Gå til innhold

Ny CRT 19" skjerm! Anbefalinger?


r0zie

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...

Har også sett på den skjermen, er d sant at du må opptadere drivere og eller skaffe noe programmer for å få høyere refresh rate enn 85hz ?

 

P.s.

Har en gammel 17' crt fra 99 som ikke kan kjøre mer enn 85 hz uansett, og skal jeg kjøre oppløsning på 1280x1024 så må jeg sette ned til 60hz !

Er d mulig jeg kan laste ned no program eller drivere til den også for og få bedre refresh rate ?

Lenke til kommentar
Bump? Er CRT skjermer SÅ ut at ingen gidder å svare? :p

Nei det er pga hva du kan lese i bunnen her:

https://prisguiden.no/product.php?p...743&view=prices

 

Det er en helt ny modell "ingen" har erfaring med.

 

Edit; kjøpte meg denna jeg: http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=306362

case closed :p

6799985[/snapback]

Ikke flat skjerm, bare bruktbart bilde, greie oppdateringfrekvenser. Ikke noe å hoppe opp og ned for, men IMO ca 11 ganger så bra som LCD til spilling og film.

Lenke til kommentar
IMO= image maximizing overlay. Gir superbra farger på film.

6973997[/snapback]

Tull, det står for Instant Major Ownage.

 

LCD eier CRT på de fleste områder. Før så sugde LCD litt når det gjaldt fargekalibrering i de høyere prissjikter, men LCD tar innpå nå. Refresh rate/HZ mellom CRT og LCD har ingen sammenheng. LCD oppdaterer hele bildet samtidig, i motsetning per linje på CRT..

 

Edit: rødvins leif

Endret av SCHPONG
Lenke til kommentar

Hmmmm dere bør hive dere innpå diskusjonen her så kanskje vi kan få oppklart dette her med hva er best av lcd crt til spill spesielt med tanke på oppdateringsfekvensen

 

Dere burde ihverfall se hva som er blitt sagt der, veldig mange som har greie på det virker d som.

 

Og ang oppdaterings frekvensen mellom crt og lcd så mener du SCHPONG at crt ikke viser 100 bilder i sec når den kjører på 100hz ? for det var d jeg trodde at den gjør

Endret av AllColer
Lenke til kommentar

Joda, det har den. Men mener da de oppdateres på to forskjellige måter. På CRT så oppdateres linje etter linje (gjerne 100 ganger i sekundet), mens på LCD så oppdateres "hele" skjermbildet samtidig (eller, de faktiske endringene som har blitt foretatt. som oftest 60 eller 75 ganger i sekundet). Måten LCD oppdateres på gjør den (som oftest) mer behagelig å se på. Man merker det godt hvis man f.eks sammenligner en CRT på 60Hz og en LCD på 60Hz :)

Endret av SCHPONG
Lenke til kommentar

Det er faktisk noe det jobbes med akkurat nå - LCD skjermer idag endrer ikke en piksel før den blir bedt om det (digitalt), derfor null flimring. Men det forskes på bildeskift, ved at tegnehastigheten økes og at man mellom hvert bilde setter et sort bilde. Mye rykter for tiden, men resultatet skal være mindre ettersleng og en mer fokusert bildeflyt. Det er egentlig litt artig, fordi hvis man blunker øyene så fort man kan under panorering f.eks,. så kan bildet oppleves skarpere med mindre ettersleng enn hvis man ser som vanlig. :)

Lenke til kommentar
Gjest medlem-105476
Har også sett på den skjermen, er d sant at du må opptadere drivere og eller skaffe noe programmer for å få høyere refresh rate enn 85hz ?

 

P.s.

Har en gammel 17' crt fra 99 som ikke kan kjøre mer enn 85 hz uansett, og skal jeg kjøre oppløsning på 1280x1024 så må jeg sette ned til 60hz !

Er d mulig jeg kan laste ned no program eller drivere til den også for og få bedre refresh rate ?

6973192[/snapback]

Har en skjerm av omtrent samme kaliber, men etter at jeg lasta ned Catalyst Controlsenter og tweaka litt der kan jeg kjøre den på 85Hz med 1280x1024 i oppløsning.

Lenke til kommentar

skjermen funket vel greit nok.. ser litt tendenser til flimmer eller støy på sidene i midten når det er mørk bakgrunn, noe som er **** irriterende når jeg spiller, skjermen kjører greit på hzen, brukte driverene som jeg fikk med på cd.. er helt ok skjerm.. men ikke noe å hoppe i taket for som en skrev her. Er litt interresert i å vite om det flimmeret jeg ser er grunn for reklamasjon eller? leste på en omtale en plass at en annen hadde nevnt noe i samme dur.. Ellers er skjermen grei, bedre enn den jeg hadde før, så jeg er vel fornøyd.. Tilbakemelding på flimmeret anyone?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...