Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

teste hastigheten på linja


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Enig med zeph.. Tp-Test er veldig nøyaktig når det gjelder fra 2 Mbit og oppover. Jeg bruker også www.speedtest.nl Som du ser er det nederlandsk, men språket er ikke så veldig ulikt vårt, så du skal nok finne frem der også. Der sjekkes ned/opp hastighet, ping tid og hvor mange connections du har.

Er litt usikker på hva det med connections er, men etter at jeg har seedet en del torrents, slår av Utorrent, og tester linja etterpå. Så får jeg veldig lav score i connections. Online spilling lagger også en del etter seedingen. Da må jeg som regel restarte modem, eller vente ei stund til det er normalt igjen.

Lenke til kommentar
Du kan prøve Hardware.no sitt speedometer. Dette er ein nettbasert målar, skal du få eit tilnærma nøyaktig måleresultat vil eg anbefale å laste ned og prøve TP-Test. Programmet er anbefalt når du skal måle hastigheten på større linjer, som di.

6791083[/snapback]

 

Enig her. TPtest er best før nøyaktige målinger ved høy hastighet. Bruk telenor stockholm som server. Den takler 2+ hastigheter.

 

Ellers er dinside.no surfometeret rimelig bra. Alt annet enn itavisen ihvertfall =)

 

-Stigma

Lenke til kommentar
Du kan prøve Hardware.no sitt speedometer. Dette er ein nettbasert målar, skal du få eit tilnærma nøyaktig måleresultat vil eg anbefale å laste ned og prøve TP-Test. Programmet er anbefalt når du skal måle hastigheten på større linjer, som di.

6791083[/snapback]

 

Enig her. TPtest er best før nøyaktige målinger ved høy hastighet. Bruk telenor stockholm som server. Den takler 2+ hastigheter.

 

Ellers er dinside.no surfometeret rimelig bra. Alt annet enn itavisen ihvertfall =)

 

-Stigma

6791350[/snapback]

 

Er ikke itavisen.no og dinside.no sine speedometer det samme da?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...