Gå til innhold

Radeon 9700Pro, hvilket merke er best?


Antihero

Anbefalte innlegg

Quote:


Den 2002-10-25 17:32, skrev Howard:

Interessant. Er det lov å spørre om kilder? Hvordan og hvor har du fått greie på dette?


 

Hmm... stod på rage3d.com ett sted, gi meg litt tid til å sjekke opp igjen disse.

 

Quote:


Den 2002-10-25 17:32, skrev Howard:

Tja, vi kikket jo nettopp på et "originalt" ATI-kort (bilde
). Det kortet hadde ikke den ATI-logoen på PCB-en som du nevner. Kanskje ikke en helt bombesikker metode likevel? :smile:


 

Det er det jeg sier. For at det skal være et "originalt" BBA kort, så skal det være en ATi logo på selve PCB'n. Vifta er det mange som har, med ATi logo. Jeg fikk R200 engang fra PCMax laget av Sapphire (Merk: Ved en feil fra PCMax sin side!), eneste fysiske forskjellen mellom dette og det BBA R200 kortet jeg har nå (også fra PCmax) er at det var et st. Sapphire klistremerke på en RAM-brikke. De var helt like ellers. Det er Sapphire som mest sannsynlig har produsert dette, Sapphire skal visstnok vært en av hovedprodusenten av BBA kort fra før av for ATi.

 

Men, som sagt, jeg skal sjekke ut dette nærmere.

 

Og, hvorfor er det da noen kort med "ATi" logoen på PCB'n og noen ikke?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:


Den 2002-10-25 18:33, skrev ExcaliBuR:

Det er det jeg sier. For at det
skal
være et "originalt" BBA kort, så skal det være en ATi logo på selve PCB'n.


Den enkleste måten og finne ut om et kort er BBA eller "bare" PBA er å se på produktnummeret (P/N - Part Number).

 

Se på klistremerket bak på kortet. Hvis P/N-koden begynner på 102 og kun inneholder tall, er kortet BBA. Mao:

 

1025670300515159 er BBA

1027-B3040-456-SA er ikke BBA

 

Mange OEM/3.parts produsenter setter sine egne klistremerker over ATIs opprinnelige. F.eks. gjorde Club3D dette på sitt kort. Så ta gjerne en titt under klistremerket, hvis du har et 3.parts kort :smile:

 

Man kan også søke på P/N koden for å finne ut om kortet er BBA.

 

Mer informasjon finnes hos ATI.

Lenke til kommentar

APG'n din kjører på 8x selv om det står APG 2x i Smartgart. Hvis du bruker et annet program og sjekker sånn f.eks wpuid. Grunnen til at kortet ditt ikke fungere er at MSI KT4-ultra er ikke helt kompatibelt R9700. Vet dette siden jeg har samme combo selv, har sendt mail til MSI og dem sa jeg jeg enten skulle sende kortet tilbake eller stikker til nærmeste MSI "verksted" og få loddet på noen ekstra komponenter. 90 % av dem som har KT4-ultra/R9700 har problemer uannsett hva som helst revision av r9700 kortet. så jeg endte opp med å kjøpe et Abit AT7-Max2 Hovedkort og skjermkortet fungere helt ypperligt.

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-10-25 20:17, skrev Howard:

Den enkleste måten og finne ut om et kort er BBA eller "bare" PBA er å se på produktnummeret (P/N - Part Number).


Se på klistremerket bak på kortet. Hvis P/N-koden begynner på 102 og kun inneholder tall, er kortet BBA. Mao:


1025670300515159 er BBA


 

En smule forvirrende dette her. Connect3D kortet mitt (manufactured in Zhenzhen, China) har samme type kode som nevnt over. Dette kortet er da ikke BBA, er det vel? Eller..?

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-10-25 21:23, skrev Citizenx:

Dette er nok feil.

Nvidia nv30 vil garantert være bedre enn r9700, men det er bare et spørsmål om_hvor_mye bedre den blir.


 

Vel....

 

vil TROLIG være bedre enn R9700......

Det er ingen garantier for at det er bedre...

 

Så kan du jo likegodt si at du kan vente på R350 eller R400... NV30 kommer jo ikke før på nyåret likevel, og da er det jo (kanskje) ikke så lang tid før R350 kommer...som sikkert igjen blir bedre en NV30..... og så kan du jo likegodt vente på NV35....

 

Noen som ser ett vist mønster her ? :grin:

Lenke til kommentar

Quote:


En smule forvirrende dette her. Connect3D kortet mitt (manufactured in Zhenzhen, China) har samme type kode som nevnt over. Dette kortet er da ikke BBA, er det vel? Eller..?


 

Sansynligvis er det BBA. Som det ble sagt tidligere i tråden så er det kun herkules som lager egene kort. Resten setter på sitt eget klistremerke, evt. bytter ut standard kjøleribbe/vifte til en mere fancy.

 

Dvs. det er sikkert ikke herkules selv som produserer kortene. Dette blir ofte satt bort til billige fabrikker i kina, taiwan el.

 

Mye mulig det til og med bare er EN fabrikk (i kina eller taiwan el.) som lager kortene, men BBA og PBA kortene er da to forskjellige produksjoner i samme fabrikk.

 

Noen som egentlig skjønte hva jeg mente eller ble dette bare rot? :grin:

 

[ Denne Melding var redigert av: John_^ på 2002-10-26 17:21 ]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...