Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Merkelig internettnøtt.... Kommer nesten ikke inn på noen si


Anbefalte innlegg

Kanskje DNS-serverne til telenor er nede igjen. De har jo hatt problemer med de de siste to månedene. Noe annet det kan være er et DoS-angrep mot de derre superserverne i USA som holder styr på internasjonal DNS. Var jo et lite et her om uka.

 

[e] For øvrig funker det her nå (Har adsl fra telenor). Litt treig dog [/e]

 

[ Denne Melding var redigert av: aschj på 2002-10-26 19:49 ]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:


Den 2002-10-26 18:43, skrev borre:

Quote:


Den 2002-10-26 18:05, skrev muffe:

For dette problemet hjelper det ikke å bytte fra telenor til NGT. Det er samme hvilken nettleverandør du bruker, siden telenor er den eneste som har linjer ut av landet.


 

For å opplyse deg litt:

Telenor har nok ikke egne linjer ut av Norge.

Derimot kobler alle ISP-er i Norge seg opp imot NIX i Oslo, som igjen er koblet opp mot Sverige osv. ut i Europa, og f.eks. videre til Nederland-->England-->USA.

 

Ser jo ut som om det er bare Telenor-kunder som har problemer, og da kan det ikke være en kabel/router i utlandet som er ødelagt. Er nok Telenor sitt nett som er synderen.

 

Det er bare tull. NIX har ingen utenlandslinje. NIX er kun mellom norske peerer. Hver enkelt nettleverandør har egne linjer (eller, leier ofte fra Telenor).

 

Har forøvrig ingen problemer med NGT :smile:

Lenke til kommentar

Hallo alle sammen

Dette skjedde hos meg og, så jeg tenkte at det var smart og gå igjennom en proxy (proxy.online.no:8080)

. Da funket alt ! :smile:

 

i IE : Tools -> Internet Options -> Connections ->

 

for de med dialup: Settings knappen -> Så i den midterste ruten der det står Proxy Server eller.no skriver du inn proxy.online.no og der det står port skriver du 8080

 

De som får internett via LAN går på lan settings og skriver inn det samme som Dialup folka.

 

Har ikke lest igjennom alle postene og vet ikke om noen har sagt dette før men, men. Nå får dere det ihvertfall en gang til :razz:

Lenke til kommentar

Hallo alle sammen

Dette skjedde hos meg og, så jeg tenkte at det var smart og gå igjennom en proxy (proxy.online.no:8080)

. Da funket alt ! :smile:

 

i IE : Tools -> Internet Options -> Connections ->

 

for de med dialup: Settings knappen -> Så i den midterste ruten der det står Proxy Server eller.no skriver du inn proxy.online.no og der det står port skriver du 8080

 

De som får internett via LAN går på lan settings og skriver inn det samme som Dialup folka.

 

Har ikke lest igjennom alle postene og vet ikke om noen har sagt dette før men, men. Nå får dere det ihvertfall en gang til :razz:

Lenke til kommentar

Telenor som kun har linje ut av landet, errr er du sikker på det, så langt jeg husker så har UPC sitt eget kabel nett som går ned til England som er hovedlinja ut av EU til f.eks USA....(hvis jeg ikke husker feil)

 

Frankie

kr.sand

 

Quote:



For dette problemet hjelper det ikke å bytte fra telenor til NGT. Det er samme hvilken nettleverandør du bruker, siden telenor er den eneste som har linjer ut av landet.



Lenke til kommentar

XyruZ I LOVE YOU MAN!! :grin: :grin:

 

 

Bruker ADSL og RASPPPOE - så snart jeg puttet proxyen inn, funket det tvert! Oh mama! :grin: Nå kan jeg spille Disney Toontown igjen! (seriøst, prøvde det i går og ble sittende hele natta...)

 

 

 

[ Denne Melding var redigert av: Hidden på 2002-10-26 21:12 ]

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-10-26 17:46, skrev It's me:

Jeg kommer plustelig ikke inn på nesten noen nettsider.


 

Kontaktet support hos Telenor, fordi jeg trodde problemet lå hos dem. De sa at det var linjebrudd en eller annen plass i USA som gjorde det.

 

Men hvorfor funker proxyen og ikke vanlig tilkobling? Skal ikke de store routerne der ute automatisk omdirigere trafikken slik at en slipper å bruke proxyer?

Lenke til kommentar

Proxy fungerer på nordvestlandet også, men min teori

er at Telenor har kapasitetsproblem på utanlands-

linjene, og prioriterar trafikken over proxyserveren.

 

Dersom nok folk brukar proxy, så vil kanskje den også

verte treig??

 

Eg synast å ha lese nok om at Norge har tre store

linjer til utlandet, og to av dei ligg i same grøfta.

Trudde dette gjaldt totalt for alle leverandørar og

ikkje berre Telenor.

 

Bent

Lenke til kommentar

******* !!! JEG KOMMER BARE INN PÅ MICROSOFT OG FERRARI.COM !!!! ARGHHHHHH! JEG HAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAATER STJELEHOR !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...