Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Firstmile: Er dette seriøst?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Bare for å beklage, men dette er ikke gjennomførbart. Ihvertfall ikke i stor skala.

 

Det er ikke gratis å oppgradere en sentral for ADSL, SDSL el. Det kan lett komme opp i 100.000 for utbyggingen + 40-50.000 i måneden til telenor i leieavgift.

 

Hvor rike disse er som skal spandere millioner per sentral skulle jeg likt å visst.

 

***********

EDIT: Jeg har visst operert med gamle priser her. Det har visst blitt en meget god del rimeligere å opprette adsl. noe som gjør dette til en reell markedside.

 

Jeg beklager fornermede på det dypeste

 

*************

 

Mvh

A. LYse

 

<font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: allyse på 2002-10-27 22:40 ]</font>

 

[ Denne Melding var redigert av: allyse på 2002-10-27 22:42 ]

Lenke til kommentar

Til alle skeptikere som vet så mye om hva ting koster (allyse?) Så kan jeg forsikre deg om at du heldigvis ikke har noen anelse om hva det koster å leie plass i en telefonsentral. 50.000 pr mnd for å plassere det tekniske utstyret? Hvor tar du slike nummer fra? Det er offentlig tilgjengelig informasjon på Telenor Networks sine hjemmesider hva det koster å leie rackplass og negativ 48 volts strømforskyning med backup, og det beløper seg overhodet ikke til 50.000 pr. mnd. Det som er dyrt er derimot transportleddet fra sentralen, men det har jeg beskrevet i et annet innlegg. Hvis du skal kommentere så setter vi stor pris på det, sålenge du har noe med substans å komme med.

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-10-27 23:07, skrev hasuwest:

10Mbit VDSL, ahh.. Det hadde vært saker å hatt det..



 

Jeg flytter den 15 nov og da bor jeg tilnærmet oppå nærmeste telefon sentral.

 

VDSL til meg så fort 19 andre på samme sentral bestiller og bye bye chello.

 

Rizal

 

[ Denne Melding var redigert av: Rizal på 2002-10-28 02:14 ]

Lenke til kommentar

ikke for å stikke hull på firstmile.no-boblen, men les alt hva firstmile skriver på hjemmesiden deres :

 

 

pr. idag kan vi tilby både ADSL, G.SHDSL og VDSL til de som måtte ønske det. Vi tilbyr i utganspunktet kun DSL tjenester på 'wholesale' basis. Det vil si at vi ikke leverer tjenesten til sluttkunde, men leier ut nettet vårt til Internettleverandører

 

det betyr i mine ører at de må ha en ISP å levere til, ikke at de bygger ut sentraler bare man har 20 husstander som er med :sad:

 

gud, jeg håper jeg tar feil ?

Lenke til kommentar

Heldigvis tar du delvis feil :wink: :

 

I en periode vil det alikevel være mulig å bestille Internett via oss da vi fortløpende vil prøve å bygge ut så mange sentraler som mulig. Dette innebærer bl.a at vi ikke har mulighet til å dele ut faste IP adresser, vi tilbyr heller ikke NNTP (News), POP3 eller plass til hjemmesider. Vi vil muligens tilby dette senere, men ikke på det nåværende tidspunkt. Det du kjøper er altså en ren punkt-punkt linje eller Internett aksess.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-QqZexW9o

Firstmile sier de skal levere "overalt". Så hvis man bor på finmarksvidda og det er 20stk som skal ha xDSL kan de få det fra firstmile da? Hvordan skal dette fungere?

 

Det er interessant hvis man kan få flere på nett med nice speed. :smile:

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-10-28 21:59, skrev DMPoWer:

Firstmile sier de skal levere "overalt". Så hvis man bor på finmarksvidda og det er 20stk som skal ha xDSL kan de få det fra firstmile da? Hvordan skal dette fungere?


Det er interessant hvis man kan få flere på nett med nice speed. :smile:



 

spørsmålet er bare om det er så helvettes mange Telefonsentraler der da... :grin:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...