Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Firstmile: Er dette seriøst?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Da spør jeg igjen: ER dere som bor i Vormsund virkelig på nett (Firstmile) ??

Må i så fall ønske dere lykke til.

Vi som bor i Fenstad må vel vente til godt utpå våren vil jeg tro.

MEN for guds skyld,ikke ta imot xDSL tilbud ifra telenor.

Etter det jeg kan forstå,så kommer Firstmile der de har lovet fra før,selv om telenor bygger ut der også.

Lenke til kommentar
Noen som kjenner seg igjen ?

 

digi.no

 

NC

Dette er jo kjent at TNN bygger ut områder hvor de ser andre aktører har noe på gang, om de har trenert denne saken eller ei kan man jo ikke vite, det er alltid lett og skylde på TN.

Og det er jo ikke rett og nekte de heller, tilbudene til TN er jo ikke så gode at de ikke lar seg konkurrere i mot, dog så har jo de og mange av de som leverer på TN sin løsning store fordeler som lokale ikke har.

Lenke til kommentar
Telenor bør av prinsipp betale internett regninga mi, hvis det stemmer..

Håper firstmile går videre med det her.

Det er ikke så lett og gå videre med slikt, vanskelig og bevise og FM er avhengig av et godt forhold til TN for sin videre utbygging.

Det har du kanskje rett i.

Men hadde det blitt en sak ut av dette, ville det vel blitt endel oppmerksomhet rundt det. Telenor ville jo måtte roe ned mafia taktene sine om de ble holdt øye med.

Lenke til kommentar
Men hadde det blitt en sak ut av dette, ville det vel blitt endel oppmerksomhet rundt det. Telenor ville jo måtte roe ned mafia taktene sine om de ble holdt øye med.

Disse tingene har vært kjent i årevis, ingen har gått videre med det.

NGT hadde mange runder før de i det heletatt kom i gang med sin utbygging.

Lenke til kommentar
Telenor bør av prinsipp betale internett regninga mi, hvis det stemmer..

Håper firstmile går videre med det her.

Det er ikke så lett og gå videre med slikt, vanskelig og bevise og FM er avhengig av et godt forhold til TN for sin videre utbygging.

Ingen burde være avhengig av en konkurrent for å kunne slåss om markedet. Det hører ingenplass hjemme at Telenor skal kunne trenere slik de gjør nå.

 

Nei, få inn staten som eier av nettet igjen. Så kan vi se hvor lenge Telenor klarer seg på samme premisser som de andre aktørene som nå kjemper mot avmakta.

 

DrErling

Lenke til kommentar
eg fikk tak i over 20 personer men dei kom ikkje til oss... tok ikkje kontakt med oss engang

Ja, det skal bli spennende og se hvor FM vill bygge ut i neste fase.

TN må jo bygge ut hundrevis av sentraler skal de greie målet på 75% i 2004, med siste liste er de såvitt over 70%.

Uansett er det bra driv i TN sin utbygging så man kan ikke klage på det synes jeg.

Lenke til kommentar

Rett over nyttår? Høres lovende ut, selv om jeg har mine tvil men :p

men nå som vormsund har fått og det gikk jo ganske fort så kan det da ikke ta så

lang tid å fikse sambandet til fenstad heller, Sitter å¨ser på dsl lampa 24/7 her men regner ikke med noe action de nærmeste dagene akkuratt. Jaja, heia isdn!

Lenke til kommentar
Det stemmer desverre (ikke lenger). Vi får til stadighet nye utsettelser. Telenor må montere relativt dyrt (i telco sammenheng) utstyr i sentralene da det ikke er fiber der.

 

Nå viser det seg også at Telenor skal bygge ut 4 av de 8 sentralene vi har bygget ut i Nes som vil si at de skal grave fiber dit. Vi frykter nå at de har tenkt til å trenere disse sambandene til fiberet er på plass for å unngå denne kostnaden, men håper på det beste. Dersom fiberet kommer opp snart er jo det bare bra for da får vi mer kapasitet til sentralene, men dersom det tar 2 måneder kan vi bli nødt til å vente lenge.

 

Mvh,

 

G. Rimala

ZyXEL/Firstmile

 

 

ER det fiber til sentralen i Vormsund ?

Noen (G.Rimala kanskje..) som vet om det er fiber til sentralen i Fenstad ??

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...