Gå til innhold

Radeon 9700Pro, hvilket merke er best?


Antihero

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei.

 

Iløpet av de 3 siste ukene har jeg hatt 3 ATI Radeon 9700PRO 1 fra Club 3d og 2 Fra Conect 3-D. Det først kortet hadde minne problemer. det samme gjalt det 2 kortet. 3 kortet låste seg i 3D spill ved siden av klarte ikke hovedkortet og sjekke VGA bios noe som resulterte i at jeg hele tiden måtte restarte med reset knappen. Ellers så har egentlig alle kortene låst seg i spill og felles har vært at de kun har klart og komme opp i 2 X AGP.

 

Snakket med web shoppen der jeg kjøpte kortene og de kunne fortelle a om du har MSI Hovedkort og skal kjøre ATI Radeon 9700Pro hadde du et problem. De to produktene passet ikke sammen. de drev vist og jobbet med det men hva er da vits i og bruke penger på ATI om de ikke klarer og lage produkter som passer til MSI hovedkortene.

 

Mitt råd er. Kjøp Nvidia sine TI 4600 kort eller vent på de nye fra Nvidia.

 

Min maskin

 

AMD XP 1900

MSI KT4 Ultra

512 MB 266 DDR Apacer

MSI Geforce4 TI 4600 VTD

Soundblaster Augidy Player

WD 80 GB 7200 rpm

WD 120 GB 7200 RPM

AOPEN CDRW 40X

Pioneer DVD

DTT 3500

Lenke til kommentar

kjører hercules sitt ati radeon 9700 pro. Går så det suser for å si det mildt. 14256 i 3dmark. Kjører 8x, den er meget stille. den blir overdøvet av MIST silent twin, går greit å overklokke en god del, kortet i seg selv virker oxo meget forseg gjort. Så er storfornøyd. Eneste jeg kan bemerke er at i battlefield1942 har ati kortet noenganger problemer. Feilmld could not complete a drawing operation kommer noengang i win xp med det hører til sjeldenhetene heldigvis. Hercules anbefales på det sterkeste. (Hovedkort er Asus a7v8x)

 

Mvh

Melbamix

Lenke til kommentar

kjører hercules sitt ati radeon 9700 pro. Går så det suser for å si det mildt. 14256 i 3dmark. Kjører 8x, den er meget stille. den blir overdøvet av MIST silent twin, går greit å overklokke en god del, kortet i seg selv virker oxo meget forseg gjort. Så er storfornøyd. Eneste jeg kan bemerke er at i battlefield1942 har ati kortet noenganger problemer. Feilmld could not complete a drawing operation kommer noengang i win xp med det hører til sjeldenhetene heldigvis. Hercules anbefales på det sterkeste. (Hovedkort er Asus a7v8x)

 

Mvh

Melbamix

Lenke til kommentar

Sakset fra hardware.no sin Test av ATI Radeon 9700 Pro.

 

Quote:


Forøvrig er dette "originale" ATI-kortet helt identisk med Club3D-kortet som vi tidligere har testet.
Faktum er at de aller fleste "ikke-originale" ATI Radeon 9700 Pro baserte kort, faktisk er "originale" ATI-kort.
Grunnen er at ATI står bak produksjonen av kortene, mens 3. parts produsenter som Club3D, Sapphire, Crucial, Gigabyte m.m. kun utstyrer kortene med et klistremerke med selskapets logo samt eventuelt en egen kjøleløsning. For Club3D sitt vedkommende hadde man ikke engang brydd seg om å smykke kortet med sin egen logo.
Såvidt oss bekjent er det kun Hercules som produserer Radeon 9700 Pro kortene på egenhånd.
Det er trolig grunnen til at Hercules er forsåvidt sene på markedet med sin Radeon 9700 Pro løsning.


Lenke til kommentar

Umm...dere er vel klar over at det så langt er kun Hercules som lager sine egne kort? Alle andre er lagd av ATI, selv om noen klistrer sine egne logoer på dem. Det kan også være enkelte som bytter ut kjøle-løsningen, men alle kortene i seg selv er identiske og lagd av ATI. (bortsett fra Hercules)

Lenke til kommentar

jeg og får et Crucial Radeon 9700PRO i bytte for mitt DOA Hercules 9700Pro, og har i den sammenheng lest litt om nettet om Crucial kortet.

ytelsen skal visst nok vere identisk med orginal Radeon 9700Pro, men Crucial har utstyrt kortet med Samsung 2.8ns BGA minnechipper istenden for dem brikkene ATI bruker. ellers så har den fulgt ATI's referanse til punkt og prikke.

Lenke til kommentar

Finnes vel strengt tatt kun ATI kort ute for tida.... (kjøleribbe/vifte kan være forskjellig)

 

Hercules og muligens gigabyte vil lage "egne" kort.

 

 

Kjøpte ett Club 3D Radeon 9700 for 2 dager siden, og det har fungert helt utmerket...

 

Tok meg 15 minutter å avinstallere gamle drivere, ta ut gammelt kort, installere nytt kort og så installere drivere å være oppe å kjøre helt uten problemer....

 

Hovedkortet er et eldre Asus A7V-133 (KT-133A chipset fra via) med bios version 1004 (1009 er vel nyeste)

Lenke til kommentar

De fleste vil tro at det er ATi som produserer alle R300 kort (- Hercules). Dette er feil, det er Sapphire com produserer ATi kortene.

 

hvordan vite at det faktisk er et BBA kort?

Se her

 

og her

 

Se på PCB'n. Selv om vifta er lik den til ATi (Noe den ikke er her i dette tilfelle) så gjelder denne "regelen" om logoen på PCB. Det første kortet er et Gigabyte kort, og det andre et "true" BBA.

Lenke til kommentar

Jentoftsen, grunnen til at du får alle de problemene spesielt det der med AGP 2x, er fordi du har Via KT400 og AE2 revisjon av R300 brikken. Den nyeste revisjonen av r300 VPU'en (AE3) er problemet imidlertid fikset.

 

Jeg har connect 3D sitt kort, og det stemmer at jeg ikke ser VGA BIOS i oppstarten. Det er imidlertid ikke så sikkert at BIOS'en er visuell, men det skal jeg spørre connect3d om. Kortet funker imidlertid fint i 4x, og man tjener svært lite på 8x enda.

 

Jeg har forresten MSI KT3 Ultra ARU med den første BIOS'en (ikke flashet enda).

 

Det hender seg at det krasjer, men sånn er det med alle spill. Det skal nevnes at jeg bare har merket krasj hvis jeg har kjørt codecreatures og starter TV-tuneren etterpå, aldri mens jeg spiller utover de problemene som man kan få patchet fra issue sidene til ATI. Det er da snakk om et driverproblem.

 

Så har du lyst på et Radeon 9700 pro kort, så bare kjøp et sier jeg. Man kan altids vente på det siste, men jeg tror nok NV30 blir litt buggy når det kommer ut det også. Går seg til over tid. Klart det er kjipt, men sånn er det bare...

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-10-25 16:31, skrev ExcaliBuR:

De fleste vil tro at det er ATi som produserer alle R300 kort (- Hercules). Dette er feil, det er Sapphire com produserer ATi kortene.


Interessant. Er det lov å spørre om kilder? Hvordan og hvor har du fått greie på dette?

 

Quote:


Se på PCB'n. Selv om vifta er lik den til ATi (Noe den ikke er her i dette tilfelle) så gjelder denne "regelen" om logoen på PCB.


Tja, vi kikket jo nettopp på et "originalt" ATI-kort (bilde her). Det kortet hadde ikke den ATI-logoen på PCB-en som du nevner. Kanskje ikke en helt bombesikker metode likevel? :smile:

 

_________________

Howard

www.hardware.no

 

[ Denne Melding var redigert av: Howard på 2002-10-25 17:32 ]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...