Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Finne ip adresser i lokalnettverket; hvordan?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei jeg sitter og skal koble en maskin i nettverk.

Problemet er at jeg mangler ip-adressen til routeren for å komme på bredbandet... (kan ikke sjekke det før i morgen, men vil fiine det ut nå...)

Hvordan finner jeg ip-adresser i et lokalt nettverk?

Fins det noen bra vektøy for a scanne etter ip'er?

Kjører win2k, har ikke den noen integrerte verktøy for slikt? Ev. hvordan bruke dem?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Slik jeg har forstått det er lokal-IPen til routeren alltid 10.0.0.1 Det er den i hvert fall på alle de maskinene jeg har vært på med bredbånd fra NGT..

Er verdt et forsøk.. :wink:

Mvh.

Dings

Skrevet

Run > cmd > ipconfig /all.

Standard gateway og/eller dhcp server er ruteren din.

Hvis du har en ruter med en slik dhcp server innebygget. sett nettverkskortet til å motta ip automatisk... og gjør som jeg skrev over, og du er i boks.

gunter.gif

<font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: Goebbels på 2002-10-26 01:26 ]</font>

[ Denne Melding var redigert av: Goebbels på 2002-10-26 01:28 ]

Skrevet

Quote:

Den 2002-10-26 00:29, skrev Dings:

Slik jeg har forstått det er lokal-IPen til routeren alltid 10.0.0.1 Det er den i hvert fall på alle de maskinene jeg har vært på med bredbånd fra NGT..

Er verdt et forsøk.. :wink:

Mvh.

Dings

lokal-IP'en til router'n alltid 10.0.0.1...... merkelig..... såvidt jeg vet så er det den IP-rangen som NGT-routere bruker som default, mens vanlig "internet connection sharing" i Windows alltid bruker 192.168.0.1, og jeg alltid kjører 10.20.30.1-5 som routere.....

Hva som er default router og hva som er nettverket er helt opp til han som setter opp router'n!

Skrevet

Bare for å ha nevnt det så kan man få frem hostname's med kommandoen net view i "Dos vinduet", men man får vel bare opp de som er innenfor samme workgroup......

that's all

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...