Gå til innhold

BT i Opera

Josh!

Anbefalte innlegg

Skrevet
Det er en av de få negative tingene med Opera, den bruker vanvittig med minne.

Den gjør ikke det vanligvis, nei. Den er mye bedre på minnebruk enn andre nettlesere.

Jeg har nå 15 faner oppe og Opera bruke 190 mb av minnet. Drøyt mye for en nettleser, egentlig. :/

6785990[/snapback]

Ikke nødvendigvis. Opera tilpasser minnebruken etter hvor mye som er tilgjengelig. Hva er poenget med mer minne hvis programmer ikke tar det i bruk?

Hvor mye minne har du?

Hvis du har mye minne, bruker Opera mye minne, men den bruker ikke for mye minne. Gjør den det, så er det noe som er galt.

Opera er en minnesluker av dimensjoner uansett hva jeg driver med.

6785414[/snapback]

Da er det noe galt, for Opera bruker vanligvis mindre minne enn andre nettlesere. hvor mye minne har du?

6788012[/snapback]

'

Jeg har 1 GB minne, og nå har Opera tatt over 400 MB minne flere ganger. Da selv om jeg har lukket de fleste vinduer. Merker at hele maskinen blir veldig treig.

Opplevde dette skjeldent i versjon 8, men etter jeg har lasta større torrents i versjon 9 forekommer det oftere.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

kanskje du driver å seeder torrentsen?

gå til verktøy->overføring og sjekk om du deler torrentsen. Men synen det er rart at maskina de blir treg når 400MB av 1GB minne er opptatt. For windows + andre små programmer trenger vel ikke 600MB minne?

Skrevet

Min Opera bruker for øyeblikket nesten 42 mb ram den nå. Jeg har 1 GB ram tilsammen. Joda. Opera bruker endel ram, men det fungerer da. Det går da an å tweake den sånn at den ikke bruker så mye ram da. Slå av litt forskjellige ting i Opera og sånn. Det hjalp iallefall når jeg hadde Opera på laptopen min.

Skrevet

42 MB er ikke "endel ram". Når du har 1 GB så er 42 MB forsvinnende lite.

Folkens, det går an å ha litt perspektiv på ting. Dere sitter ikke seriøst med enorme mengder RAM og forventer at programmer skal la være å bruke det?!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...