Gå til innhold

Kjøp av bærbar pc!

Gjerde87

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann, først vil jeg bare si at jeg har lest alle de andre postene om kjøp av bærbare pc'er. Men jeg har litt lyst til å lage min egen fordi jeg legger vekt på andre ting en det andre gjør osv.

Jeg studerer i Oslo, så formålet med pc'en går mest ut på skole arbeid som f.eks:Programmering, notater og lignende.

Så det hadde vært fint hvis pc'en hadde disse egenskapene:

-Stabil og fin pc.

-tastaturet må være deilig å skrive på (Jeg vet at dette varirer fra person til person), og helst ikke lage for mye "lyd" når man trykker på knappene. (Ikke noe mer en vanlig)

-lite støy fra vifte og lignende.

-Ikke for klumpete

-design (Er ikke moro å ha en stygg pc) :D

-Kjøre World of warcraft (wow)

Så kort oppsumert så er jeg først og fremst ute etter en jobbe pc, men som også har muligheten til å kjøre spill som wow.

Jeg setter pris alle svar, og helst begrunn hvorfor du velger akkurat den pc'en i stedet for alle de andre. (Grunnen til at jeg måtte se meg nøtt til å lage en post som dette er fordi det er så EKSTREMT mye forskjellig man kan velge og det er en stund siden jeg tittet på disse tingene, så jeg ligger en smule bak i tiden)

På forhånd, takk for alle svar.

Hilsen Gjerde.

Ps: Prisen burde ikke komme over 13 000kr

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Den beste jobb pc'en med nogo attåt er vel Dell XPS M1210. Den har egenskapene til en mobil laptop som lav vekt, lang batteritid, solid bygget. Men har også et habilt skjermkort (nVidia 7400) og litt fancy design. Eneste minus er muligens skjermen som kanskje har litt varierende kvalitet. Skjermen med webkamera skal være den beste.

Skrevet
Den beste jobb pc'en med nogo attåt er vel Dell XPS M1210. Den har egenskapene til en mobil laptop som lav vekt, lang batteritid, solid bygget. Men har også et habilt skjermkort (nVidia 7400) og litt fancy design. Eneste minus er muligens skjermen som kanskje har litt varierende kvalitet. Skjermen med webkamera skal være den beste.

6734089[/snapback]

Okay, takk for tipset, skal sjekke den ut litt senere. Men fortsett og kom med andre tips. Takk :)

Skrevet

Heisann, jeg har tittet litt på Dell XPS M1210 og den ser veldig fin ut, men jeg ser at den har 12.1-tommers widescreen, hvor stort er det egentlig. (Sikkert litt "noob" spørsmål, men, men) :blush: Har noen et bilde eller noe lignende, sånn at jeg kan sammenligne skjermer osv.

Skrevet

12" er det minste du får av "vanlige" bærbare i dag (finnes noen sære løsninger med 10" og 7-8"). Dette er i minste laget om det skal brukes til seriøst kontor/skolearbeid, spesielt i word, excel og bildebehandlingsprogrammer vil du etterhvert kanskje savne litt større flate å spre tingene utover på.

Men, skal du først gå for ultraportabel kan jeg foreslå følgende:

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=320061

på kun 1,6 kg tilbyr denne maskinen:

- 13,3" skjerm

- 1 GB ram

- 100 GB harddisk

- intern DVD-brenner

- 2 Ghz AMD Turion 64-prosessor

- Skjermkortet ATI X200, som ikke er av de hvasseste, men som klarer å kjøre Wov.

...og til sist har Fujitsu Siemens noen av de aller beste tastaturene på bærbare, helt herlige å skrive på i timesvis.

Skrevet
Heisann, jeg har tittet litt på Dell XPS M1210 og den ser veldig fin ut, men jeg ser at den har 12.1-tommers widescreen, hvor stort er det egentlig. (Sikkert litt "noob" spørsmål, men, men)  :blush:  Har noen et bilde eller noe lignende, sånn at jeg kan sammenligne skjermer osv.

6735187[/snapback]

Her er et bilde av M1210 sammenlignet med Dell E1405 som jeg mener skal ha en 14' skjerm, fra denne tråden.

Skrevet (endret)

Heisann, takk for all hjelpen men jeg sitter fortsatt å sikkler litt på Zepto Znote sine pc'er. Noen som har erfaringer fra disse pc'ene?

Dette er pc'ene jeg har sett på:

http://www.netshop.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=37721

http://www.netshop.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=34878

Også er det disse 2 som jeg egentlig ikke vet hva som er forskjellen mellom, det står akkurat det samme på begge 2, bortsett fra at den ene er mye billigere en den andre. Hvis jeg kjøper disse så kommer jeg til å endre litt på dem sånn at jeg har 1000ram og ikke 512ram.

http://www.netshop.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=35940

http://www.netshop.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=34884

(Noen som vet forskjellen bortsett fra pris?) :D

Hvilken ville dere ha valgt hvis dere skulle valgt en av disse, og hvis denne type maskin er mindre god så er det bare å si ifra. Jeg har ikke bestemt meg 100% enda :)

Jeg sikkler mest på http://www.netshop.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=35940 også bare bytter jeg ut:

Kingston 512MB 533MHz til en Kingston 1G 533MHz

Også tror jeg at jeg kommer til å skifte ut Hitachi 60GB til en Hitachi 100GB.

Problemet mitt er at jeg leste på en test at de ikke var helt sikkre om den lagde mye støy og ble veldig varm, men de hadde ikke testet det enda. Så det er det eneste jeg er litt skeptisk til. Altså, jeg tåler litt støy, så lenge det ikke forstyrrer de som sitter rundt meg.

Endret av Gjerde87
Skrevet

Znote 6214 har jo fått mye bra kritikk, ikke minst fordi den yter bra og er ganske liten. Forskjellen på de to 6214'ene er at den billigste er ett kampanjetilbud med begrenset varighet, mens den andre har ordinær pris.

stusser litt over at den leveres med XP home, er det ikke slik at XP Home ikke støtter doble prosessorkjerner? I så fall får du jo bare utnyttet den ene av de to kjernene i Core Duo-prosessoren...

Skrevet (endret)
Znote 6214 har jo fått mye bra kritikk, ikke minst fordi den yter bra og er ganske liten. Forskjellen på de to 6214'ene er at den billigste er ett kampanjetilbud med begrenset varighet, mens den andre har ordinær pris.

stusser litt over at den leveres med XP home, er det ikke slik at XP Home ikke støtter doble prosessorkjerner? I så fall får du jo bare utnyttet den ene av de to kjernene i Core Duo-prosessoren...

6739380[/snapback]

Hmm, noen som vet om XP home støtter doble prosessorkjerner? For hvis den ikke støtter det så er det vel ikke værre enn at bytter til en XP PRO, eller noe i den duren...?

Takk for advarselen.

Endret av Gjerde87

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...