Gå til innhold

House! - Anbefaling/diskusjon


Faris

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Skulle du bare ha house? Ok...

 

Mye gammel, men noe nytt og. Her er noe av det jeg hører på av deep house. Tenkte jeg skulle lage en lang liste siden jeg ikke aner hva du har hørt om før, har inntrykk at det går mye i minimal og bloghouse for tiden hos de fleste DJs...

 

- Felix Da Housecat (Sjekk ut Maddkatt Courtship III - I Know Electrikboy)!

- Derrick Carter

- Salt City Orchestra

- Moodyman

- Ian Pooley

- Joey Negro

- Mark Farina

- Miguel Migs

- Greenskeepers

- East Coast Boogiemen

- Martin Solveig

- DJ Collette (hennes Peaches Recordings label er konge!)

- Metro Area

- Tiefschwarz

- Spiller

- Luomo

- Blue Six

- Masters at Work (Kenny Dope og Lil Louis Vega, folk har jo nesten glemt disse?!?)

- Olav Basoski

- Paul Johnson

- Lego ("El Ritmo De Verdad"!)

- Cricco Castelli ("Life Is Changing" og "Streetlife"!!)

- Aquanote

- Kevin Yost

- Motor City Drum Ensemble (Noe av det bedre nyere deep housen jeg har hørt!)

- Silicone Soul

- Peace Division

- Hipp-E & Halo

- Phil Weeks

- DJ Mazi

- Sir Piers

- Tony Senghore

- Håkan Lidbo

- Fred Everything

- Roy Davis Jr. (Legende!)

- Charles Webster

- Inland Knights

- Romanthony

- Groove Armada

- George Morel

Lenke til kommentar

Skal sjekke de der ut (tar sikkert noe tid), har allerede sjekket ut Groove Armada før, og syns det generelt er litt kjedelig, selv om det vistnok skal være veldig likt FatBoy Slim som jeg liker.

 

Ellers, jeg liker det meste innen denne sjangeren, men syns mye av det vanlige "blogghusen" blir litt kjedelig i lengden.

Lenke til kommentar

Sjekk ut gamle lables:

NRK Sound Division

Siesta Music

Paper Music

Afterhours

Classic Music

 

Ligger utrolig mye gamle godbiter i backkatalogen deres som fortjener å spilles om igjen. Sjekk og ut http://www.undergroundhouse.net/forum/ Mange gamle grinebitere som vanker der, som savner deep housen og housen slik den en gang var, men forumet er en gullgruve for cratediggers og trainspottere!

 

Jeg savner virkelig cratedigging (grave etter vinyl)! Det er ikke den samme følelsen med digital leting...

Lenke til kommentar

Ok, folkens et lite spm til dere House lyttere.

Om dere skulle ranke topp 5 artister dere lyttet mest til, hva er deres topp 5 liste?

 

- Eric Prydz, Pryda

Noen av årets store høydepunkter har uten tvil kommet fra denne mannen (Niton, M.S.B.O.Y., Thee Anthem (Eric Prydz Remix), Not Going Home (Eric Prydz Remix))

 

- Riva Starr

Kongen av remixer den siste tiden. Kommer nok til å høre mye bra fra han fremover

 

- Pete Tong

Avhengig av hans Essential Selection som sendes hver fredag. Flott måte å oppdage nå musikk.

 

- Afrojack

 

- Benny Benassi

Lenke til kommentar

Sjekket ut Felix Da Housecat's "He Was King" (2009), ved fjørste gjennomhøringer virket den litt i kjedeligste laget, men etter at jeg kom hjem fra trening og satt den på mens jeg chillet i sofaen var den absolutt ikke gal, kanskje fordi jeg er i et mer rolug humør atm.

Lenke til kommentar

Fordi en sang er en sjanger betyr det ikke at den ikke er en annen sjanger, Røyksopp, som mye annet sprer seg over flere sjangere.

 

Uansett, til et annet tema (selv om dere godt kan diskutere røyskopp videre for min del), Basement Jaxx releaset i dag (i går) "Robots".

På websiden linker dem til hvor man kan kjøpe sangene, men linkene er defekte, så dem virker ikke, http://www.basementjaxx.net/log/?p=622

Finner heller ingenting på div fildelingsider, og finner heller ikke serlig nytt om "Robots" på google, noe som vet noe her, og hvor den kan skaffes?

basement-jaxx.jpg

Endret av Dj_Evelen
Lenke til kommentar

Det er ikke house, det er elektronika.

For å være helt ærlig: house er ikke en sjanger, det er en følelse.

 

Dessverre skjønner flesteparten ikke dette lenger. I begynnelsen var ikke house engang et eget ord på musikken som spiltes og det ble blandet sammen disco, hip-hop, R&B

 

House for meg er noe mer enn en sjanger, house for meg er hvordan det lages, fremføres eller får deg til å føle. Derfor hater jeg å bruke avartsformer som tech-house, progressive house eller skrekk og gru "minimal house" i setninger.

 

DJs som tør å blande inn nytt, gammelt og av ulike sjangre vekker flere følelser i publikum enn de som binder seg til en sjanger, en stil, få labels og få artister.

 

Jeg mener Stevie Wonder "As" kommer like nærme house som Bob Sinclars "I Feel For You". Desto tidligere du skjønner dette, desto tidligere kommer du til å åpne øynene dine for all den utrolig bra housemusikken som finnes der ute.

 

http://www.youtube.com/watch?v=GYQfWJNWe3I

Endret av excel2007
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...