Gå til innhold

Program til å vise filer binært

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

jeg har vært i tung leting etter et program for å vise filer binært i lengre enn jeg ønsker å innrømme i dag og har gått gjennom ti hex-editorer og andre slike editorer uten å finne en eneste med funksjonaliteten jeg er ute etter. Jeg vil altså lese ut filer binært i enere og nullere og ikke noe heksadesimal eller slikt.

Vet du om en enkel slik leser/editor så rop ut. (Windows)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har vanskelig for å se for meg nytten av noe slikt, og det er kanskje derfor du ikke finner den funksjonen.

Det ville jo være ekstermt tungvindt og totalt unyttig å vise data bit for bit. Alle som jobber med data bruker hex.

Skrevet (endret)

Nytten er at jeg vil dissekrere en BMP fil i sammenheng med denne tråden og en binær visning av data vil være en del greiere (da jeg bare skal konsentrere meg om siste bit i hver byte) for å kontrollere struktur på små filer.

Jeg er enig i at binær visning av data i seg selv er ganske unyttig, men siden hex-editorer vanligvis kan vise hex, ocal, desimal, ASCII ++ representasjon av dataene regner jeg med at det må finne hex-editorer med den funksjonaliteten.. selv om den ikke blir mye brukt.

Endret av JohndoeMAKT

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...