Gå til innhold

Bruk av form i tabell


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg snakket med læreren min, og han sa at vi måtte bruke minst 2 tabeller for å få giroen til å fungere som den skal.
Så klart, læreren i norsk skole vet alltid best og er til enhver tid oppdatert.

6770104[/snapback]

Huff og huff, er så alt for godt kjent med slikt.

Lærern jeg hadde klikka på meg fordi han ikke kunne redigere på siden jeg laget i FrontPage :ermm:

 

edit: egentlig kunne han gjort det men code view var ikke et alternativ for hans lille hode

Endret av Equerm
Lenke til kommentar
Jeg snakket med læreren min, og han sa at vi måtte bruke minst 2 tabeller for å få giroen til å fungere som den skal.

6770026[/snapback]

Foreleseren min i IT grunnkurs på NTNU sa også at det var logisk å bruke tabeller til organisering av skjemaer. Hvorfor det er logisk, nevnte han derimot aldri.

Lenke til kommentar

Med normal bruk av fieldset og andre elementer man bruker i sammenheng med skjemaer så skal du nok få til den giroen uten tabeller.

 

Du kan kikke på http://www.alistapart.com/articles/prettyaccessibleforms/ hvis du trenger enda mer kontroll med utseende.

 

Jeg snakket med læreren min, og han sa at vi måtte bruke minst 2 tabeller for å få giroen til å fungere som den skal.

6770026[/snapback]

Foreleseren min i IT grunnkurs på NTNU sa også at det var logisk å bruke tabeller til organisering av skjemaer. Hvorfor det er logisk, nevnte han derimot aldri.

6770424[/snapback]

Å bruke tabeller til noe annet enn tabulær data vil aldri være logisk. Endret av Garreth
Lenke til kommentar

css fikser jo det meste (vis man vil være 100% korrekt)

men av og til kan man jo lure på om et lass med div tagger og eksterne stilark er noe vits i for småting som et skjema osv. Personlig ville jeg vel kanskje brukt tabeller så lite som mulig, men vis jeg hadde valget mellom og sitte en time og knote med css (jeg er IKKE proff i css) eller og bruke 10min på tabeller, da hadde jeg valgt tabeller.

 

Selv om det er "en utdatert" metode kan den fremdeles brukes, og de få bytene ekstra den tabellen vil bruke er jeg villig til og ofre :p

Lenke til kommentar
css fikser jo det meste (vis man vil være 100% korrekt)

men av og til kan man jo lure på om et lass med div tagger og eksterne stilark er noe vits i for småting som et skjema osv. Personlig ville jeg vel kanskje brukt tabeller så lite som mulig, men vis jeg hadde valget mellom og sitte en time og knote med css (jeg er IKKE proff i css) eller og bruke 10min på tabeller, da hadde jeg valgt tabeller.

 

Selv om det er "en utdatert" metode kan den fremdeles brukes, og de få bytene ekstra den tabellen vil bruke er jeg villig til og ofre :p

6772487[/snapback]

 

Hvem har sagt at man skal bruke div-tagger for skjemaer?? På tide å lære seg hva HTML står for: Hypertext MARKUP lanauge. Og merk deg ordet "markup". HTML skal kun brukes til å putte informasjon inn i riktig tag også bruker man CSS for å "style" siden etter ønske.

God HTML-kode bør strengt talt ikke inneholde noen div-tagger siden div ikke sier noe som helst om innholdet.

På tide å lære seg flere tagger enn html, head, body, title, p, div, og table

Når vi snakker om skjemaer er tagger som label, fieldset og legend sentrale.

 

Mulig du ikke er "proff" i CSS, men du hvertfall ikke "proff" i HTML heller, så kanskje du burde legge lit innsats i å faktisk lære deg det du driver med...

Lenke til kommentar

når det gjelder plasseringer, så, uansett hva du bruker inni (fieldset, label, etc, etc som phpdude nevnte) så kan du jo kanskje prøve med å ramme inn hele saken som en div, gi den position:relative, putte girosaken som bakgrunn, og så plassere elemtene inni med absolutt posision.

 

tror det skulle funke? vet ikke hvordan det fungerer i forhold til forskjellige browsere og slikt da, IE overrasker jo som oftest...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...