Gå til innhold

Får ingen lyd etter installasjon av ny harddisk.


Anbefalte innlegg

Hallo

 

Har nå installert ny harddisk og nytt operatørsystem (Windows XP Home), og får nå ikke lyd ut av høytalerene.

Når jeg prøver å spille en lydfil i WMP får jeg følgende melding: "Windows media player cannot play the file because there is a problem with your sound device."

Får heller ingen oppstartsmelodi når jeg starter maskinen. :cry:

 

Noen som har noen tips? Blir veldig takknemlig hvis noen har en løsning på dette, på forhånd takk for hjelpen. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Da er det første du må finne ut hva slags lydkort du har. Er det integrert på HK så må du gå til hovedkortprodusentens hjemmeside og laste den ned.

 

I tillegg bør du installere chipset- og skjermkortdrivere og evt. annet du måtte ha. Sjekk i enhetsbehandling hva du mangler drivere til.

 

Du trenger ikke åpne maskinen for å finne ut om du har integrert lydkort. Og har du integrert så kan du bare bruke et program som f.eks. CPUz for å finne ut hva slags hovedkort du har. Da er det en lett sak å bare laste ned drivere fra produsenten.

Endret av sedsberg
Lenke til kommentar

He he, er nok ikke så god på dette gitt.

Har funnet ut (tror jeg) at det er et integrert lydkort, hovedkortet heter (tror jeg) Micro Star, model MS 6577.

Har prøvd å søke etter drivere til dette men uten hell, noen som har noen tips?

Ellers så kan jeg nevne at når jeg gikk inn på kontrollpanel - lyd og lydenheter - på arkfanen volum står det "ingen lydenhet"

på arkfanen - lyd - lydavspilling - Standardenhet står det "Ingen avspillingsenheter" Det samme står det på arkfanen Stemme.

Lenke til kommentar

He he, har nå prøvd dette. Lastet ned det jeg tror er de rette driverene inne på Compaq sine sider, da jeg hadde lastet ned og skulle installere så ville de legge seg på stasjon C. Problemet er at når jeg byttet ut den gamle harddisken og installerte den nye, så ble denne hetende H!

På stasjon C som er en flyttbar stasjon er det jo ingen lagringsplass.

Er det på noen måte mulig å få nåværende stasjon H til å bli stasjon C.

 

Som dere skjønner så er kaoset nå fullstendig komplett. :roll: Aner ikke hva jeg skal gjøre.

Lenke til kommentar

Tror dessverre ikke du får lov til å bytte bokstav på systemdisken uten videre, men om du ikke har gjort alt for mye enda kan du jo koble fra alle HD'er bortsett fra den du vil ha som C: og installere XP på nytt?! At du fikk H: er i grunnen litt pussig, da det tyder på at du har en del enheter tilkoblet!?

Lenke til kommentar

Og du fikk heller ikke opp C: som en mulig partisjon for XP-Home da du installerte? Slike "ferdig" PC'er har ofte en ekstra skjult partisjon som innholder all opprinnelig programvare. Om du ikke vil beholde denne sletter du disse partisjonene under installasjon av XP og oppretter deretter en ny (som bør bli C:) som du så formaterer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...