Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Firstmile: Er dette seriøst?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
1000takk til firstmile, håper det ordner seg etterhvert :)

Det er jeg sikker på att det gjør. Husk att linken ikke kom opp av seg selv i kveld. OG det er fredag kveld. Så gutta jobber!!

og det skal de ha ros for :w00t:

hva var egentlig datoen til telenor i fenstad igjen 31 mars eller no? ...fiber...

Lenke til kommentar

16 April, men er litt usikker på om det blir fiber. Kan vanneskelig se att det ikke skal bli da både FM.TN og bluecom i første omgang skal dele kobberen som er nå. Det tror jeg ikke går. Lurer litt på om problemene med båndbredden til Vormsund og Fenstad nettopp skyldes att TN prøver og holde litt igjen. Ren spekulasjon men ....

Lenke til kommentar
Nedlastingshastighet: 433 kbit/s.

(speedometer@itavisen)

 

helt råtten latency til tnx serverne :\

håper virkelig det bedrer seg, var jo hele grunnen til at jeg kjøpte shdsl :p

Ja det blir bedre. saken er den att FM har bestilt leie av flere 2MB/s kobberlinjer av TN. Det er kun få av dem som virker. Dette problemet er både på Fenstad og på Vormsund. Så fort alle " 2 mb'ene "bundlene" er oppe vil hastigheten bli bra.

Lenke til kommentar
tror faktisk jeg går tilbake til isdn, om det er like turbulent latency i tiden fremover..

Det blir nok litt "turbulent" som du kaller det når 40-50 stk. skal dele EN 2mbit linje ja. Men dere er likevel heldig som har tilgang til 24/7 internett da. Latency'en er vel ikke så bra på disse 2mbit linkene som de er direkte på fiber heller, men skal funke noenlunde greit.

Selv om du sliter litt når du spiller så har du jo mulighet til å laste ned store filer og slik da.

 

Sånn det ser ut nå så ser det ut til at vi i Skogbygda må smøre oss med en diger porsjon tålmodighet får vi kommer på nett... snufs..

Endret av klorin
Lenke til kommentar

Viser til mitt tidligere innlegg og vil tilføre at jeg faktisk er litt imponert over at Geir Rimala hos Firstmile ga meg et så konkret og greit svar.

 

Jeg vil følge dem nøye og har et godt håp om at bare de kommer seg over barnesykdommene så blir de et godt alternativ til mange av de andre som vi har slitt med.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...