JohndoeMAKT Skrevet 23. august 2006 Skrevet 23. august 2006 Hei, jeg har vært i tung leting etter et program for å vise filer binært i lengre enn jeg ønsker å innrømme i dag og har gått gjennom ti hex-editorer og andre slike editorer uten å finne en eneste med funksjonaliteten jeg er ute etter. Jeg vil altså lese ut filer binært i enere og nullere og ikke noe heksadesimal eller slikt. Vet du om en enkel slik leser/editor så rop ut. (Windows)
Hårek Skrevet 24. august 2006 Skrevet 24. august 2006 Jeg har vanskelig for å se for meg nytten av noe slikt, og det er kanskje derfor du ikke finner den funksjonen. Det ville jo være ekstermt tungvindt og totalt unyttig å vise data bit for bit. Alle som jobber med data bruker hex.
JohndoeMAKT Skrevet 24. august 2006 Forfatter Skrevet 24. august 2006 (endret) Nytten er at jeg vil dissekrere en BMP fil i sammenheng med denne tråden og en binær visning av data vil være en del greiere (da jeg bare skal konsentrere meg om siste bit i hver byte) for å kontrollere struktur på små filer. Jeg er enig i at binær visning av data i seg selv er ganske unyttig, men siden hex-editorer vanligvis kan vise hex, ocal, desimal, ASCII ++ representasjon av dataene regner jeg med at det må finne hex-editorer med den funksjonaliteten.. selv om den ikke blir mye brukt. Endret 24. august 2006 av JohndoeMAKT
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå