Gå til innhold

Ny CRT 19" skjerm! Anbefalinger?


r0zie

Anbefalte innlegg

etter det jeg har hørt trekker lcd skjermer med strøm enn crt, pga standby modusen og noe småtterier.. ikke at det har NOENTING med topic å gjøre men..

7037009[/snapback]

Det variérer fra modell til modell. Men generellt så trekker nok CRT noe mer. Men LCD bruker en del også, fordi bakgrunnsbelysningen lyser hele tiden og LCD-panelet regulérer hvor mye som slipper gjennom. Når det gjelder standby så vet jeg ikke, men CRT bruker ofte veldig lite i standby.
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ang det 4:3 oppløsninga igjen, spill og sånt har vell tatt med alt slik i beregning hva ? jeg mener hvis jeg kjører et spill på en oppøsning annen enn 4:3 så blir vel ikke det forvridd alikevel. Har vel egentlig ikke så mye å si uansett for jeg har aldri merket noe av dette jeg, viste ikke en gang om det før det kom opp nå.

Lenke til kommentar

Nevn bare en eneste LCD skjerm som trekker mer strøm enn CRT i samme størrelse. Min gamle 21" Eizo T965 tok 160W i fullt bruk. LaCie skjermene tar 60W per, og er i tillegg nesten dobbelt så lyssterke samt at de faktisk er noe større (Eizo 21" var 18.5" synlige tommer).

 

Et praktisk eksempel: Hadde 2 21" CRT skjermer + 2 PCer koblet til UPS. UPS lå på 85%. Byttet ut 2x21CRT med 2x20" LCD, og UPS merkbart ned et hakk (10-15%). Nok til at jeg kan tilkoble mer på UPS.

 

EDIT: HALLELUJA, gjorde en sabla brøler i første setningen, er nå rettet :cry:

Endret av Boye
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...