Laxaa Skrevet 29. august 2006 Skrevet 29. august 2006 Staal: GC 1.5 i form av råe specs aka. tall, som ikke sier alt om ytelsen. Xbox hadde talloverlegenheten over GC, men Gekko var kraftigere enn Pentium III/Celeron hybriden. Så klart, jeg sier ikke at Wii vil ha 360 grafikk, men en god utvikler vil nok greie å presse den til 3x GC, for å si det sånn.
Staal Skrevet 29. august 2006 Skrevet 29. august 2006 (endret) Eddie: Det er allerede gitt en god indikasjon på hva spesifikasjonene er. 724 og 243MHz er tallene som går igjen. Så klart, dette sier jo oss ingen ting om antall pipelines(8 takk, Nintendo?), minnebus(64bit?, 128bit?) etc, etc. EDIT: Madden bildene er fra E3 og en video fra den siste builden fra LGC(ligger ute på YouTube) viser bedre grafikk enn dette. Dessuten kjører THQ spillene på GC kits(bekreftet av IGN) Sonic ser bedre ut enn Sonic GC og Tony Hawk er også fra E3, de nyeste bildene fra dette spillet(også på IGN) viser en klar forbedring. Elebits er stygt, men fy, det ser morro ut. 6762805[/snapback] Sonic ser bedre ut ? Nei det gjør det ikke. Pluss at dette Sonic spillet er helt på rails, altså man går ikke rundt i en verden som i Sonic Adventure 1 og 2 og Sonic Heroes.. Man styrer til høyre og venstre på skjermen mens kameraet går en forhåndsbestemt vei. Noe som er langt mindre krevende for grafikken. Tony Hawk bildet fra E3 ? Det mindre enn 2 dager gammelt. Hvis du tenker på disse Tony Hawk bildene som de nye og bedre, så nja. Dette er som vi alle ser reklame bilder som alltid trikses litt med. Ingen hud her. Og disse bildene er også et par dager eldre enn det jeg postet, som er et ekte gameplay bilde med hud. Uansett, det ser fortsatt elendig ut, ikke mye next gen akkurat. Madden bildet er fra de nyeste som er sluppet. Og ikke akkurat lett å bedømme om grafikken er bedre på en video i dårlig oppløsning hos youtube.. Uansett, det ser akkurat ut som Madden til PS2/GC utifra bildene og det jeg kan se fra de videoene. Endret 29. august 2006 av Staal
Vice Skrevet 29. august 2006 Skrevet 29. august 2006 (endret) Jaudå, eg trur dei har sikta seg inn på eit litt anna marknadssegment enn Sony og MS...men eg tenker grunnane til dette var vel so mykje økonomiske som idèalistiske. Altso at konkurransa ville blitt hardare dersom dei prøvde å konkurrere direkte med Playstation og XBox. 6761087[/snapback] Ja, de har også gitt til kjenne at de er ute etter restene av markedet etter PS og Xbox og ikke markedet til xbox & PS konkurrerer om. Litt synd dog at de har kapitulert hva teknologi angår..men det er nok et tøft og risikabelt marked og da er det nok litt tryggere på restmarkedet i stedet. Screenshotsene fra Wii ser forsåvidt greie ut, men man får ikke inntrykk av grafikken før man har sett den i full-size i dårlig oppløsning, slik som på en vanlig TV. Endret 29. august 2006 av Vice
Staal Skrevet 29. august 2006 Skrevet 29. august 2006 Staal: GC 1.5 i form av råe specs aka. tall, som ikke sier alt om ytelsen. Xbox hadde talloverlegenheten over GC, men Gekko var kraftigere enn Pentium III/Celeron hybriden. Så klart, jeg sier ikke at Wii vil ha 360 grafikk, men en god utvikler vil nok greie å presse den til 3x GC, for å si det sånn. 6762842[/snapback] Absolutt ingenting ved gamecube var kraftigere enn Xbox, hverken prosessor eller grafikk kort. Og som jeg har sagt, jeg tror ikke på noenting før nintendo viser noe som begrunner påstandene. Det har de ikke vært i nærheten av hittil.
TCi Skrevet 29. august 2006 Skrevet 29. august 2006 (endret) Uansett, det ser fortsatt elendig ut, ikke mye next gen akkurat. Madden bildet er fra de nyeste som er sluppet. Og ikke akkurat lett å bedømme om grafikken er bedre på en video i dårlig oppløsning hos youtube.. Uansett, det ser akkurat ut som Madden til PS2/GC utifra bildene og det jeg kan se fra de videoene. 6762888[/snapback] Dersom du forventer next-gen grafikk på Wii, så har du helt missforstått hva Wii er. Og grunnen til at grafikken er lik GC/PS2 er nettopp fordi de er porter fra GC/PS2... Absolutt ingenting ved gamecube var kraftigere enn Xbox, hverken prosessor eller grafikk kort. Og som jeg har sagt, jeg tror ikke på noenting før nintendo viser noe som begrunner påstandene. Det har de ikke vært i nærheten av hittil. 6762915[/snapback] Prosessoren var langt kraftigere. Nemlig en PowerPC CPU. Endret 29. august 2006 av TCi
Laxaa Skrevet 29. august 2006 Skrevet 29. august 2006 (endret) Staal: Ja, det er on-rails, men det ser fortsatt bedre ut. Her er noen Sonic Adventure 2 bilder: Sonic Adventure 1 Sonic Adventure 2 Sonic Adventure 3 Sonic Wildfire: Sonic Wii 1 Sonic Wii 2 Så klart, det er en del ting som er snytt direkte ut ifra DC. Sonic Wii stygt Og TH bildet er fra E3. Alle de store spillsidene mottok en pakke pressebilder for noen dager siden. Alle bildene var fra E3, men disse var direct feed bilder med en høyere oppløsning. Jeg skal i alle fall ha meg Wii grunnet spillene. Staal: GC og Xbox hadde en del ting som den ene gjorde bedre enn andre. GC sin PPC prosessor var raskere enn Xbox sin Pentium/Celeron, mens Xbox bla. hadde en mye mer "kjent" pixelshader. Ta deg en kikk rundt på Beyond3D forumet om dette emnet. Endret 29. august 2006 av Laxaa
Vice Skrevet 29. august 2006 Skrevet 29. august 2006 (endret) Dersom du forventer next-gen grafikk på Wii, så har du helt missforstått hva Wii er. Og grunnen til at grafikken er lik GC/PS2 er nettopp fordi de er porter fra GC/PS2... Wii er vel i praksis en GC med et nytt forsøk på å bringe fancy nye kontrollere ut til publikum. Vil det lykkes denne gangen, eller vil det ende opp som alle tidligere "fancy kontrollere"? Historien er slem hva dette angår, men pluss til Nintendo for å prøve hvertfall. Men iom. at de har kapitulert på teknologifronten så er det vel ikke så mye annet nytt å satse på? Endret 29. august 2006 av Vice
TCi Skrevet 29. august 2006 Skrevet 29. august 2006 Dersom du forventer next-gen grafikk på Wii, så har du helt missforstått hva Wii er. Og grunnen til at grafikken er lik GC/PS2 er nettopp fordi de er porter fra GC/PS2... Wii er vel i praksis en GC med et nytt forsøk på å bringe fancy nye kontrollere ut til publikum. Vil det lykkes denne gangen, eller vil det ende opp som alle tidligere "fancy kontrollere"? Historien er slem hva dette angår, men pluss til Nintendo for å prøve hvertfall. Men iom. at de har kapitulert på teknologifronten så er det vel ikke så mye annet nytt å satse på? 6763000[/snapback] Tja, du kan vel si det sånn. Nå er det et helt annet marked de satser på. Og dette markedet kan ikke møtes med dagens kontroller med sine snart 20 knapper. Nintendo har mange misslykket forsøk tidligere, forhåpentligvis går det bedre denne gangen. Wii har jo fått virkelig stor oppmerksomhet fra media etter E3, så noe er iallefall forbedret i motsettning til Nintendos andre fadeser.
siDDis Skrevet 29. august 2006 Skrevet 29. august 2006 Gamecube var på nivå med Xbox, det er bare å setja inn Resident Evil 4 for å sjå kva Gamecuben er i stand til. Gpuen vil vera like moderne idag som den gongen Gamecube kom og på 5 år har det skjedd STORE framskritt på GPUer. Og når det gjelder HDTV så tar og kjør ein test mellom 480p og 720p med mange folk samla og fleire meter frå skjermen. Det er ikkje forskjell når ein sitter fleire meter frå skjermen uansett! Kvifor er det ingen butikker som viser forskjellen på HD oppløsning og vanleg når du er innom? Fordi Ola Nordmann ikkje leggjer merke til det.
Vice Skrevet 29. august 2006 Skrevet 29. august 2006 (endret) Og når det gjelder HDTV så tar og kjør ein test mellom 480p og 720p med mange folk samla og fleire meter frå skjermen. Det er ikkje forskjell når ein sitter fleire meter frå skjermen uansett! Kvifor er det ingen butikker som viser forskjellen på HD oppløsning og vanleg når du er innom? Fordi Ola Nordmann ikkje leggjer merke til det. 6763240[/snapback] Nå skal ikke jeg snakke på vegne av "Ola Nordmann", men de stedene jeg har sett sammenligning av HDTV og vanlig TV har det vært et hav av forskjell. Mye større enn det jeg hadde trodd i utgangspunktet. Jeg vet at mange har problemer med å oppfatte bildekvalitet, fps etc. men tror nok de aller fleste vil legge merke til forskjellen på en god HDTV oppløsning kontra vanlig TV. Endret 29. august 2006 av Vice
rulleguru Skrevet 29. august 2006 Skrevet 29. august 2006 Gamecube var på nivå med Xbox, det er bare å setja inn Resident Evil 4 for å sjå kva Gamecuben er i stand til. Gpuen vil vera like moderne idag som den gongen Gamecube kom og på 5 år har det skjedd STORE framskritt på GPUer. Og når det gjelder HDTV så tar og kjør ein test mellom 480p og 720p med mange folk samla og fleire meter frå skjermen. Det er ikkje forskjell når ein sitter fleire meter frå skjermen uansett! Kvifor er det ingen butikker som viser forskjellen på HD oppløsning og vanleg når du er innom? Fordi Ola Nordmann ikkje leggjer merke til det. 6763240[/snapback] Det er også stor forskjell på å kjøre 480p gjennom komponentkabel og vanlig signal gjennom scart-kabel. Det er bare å sette 360 på 480p istedenfor 720p og det er fortsatt langt bedre enn med vanlig kabel.
ulven82 Skrevet 29. august 2006 Skrevet 29. august 2006 Heller gameplay enn grafikk. hva om Zelda hadde supergrafikk,men var like kjedelig som minesveiper?ja,tenk,minesveiper er kjedelig:p
arnegn Skrevet 29. august 2006 Skrevet 29. august 2006 Og når det gjelder HDTV så tar og kjør ein test mellom 480p og 720p med mange folk samla og fleire meter frå skjermen. Det er ikkje forskjell når ein sitter fleire meter frå skjermen uansett! Kvifor er det ingen butikker som viser forskjellen på HD oppløsning og vanleg når du er innom? Fordi Ola Nordmann ikkje leggjer merke til det. 6763240[/snapback] Jeg har en 32" hdtv, og satt i stua med det som vel kan kalles Ola Nordmann og kona hans. Vi satt tre meter fra tv'en, og svitsjet litt mellom noen 480p og 720p klipp. Det er en helt tydelig forskjell - som alle så ("Oj" var Ola Nordmanns utbrudd når vi prøvde 720p første gang), men hvor stor den er kommer an på hva man ser på. F.eks. er det en stor forskjell i hvilke tekststørrelser som er lesbare, som har litt å si i spill. I bilder med mange detaljer er det også en stor forskjell. Et litt ufokusert bilde av et fjes, f.eks., er det derimot ikke så stor forskjell på. Når det er sagt tror jeg Wii vil klare seg utmerket med 480p (og føler vel både ps3 og x360 kunne gjort det også), men jeg er ikke helt enig i at det ikke er en vesentlig forskjell.
Vice Skrevet 29. august 2006 Skrevet 29. august 2006 Heller gameplay enn grafikk. 6763296[/snapback] Heller begge deler fremfor kun én av dem.
WangenPs3 Skrevet 29. august 2006 Skrevet 29. august 2006 Heller begge deler fremfor kun én av dem. 6763327[/snapback] Final Fantasy
rulleguru Skrevet 29. august 2006 Skrevet 29. august 2006 ja,tenk,minesveiper er kjedelig:p 6763296[/snapback] men det har bra grafikk!
ulven82 Skrevet 29. august 2006 Skrevet 29. august 2006 ja,tenk,minesveiper er kjedelig:p 6763296[/snapback] men det har bra grafikk! 6763368[/snapback] Nyere konsoller kan ikke måle seg med grafikken på minesveiper. men der mangler jo man spillbarheten igjen:p
Excelsion Skrevet 29. august 2006 Skrevet 29. august 2006 Liten hensikt å diskutere det da, men faktum er at GC 'ER' kraftigere enn Xbox. Les på de 'opplyste' forumene, så får man ganske tekniske svar på hvordan GC er kraftigere. Men pga mhz. opplysningene man har fått, og ikke minst reklamene til Microsoft, så tror alle at Xbox er suveren på alle områder. Xbox hadde innebygd harddisk, that's it. Og likevel hadde GC mindre loadetid.
kilik Skrevet 29. august 2006 Skrevet 29. august 2006 GC hadde bedre CPU, Xbox hadde bedre GPU. I praksis er de omtrent like kraftige. Wii antydes å være 2-3 ganger kraftigere. Man kan altså se på Wii som en slags mellomgenerasjon mellom last-gen og next-gen når det gjelder grafikk.
BioNor Skrevet 29. august 2006 Skrevet 29. august 2006 Og når det gjelder HDTV så tar og kjør ein test mellom 480p og 720p med mange folk samla og fleire meter frå skjermen. Det er ikkje forskjell når ein sitter fleire meter frå skjermen uansett! Kvifor er det ingen butikker som viser forskjellen på HD oppløsning og vanleg når du er innom? Fordi Ola Nordmann ikkje leggjer merke til det. 6763240[/snapback] Hehe, jeg har ikke gjort annet en å skryte av akkurat dette siden jeg fikk min HDTV, og som jeg sa i en annen post, forskjellen er som natt og dag. Det skal i ditt forsvar sies at forskjellen er mindre dersom størrelsen på tven er 32" eller mindre, men blir svært så tydelig på 37"+.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå