Gå til innhold

Coca-Cola lyver på sine egne sider.


Clerion

Anbefalte innlegg

Rotet rundt på Coca-Cola sine sider i dag og under kategorien "underholdning" fant jeg en slags cocavri av mythbusters. En mye var: "Det var kokain i Coca-Cola i gamle dager?" Og til dette svarer de : Nei. Kokain har aldri vært tilsatt Coca-Cola som ingrediens"

 

Navnet på drikken motbeviser jo akkurat dette. Coca( kokablader) Cola (kolanøtter) Dette var de to hovedingrediensene i Cola før. Så også et program på nrk, et slags Pepsi VS Coca-Cola prog, der de sa at kokain ble brukt. Riktignok ikke rafinert, men alikevel, det var jo faktisk kokain i Coca-Cola.

 

Så, hvorfor lyver de om noe slikt?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Kokablader og kokain er jo ikke akkuratt det samme. Kan jo ikke si at hemp-klær er laget av hasj heller.

6747628[/snapback]

 

er jo det da :roll: men det er jo ikke "rus-bart"

 

Men alikevel, hvis du eide verdens største brus selskap, og du kan vege mellom at folk får vite at det har vært kokain i drikken, og alle ryktene om at det er det enda og nedsatte salg pga dette på verdensbasis.

 

Eller bare si "nei" ?

Lenke til kommentar
Kokablader og kokain er jo ikke akkuratt det samme. Kan jo ikke si at hemp-klær er laget av hasj heller.

6747628[/snapback]

 

er jo det da :roll: men det er jo ikke "rus-bart"

 

Men alikevel, hvis du eide verdens største brus selskap, og du kan vege mellom at folk får vite at det har vært kokain i drikken, og alle ryktene om at det er det enda og nedsatte salg pga dette på verdensbasis.

 

Eller bare si "nei" ?

6747644[/snapback]

Jeg ville heller sagt at "Dette stemmer, MEN blablabla om før i tida" Ikke løyet. Det blir for dumt når alle vet det?

Lenke til kommentar
Nå vet ikke jeg hvor sikkert wikipedia er men står noe om det der også( HER) Også sa de det på dokumentaren jeg så.

6747724[/snapback]

fra linken din: "I motsetning til hva mange tror inneholdt aldri Coca-Cola stoffet kokain, som er et raffinert produkt fra kokabladene som er svært dyrt og krevende å produsere, men da kokain er en av bestanddelene i kokablader inneholdt drikken spor av stoffet."

 

Men er jo wikipedia da så man vet jo ikke om det stemmer

Endret av MAXILA
Lenke til kommentar
Kokablader og kokain er jo ikke akkuratt det samme. Kan jo ikke si at hemp-klær er laget av hasj heller.

6747628[/snapback]

 

er jo det da :roll: men det er jo ikke "rus-bart"

 

Men alikevel, hvis du eide verdens største brus selskap, og du kan vege mellom at folk får vite at det har vært kokain i drikken, og alle ryktene om at det er det enda og nedsatte salg pga dette på verdensbasis.

 

Eller bare si "nei" ?

6747644[/snapback]

Oi, det VAR kokain i drikken for mange titalls år siden, og om folk får vite det i dag vil de nekte plent å kjøpe det? Hør på deg selv, mann. Jeg driter vel i om de en gang hadde kokain, cokablader eller hva som helst, folk kjøper ikke produktet basert på dets historie. Det er smaken som teller.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...