Gå til innhold

bf 1942 klikker.

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hei,jeg har nettopp fått meg ny pc og har installert bf 1942. Problemet er at etter en liten stund så klikker det og jeg må inn på taskmanageren og avslutte spillet. Dette skjer hver

gang jeg spiller det. Er det noen som vet hva som er feil eller årsaken til dette problemet?? takker for alle svar :)

Endret av Raines
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kan være flere årsaker til det:

* Det kjører programmer i bakgrunnen som av en eller annen grunn fører til ustabilitet sammens med bf2. Typisk spyware, trojanere og andre programmer du ikke burde ha gående på maskinen din.

* Driverproblemer. Gjelder for både skjermkort, brikkesett, lydkort, osv. Det kan variere alt fra uferdige beta-versjoner, eldgamle drivere, eller at det mangler en driver.

* Hardware-problemer. Her er det vel oftest skjermkortet og prosessoren det går på. Kjør 3Dmark så finner du ut om maskinen er stabil. Hvis maskinen klikker under 3Dmark, så kan problemet skyldes prosessor, skjermkort eller strømforsyning.

Det kan enten dreie seg om en ren feil på en komponent eller at komponentene ikke får nok kjøling, altså overoppheting.

* Jeg vet det finnes tilfeller hvor man kan teste maskinen med alle tenkelige benchmark-programmer som er å oppdrive for cpu/skjermkort/psu/ram, og ingen av programmene raporterer om feil, men likevel så klikker spillene. Hadde selv et slikt som nå er sendt i retur.

Skrevet

JA det kan godt hende at skjermkortet blir for varmt....for jeg synest at det blir litt vel varmt der inne. :hmm: jeg får skaffe meg bedre kjøling og se om problemet blir fikset. :)

Skrevet

jeg har testet med bedre kjøling og det virker som problemet er med selve spillet. jeg prøvde med et annet spill og det funket bra uten problemer. så kjølingen er ikke problemet. kan det ha noe med cd key en ? takker for svar. :)

• 3 måneder senere...
Skrevet

Jeg sliter med det samme. Kom over BF1942 med to tilleggspakker til en billig penge, og tenkte, kan jo kjøpe dette (er ikke så veldig aktiv spiller....)

Installasjonen gikk fint, men etter en stund fryser hele spillet. Lyden surrer og går, men bildet fryser. Må inn i task manager og avslutte spillet (hvis jeg kommer meg inn dit da, er ikke alltid jeg gjør det). Sliter nå spesielt med et brett (kan tenkes er tilfeldig da...), da kan det ta fem minutter før det bare fryser. Har lest litt, men siden dette kanskje ikke er det mest aktuelle spillet finner jeg ikke noen nye poster. Noen nevner en patch, har 1.6. Maskinen her splitter ny, (denne maskinen). Leste gjennom en post som nevnte noe med Nvidia-driver.

Noen som har en løsning?

AW

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...