Gå til innhold

Lære seg å svømme ordentlig


ChrML

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Nellemann: Jeg går også i 9. og kan svømme kjempebra, nå skal det også sies at jeg bader mye på fritiden om sommeren.. Men jeg tror jeg kunne svømt kjempebra utenom det også, bare med det jeg har lært på skolen..

7721344[/snapback]

Tilbudet varierer sikkert med hvilken skole du går på og ikke minst hvilken holdning man har til svømming som fjerdeklassing (det var da vi begynte å svømme) og om man har vært glad i vann siden man var liten. Skal nevnes at holdninga mi til svømming i fjerdeklasse var noe lignende til "de jævla druknetimene". :p Hadde jeg kunnet endre på en ting i fortiden så hadde det vært det, så hadde jeg ikke hatt disse problemene i dag ;).

 

Skal også nevnes at jeg syns småtassene skal få prøve med neseklyper og briller. Brillene gjør det mer behagelig for dem og neseklypene så slipper man å puste så jævlig mye vann mens man driver å øver på å svømme.

Endret av chrml
Lenke til kommentar

Var i svømmehallen i går og øvde på å trå vann. Gikk forsåvidt bra, heiv meg ut på litt djupt vann og sykla med beina som bare faen og gjorde brystsvømmebevegelser med henda. Da klarte jeg å holde hodet over vannet, men bare såvidt og jeg måtte jobbe hardt for å klare det :hmm:.

 

Klarer også å svømme sakte på ryggen nå ved å sprelle litt med beina og dra meg forover med henda, men det går sakte :dontgetit:.

 

Når jeg brystsvømmer så går det jævlig sakte og jeg klarer ikke å få hodet over vannet nok til å rekke å puste. Det er lettere å få hodet opp når jeg bruker crawlspark mens jeg brystsvømmer, men da går det mye saktere. Froskesparka gir meg dårligere løft, men da går det mer framover hvis jeg svømmer under vannet. Mulig jeg gjør det litt feil. Bøye kneene sammen og så bøye dem fort ut mens jeg sprer beina og så skyve beina sammen rett etter armene samles mens jeg puster?

 

Noen tips til en nybegynner? :)

Lenke til kommentar
Froskesparka gir meg dårligere løft, men da går det mer framover hvis jeg svømmer under vannet. Mulig jeg gjør det litt feil. Bøye kneene sammen og så bøye dem fort ut mens jeg sprer beina og så skyve beina sammen rett etter armene samles mens jeg puster?

7742763[/snapback]

Tenk at anklene skal gå i en slags sirkelbevegelse, og at låret skal være med på å gjøre den bevegelsen større. I tillegg bør du strekke ut ankelen i det du "sparker fra".
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...