Gå til innhold

Drinktråden! Del dine beste drinker.


SumSar

Anbefalte innlegg

  • 1 måned senere...
Videoannonse
Annonse
  • 3 uker senere...
Viktig at du har et avkjølt glass med masse isbiter.

-en shot smirnoff vodka med blåbærsmak

-fyll opp med 7up sitronbrus

Denne drakk jeg her ei helg, og det er ikke noe jeg kommer til å prøve igjen.

Kunstig blåbærsmak.

 

Ang Galiano. Jeg syns ikke det er kvalmende med krem, det gir smak på shotten, og smaker dritt uten.

Jeg kjøper Gallano essens på rema(koster 25 kr). Jeg sverger til den når jeg skal drikke galiano, og har sprit til overs. Dette blandes, og er klar til bruk :)

Det kan føre til mageknip hvis man drikker white russian(vodka, kahlua, fløte) samtidig :p Da er det lurt å kutte ut fløten med melk.

 

Denne drikker jeg mest av. Utrolig fresh drin.

Vodka

Sprite

Toppes med schweppes russian

Lime

Endret av Turtlis
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Jeg trodde det var maks to cl sprit i norske drinker?

 

4 cl er maksgrensen, er vel det man definerer som "en dobbel" her i norge (hvor i mange andre land defineres en dobbel som 6 cl eller 8 cl).

 

Utrolig hvor mange som blir pist på meg når de bestiller en dobbel Cuba Libre og får 4 cl vodka.

 

"Jammen jeg bestilte en dobbel" sier de, og når jeg endelig får forklart at det er en dobbel, blir de bare enda mer pist :p

 

 

extremt gammel quote, men hakke sett denne tråden før nå :p

 

hadde blitt rimelig sur om jeg også hadde fått Vodka i min Cuba libre, uansett mengde..

 

men til topic, er det noen her som vet, hva som er best å blande gimlet med? noen sier vodka andre sier Gin? smakssak? eller er det ene bedre enn det andre, skal sies at jeg liker både gin og vodka

Lenke til kommentar

Jeg lagde en nice drink i helga. Mest mulig alkohol i en liten drink.

Kjør alt i en blender: ca mål dette, blir ikke så nøye på de utover kvelden :p

 

1 = 1 shotglass

isbiter

1 cointreau

1 gin

1 sourmix (ca syv deler sitronsaft og tre sukkerlake).

1 sukkerlake (ca åtte deler sukker, og to deler vann. kokes lett).

Jeg hadde også i litt blå Curaçao for å få farge. og det kan sikkert has oppi litt sprite hvis man ikke vil ha den stramme alkoholsmaken.

 

Ser man det;

Det er faktisk en drink som er veldig lik den jeg lagde.

30 ml vodka

30 ml gin

30 ml hvit rum

30 ml Blue Curacao likør

180 ml sweet and sour mix

180 ml 7-Up

adiosm200208.gif

Endret av Turtlis
Lenke til kommentar

Siden dette er drinktråden, så ville jeg bare utnytte dette inlegget for å få svar på noe som jeg må vite :D

Hvor stort er flaskene som Bacardi razz lime kommer i ? Hvilken flaske passer for å bli DRITA?

% forskjeller ?

Hvor dyr er hver enkelt ?

Og hva er razz lime og razz godt å blande sammen med?

Endret av Markn
Lenke til kommentar
Siden dette er drinktråden, så ville jeg bare utnytte dette inlegget for å få svar på noe som jeg må vite :D

Hvor stort er flaskene som Bacardi razz lime kommer i ? Hvilken flaske passer for å bli DRITA?

% forskjeller ?

Hvor dyr er hver enkelt ?

Og hva er razz lime og razz godt å blande sammen med?

 

Bacardien kommer vel i standard 70 cl flaske, og er på 32 %. Noen kvinnfolk jeg kjenner pleier å blande det med en drikk som kalles for Mer. Vet ikke helt hva det er, men skulle visst være brukbart.

Lenke til kommentar
Siden dette er drinktråden, så ville jeg bare utnytte dette inlegget for å få svar på noe som jeg må vite :D

Hvor stort er flaskene som Bacardi razz lime kommer i ? Hvilken flaske passer for å bli DRITA?

% forskjeller ?

Hvor dyr er hver enkelt ?

Og hva er razz lime og razz godt å blande sammen med?

 

-0.7 liter.

-Somregel holder det med ei helflaske

-275 kroner

-Blandes ofte med sprite/isbiter/burn/batteri smakssak

 

men til topic, er det noen her som vet, hva som er best å blande gimlet med? noen sier vodka andre sier Gin? smakssak? eller er det ene bedre enn det andre, skal sies at jeg liker både gin og vodka

Jeg vil si gin, det gir en mer spennende smak etter min mening. Min favoritt er Bombay Sapphire.

 

Bruk rom, så blir det en Daiquiri.

 

oki takker, kan være enig i at gin gir en mer spennende smak, vodka er litt tamt egnetlg, men ble gimlet med vodka da, funka helt greit det, men skulle nok hatt gin ;)

Lenke til kommentar

Vodka Blackcurrant må være en av de vanskeligste vodkaen å blande med, personlig syns jeg ikke den er noe særlig. Jeg liker ikke noen av de smakstilsatte vodkaene egentlig. Eller jo, jeg smakte EN god, og det var vel tranebær vodka fra et polskiland. Den blandet jeg med sprite, og da slapp jeg å ha oppi en skvett russian. fresh !!

 

men kanskje det er mulig å prøve en av ocean spray sine juice. De har blant annet cranberry og crapefruit (ikke alle butikkene sin selger de, og den mest vanlige å se i butikkhyllene er vel cranberry.hvertfall her i byen). Evt å toppe med juicen sprite.

Sats enkelt; vodka, sprite, og en skvett russian på toppen. Og skvis litt lime over.

Lenke til kommentar

Synes nesten alle barene jeg er på i Oslo skuffer meg. Nesten ingen av dem klarer å lage drinker. De som kan det behersker stort sett bare Mohito og enkle drinker som Strawberry Daiquri.

 

Siste baren jeg var på hadde ikke hørt om Maitai engang og måtte slå den opp. Det finnes så mange klassikere som er utrolig fristende å prøve, men ingen vet hvordan man lager dem, eller har ingredientser til dem.

Lenke til kommentar

Det kommer veldig an på hvilket utested man er på, det er hvertfall min erfaring.

Noen er så inkompetente at halve kunne ha vært nok. En fjortisplass med bartendere på tyve år har som oftes null peiling. De kan å lage til en fishermanshot og et glass øl liksom.

Et populært utested her i byen lager verdens enkleste drinker, fordi de har ikke tid(og erfaring) til noe annet :roll: Jeg er så dritlei av de drinkene på den plassen at jeg bare bestiller meg white russian, da vet jeg hvertfall hva jeg får. Går ikke an å si "lag noe godt" = en klissete søt drink med stram bringebærsmak.

Mange som kaller seg bartender kan ikke lage mojito eller en caipirinha(sukker, lime og rom), som er noen av de mest kjente drinkene i verden :thumbdown:

 

Så har du de barene som virkelig prøver å lage noe skikkelig, og baserer drinkene på friske råvarer.

Lenke til kommentar

Da jeg var i millitæret kom jeg over en drink som hette "My Sister". Den var blå og veldig god. Det er det jeg husker om den. Har forhørt meg mange plasser om denne drinken, men ingen har hørt om den. Har søkt på nettet, men ikke kommet frem til noe fornuftig svar.

 

Så da spør jeg dere, om dere har hørt om en blå drink med navnet "My Sister"? Den var veldig god og jeg vil smake den igjen. Håper noen kjenner til den.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...