeg tilslutt hvor mye dette kommer til å koste, og da sa han at han ordner dette for meg. Hm... Bra det da, men likevel merkelig oppføsel.

 

Så da var det hovedkortet som hadde tatt kvelden(hvertfall foreløpig hypotese).

 

-T

Lenke til kommentar
Har snakket med Netshop Oslo idag (de som skal fikse maksinen), og der mente reparatøren at jeg hadde ødelagt HK og at dette måtte nesten faktureres meg. Uansett spurte jeg tilslutt hvor mye dette kommer til å koste, og da sa han at han ordner dette for meg. Hm... Bra det da, men likevel merkelig oppføsel.

Så da var det hovedkortet som hadde tatt kvelden(hvertfall foreløpig hypotese).

-T

6809338[/snapback]

Da ser det ut til å ordne seg for deg, men jeg fant denne på prisguiden.no hvor en bruker sier sitt om Intel Core 2 Duo.

Klipp:

Intel Core 2 Duo E6600:

Dårlig kvalitet, meget bra ytelse.

1. sep 2006 – Forfatteren er anonym.

 

Fordeler:

- To kjerner

- Meget bra ytelse uannsett program/spill

- Rimelig pris

- 4 Mb l2 cache

 

Ulemper

- Box vifta bråker for mye

- Ustabil

- Fryser

- Dårlig kvalitet

 

Konklusjon

Mitt første møte med intel var ikke av det hyggeligste får jeg si. Jeg har brukt AMD i flere år og aldri hatt problemer som dette. Denne cpu'en, i hvert fall den jeg fikk, er vannvittig ustabil og fryser ved den minste anstrengelse. Jeg var sikker på at det måtte være mitt rimelige hovedkort som var årsak til dette. Men etter at jeg nå har fått tilsendt et annet kort fra en annen leverandør, har jeg fortsatt samme problem. Jeg angrer sterkt på at jeg ikke gikk for en rimelig Athlon X2 i stedet, som i utgangspunktet var planen, men etter at jeg hadde lest veldig mye positivt om ytelsen til intels conroe prosessorer falt valget på denne istedet. Jeg har ikke gitt opp håpet enda, så jeg skal returnere denne til komplett og forhåpentligvis får jeg tilbake en som faktisk fungerer som den skal. Mulig jeg skriver en mer oppløftende anmeldelse av denne hvis det viser seg at problemet er løst når jeg mottar den nye. Tro meg, jeg har feilsøkt i timesvis, og det kommer ned til hovedkortet eller cpu'en. Dette er triste greier.

 

Får håpe at denne brukeren bare var uheldig og at dette ikke er standarden. Den komplette historien kan ses her: https://prisguiden.no/product.php?produc...1741#userReview

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...