Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Firstmile: Er dette seriøst?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Quote:


Den 2002-10-28 23:11, skrev Folo:

virker jo nesten som om det er best å være først ute her, som om du får en spesiell avtale som senere ikke vil være mulig, dumt at jeg har ca 10 mnd igjen på ngt...


 

Kan du ikke si det opp for det da?

Det koster vel litt kanskje?

Telenor tok 1000,-hvis man sa det opp før bindingstiden var over.

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-10-28 23:27, skrev NeoGeo:

Hvordan skal man finne ut hvilken telefon sentral jeg er på?

Tror Tiscali opplyste det når man søkte der, men ikke lengre.

Any1?


 

Ringer du Telenor,så får du opplyst det.

Jeg fikk i hvertfall det når jeg ringte og hørte med dem om det for litt siden.

Lenke til kommentar

Så hvis jeg kommer med 20 personer som registrerer seg på sentralen min i morgen, begynner da utbygging med en gang? Eller må man vente x antall måneder før det skjer noe? Tviler i så fall at denne sentralen hadde blitt den eneste som hadde hatt 20 interesser..

 

Hvem er det som skal gjøre jobben med å klargjøre og bygge ut alt? Liksom på landsbasis blir det jo snakk om mye jobb her...

 

-Jan Ivar-

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-10-29 20:10, skrev £eo:

:smile: oppe i 8 personer nå,, flygeblad går ut i posten i kveld, så da håper vi at de siste 12 melder seg :smile:


 

Håper folka i Firstmile merker seg at de har oppdaget en meget effektiv markedsføringsmetode her. "Skaff X personer i ditt nabolag som vil ha bredbånd, så bygger vi ut." Og datanerder i distriktene bruker all sin fritid på å gi dem gratis markedsføring...

 

Meget effektivt. Og positivt for alle parter.

 

LeD

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-10-29 21:06, skrev LeD:


Håper folka i Firstmile merker seg at de har oppdaget en meget effektiv markedsføringsmetode her. "Skaff X personer i ditt nabolag som vil ha bredbånd, så bygger vi ut." Og datanerder i distriktene bruker all sin fritid på å gi dem gratis markedsføring...


Meget effektivt. Og positivt for alle parter.


LeD


 

absolutt, har allerede startet en telefon storm til kompiser og kjentfolk, og skal skrive ut ett tonn med flygeblad som jeg skal spre ut til 'folket' i morgen etter skole.

regner med (les: håper) meget positiv respons fra nabolaget og at dette blir en realitet.

 

 

Til

Firstmile

 

dere sa i innlegget deres at dere ikke hadde planer om å vere en ISP men i oppstartfasen tilbyr nett for 'folket' allikevel, deretter sier dere

 

Quote:


De kundene vi tegner opp i begynnelsen vil derimot få kunne velge om de vil være hos oss eller skifte til en annen ISP når rammeavtaler med disse foreligger


 

betyr dette at dere har planer om utvikle dere og bli en ISP, med alle fordeler som fast IP, News, POP3 osv?

hva med prising for dem som vil velge å bli med dere, vil dere fortsette med de lave prisene dere går ut med nå eller vil prisene stige etter andre ISP'er har leid/tatt over driften av sentralene og dere eventuelt har stablet på beinene flere tjenester til kundegruppen?

 

Mvh

Prelude

 

'datanærd' på sunnmøre :smile:

 

 

Edit: rotet med BBCode.. :wink:

 

[ Denne Melding var redigert av: Prelude på 2002-10-29 21:29 ]

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-10-29 21:26, skrev Prelude:



Mvh

Prelude


'datanærd' på sunnmøre :smile:



Edit: rotet med BBCode.. :wink:


<font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: Prelude på 2002-10-29 21:29 ]</font>


 

hvor på sunnmøre da?? jeg bor i spjelkavika og har tenkt å gå til mimer (adsl.no) i morgen for å bestille adsl hos de, men dersom det er flere her rundt om så er det vel håp om noe raskere og bedre..

men ikke engang nextgentel har bygd ut her da så...

Lenke til kommentar

Til de som har lurt på hvor lang tid det tar fra vi har 20 kunder på en sentral til vi bygger ut.

 

Når vi har 20 kunder så starter vi umiddelbart prosessen, hvor lang tid det tar før alt står klart er desverre ikke bare opp til oss og vi kan bare gi estimater utifra erfaring. Hvis alt og alle fungerer som de/det skal så tar ting vanligvis ca 5 uker. Det kan ta 3 hvis vi er veldig heldige, det kan ta 12 uker hvis vi ikke er heldige. Det vi derimot gjør er å holde de som har bestillt tjenesten kontinuerelig oppdatert mtp. fremdrift og tidsestimater. Når alt er på plass i sentralen tar det så ca 2 uker før kunder er koblet opp. Alt i alt kan man altså forvente 5-14 uker. På en sentral vi bygget ut i Oslo tok det hele kun 2 uker, så det hender man har meget positive erfaringer med tanke på utbygging også.

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-10-29 02:26, skrev SinIC:

Så hvis jeg kommer med 20 personer som registrerer seg på sentralen min i morgen, begynner da utbygging med en gang? Eller må man vente x antall måneder før det skjer noe? Tviler i så fall at denne sentralen hadde blitt den eneste som hadde hatt 20 interesser..


Hvem er det som skal gjøre jobben med å klargjøre og bygge ut alt? Liksom på landsbasis blir det jo snakk om mye jobb her...


-Jan Ivar-


 

Vi begynner prosjektering og utbygging umiddelbart, les forøvrig mitt svar ovenfor angående dette. Når det gjelder hvem som kobler faste samband og kobberpar etc, så er det selvsagt ikke vi som gjør dette. Vi står heller ikke ute i grøfta og trekker fiber :smile:

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-10-30 02:51, skrev Firstmile:


Vi begynner prosjektering og utbygging umiddelbart, les forøvrig mitt svar ovenfor angående dette. Når det gjelder hvem som kobler faste samband og kobberpar etc, så er det selvsagt ikke vi som gjør dette. Vi står heller ikke ute i grøfta og trekker fiber :smile:


 

Godt du skjønte hva jeg ville frem til hvertfall! :grin:

 

Jeg tviler ikke på at dere er i stand til å levere raskt nok. Men som du selv skrev i post ID:71, så er ikke alt arbeid opp til dere. Det er ferdiggjøring av sentral og liknende som bekymrer meg...

 

Men samma det. I morgen setter jeg i gang operasjon "Flygeblad". Og om Telenor får rødglødende linjer i morgen vil jeg ikke stå til ansvar for det... :smile:

 

Takk for at du tar deg til å svare Firstmile!

Lenke til kommentar

Til herr "Firstmile" (uvant å kalle en person det):

 

Jeg ønsker dere alt hell og lykke, konseptet virket for meg først ganske vilt, for å si det slik, endog urealistisk, men din forklaring har ikke akkurat vært uten betydning. Det kunne faktisk funke, uten at jeg tør å forestille meg hvordan det vil gå i forhold til planene.

 

Nye konkurrenter på ADSL og bredbånd markedet er alltid velkomne for min del. Det er bare det at etter alle disse årene med Telenor, og et par andre utendlandske selskap som prøvde seg men trakk seg raskt ut igjen, blir man skeptisk, det er ganske naturlig. Jeg håper dere lykkes med dette prosjektet, det ville jo vært smått fantastisk, og internett via strømlinjen lar ennå vente på seg en stund.

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-10-29 23:59, skrev tivolieselet:

hvor på sunnmøre da?? jeg bor i spjelkavika og har tenkt å gå til mimer (adsl.no) i morgen for å bestille adsl hos de, men dersom det er flere her rundt om så er det vel håp om noe raskere og bedre..

men ikke engang nextgentel har bygd ut her da så...


 

Myrvåg, nær Ulsteinvik. her er fiber i bygda og Mimer har noen planer om å bygge ut her, men dem bruker utrolig lang tid på ingenting så jeg tar gjerne Firstmile istedet :smile:

Lenke til kommentar

G.SHDSL er nice :smile:

 

Sitter selv på ei 2 mbit G.SHDSL Linje fra Song networks , med en ZyXEL 782 Shdsl router :smile:) Funker strålende , eget nett med 6 ip'er og greier.. 990 i mnd :smile: Og nei.. ikke for privatpersoner , så ikke spør engang.

 

Deler med 3 andre kompisser da så koster meg bare 250 bols i mnd'en :smile:

 

220-[ 7 user(s) online total , In speed : 209 k/s , Out speed : 152 k/s]

 

Fornøyd jeg hihi , lykke til med det Firstmile greiene da :smile: Håper det blir iværtfal LITT som lovet, (tenker på diverse andre bredbands aktører som kommer og forsvinner uten at en ser no særli te de ) .. men ZyXEL er jo et stort firma i ryggen da, så det hjelper så mye mye bere en noe nystarta som låner seg te over ørene og går konk :smile:

 

Lenge leve SDSL/VDSL :smile:

Lenke til kommentar

Å dette har jeg ventet leeenge på !!

 

Veldig bra. Firstsmile, har dere noe flygeblad eller noe som jeg kan skrive ut å sende ut til den lille kommunen min ? Hadde vært kjekt om dere hadde laget en slags mal eller noe. Og vist fram tilbudene og sånt.

 

Er f.eks. 15 husstander et tall som er HELT uaktuelt ? Eller kan det vurderes lixom ?

 

BTW, noen i fra Siljan som vil ha bredbånd her ? :smile:

Lenke til kommentar

Gleder meg......så fort jeg finner ut hvor sentralen jeg er koblet på og hvor mange hustander som er koblet på den (samt hvor de befinner seg) blir det operasjon flygeblad her også :grin:

 

 

Bare håper jeg slipper å bruke lønna mi på dette her da (kjekt med foreldre så lenge de betaler....)

 

Folk vet allerede om det i distriktet her også, men bare noen av de jeg kjenner, satser på at de vil "spread the word" for dette er HETE nyheter

 

[edit: stemmer for ideen om å ha ferdiglaget flygeblad, men det må være slik at man kan fylle inn blanke felt: hvis du bor i nærheten av xxxxxx og er interesert i en rask internettforbindelse (xdsl) som ikke koster skjorta (...). Ta kontakt med xxxx eller meld din interesse på "]http://www.firstmile.no]

 

Tresprit

ISucksDN

 

[ Denne Melding var redigert av: tresprit på 2002-10-30 17:27 ]

Lenke til kommentar

Må bare si at det er utrolig bra av firstmile at de deltar her, de treffer jo rette kundegruppa da, og vi får jo svar på våre spørsmål..

 

Når kommer sidene deres opp for fullt? (tenkte jeg skulle bruke de til litt overtalelse av foreldre)

 

Og plassene der det eksisterer fiber, men i bruk av telenor o.l, vil dere benytte dere av den fiberen eller bruke andre løsninger?

 

mvh

Dannan

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...