Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

poff i psu = all hw ødelagt ?


Anbefalte innlegg

hehe, latterlig er det, men igår sa det plutselig poff i strømforsyningen min og mørkt ble det.. Så etter en tur på spaceworld idag kjøpte jeg en ny en, men pc'en vil ikke slå seg på.. trodde det var fordi kontaktene var koblet feil,men jeg fant en online manual og de var koblet riktig, så nå er jeg vel ganske sikker på at hovedkortet har sagt takk for seg, men kan dette også gjelde det andre jeg har av hw ? skjermkort, hdd osv...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Om den røk på grunn av overspenning, så kan det være lynnedslag langt borte og har gått gjennom strømnettet. Isåfall dekkes dette av forsikring. Om dette er tilfellet så er nok hovedkortet og muligens cpu og minne defekt. Skjermkort, harddisk og optiske enheter er nok i god stand.

 

God helg.

 

Hilsen,

efikkan.

Lenke til kommentar

er nok ikke lyn ettersom været var strålende på alle kanter :)

 

Hva det kom av vet jeg ikke, kan jo hende den gikk varm ettersom den pc

en har stått på dag og natt en god stund nå. Kan vel nevne at den begynte å ryke 1 sek før det smalt.

 

Det var en Tagan 420 W.

 

 

Om det har seg sånn at skjermkort, og hdd har overlevd så er jo det strålende, men igjen så kan nytt minne og cpu bli dyrt om det har røket. Takk for svar iallefall =)

 

forresten: ang resette cmos. Hva gjør man da ?

Endret av **Tim**
Lenke til kommentar
Er det en gammel PSU? hvis ikke ville jeg nok ha levert den til produsent. Det er også mulig de har et visst erstatningansvar om det er fabrikasjonsfeil.

6749670[/snapback]

 

det skjedde med maskinen til typen min en gang, poff sa det, disk ble ødelagt og det var problemet, sendte den til ibas, kostet bare 30 000 kr

Lenke til kommentar
Er det en gammel PSU? hvis ikke ville jeg nok ha levert den til produsent. Det er også mulig de har et visst erstatningansvar om det er fabrikasjonsfeil.

6749670[/snapback]

 

det skjedde med maskinen til typen min en gang, poff sa det, disk ble ødelagt og det var problemet, sendte den til ibas, kostet bare 30 000 kr

6749676[/snapback]

 

hva som var verdt 30 000kr på den disken?

maken til materialisme

Lenke til kommentar
Er det en gammel PSU? hvis ikke ville jeg nok ha levert den til produsent. Det er også mulig de har et visst erstatningansvar om det er fabrikasjonsfeil.

6749670[/snapback]

 

det skjedde med maskinen til typen min en gang, poff sa det, disk ble ødelagt og det var problemet, sendte den til ibas, kostet bare 30 000 kr

6749676[/snapback]

 

hva som var verdt 30 000kr på den disken?

maken til materialisme

6749709[/snapback]

 

hehe.. ett musikkalbum til en artist.. som de hadde jobbet med ett og ett halvt år..

Lenke til kommentar

Hei. For tja, 1-2 år siden skjedde det samme hos meg, bare på en litt annen måte. Det som skjedde hos meg var: Jeg hadde akkurat bytta kabinett, PSU, og CPU Kjøler. Satt alt sammen, da stod pc`en min på stua. Så satt jeg i strømmen og trykka på power knappen på PSU`en (Den nye) Som var en bZerk 500 watt`er. Da ska det poff/pang. Det ble mørkt i hele stua når det skjedde.

Når jeg skulle sjekke om PSU`en fungerte på andre måter, så fungerte det ikke så bra. Fikk aldri starta den, men når jeg hadde kobla litt annerledes i maskina på Hovedkortet, også skrudde på maskina fungerte alt fint.

Var bare en lyssikkring i Strømforsyninga, og antaglig DVD Brenneren som hadde tatt kvelden. Bortsett fra det fungerte alt fint.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...