Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Fjerne mugg på bilbelter


Tean

Anbefalte innlegg

Har en bil som har stått en stund, og det har vel antagelig vært en del fukt inne i bildet her....

 

Så da lurte jeg på om noen har noen kjerringråd på å få vekk mugg(?)flekker på beltene/setene?

 

Har ikke forsøkt noe ennå i tilfelle jeg skulle gjøre noe som ødelegger mer enn det hjelper, takker for alle svar!

 

Mvh

Tean

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Var med og pakka ut en 40 fots konteiner med bilseter som hadde blitt litt vel fuktige og innestengte. Spraya dei med tepperens el og brukte høytrykksspyler etterpå. La setene stå og renne av seg før du tar dei inn i kjellleren for tørk. Ble og annbefalt å kun bruke høytrykksspyler.

 

Dette ble gjordt på over 100 seter med godt resultat, og blir gjordt av en av norges største innen salg av brukte orginalseter, www.baksetedepoet.no

Lenke til kommentar

Jeg kan anbefale på det sterkeste å leie seg teppe/møbel-rensemaskin. Jeg gjorde dette i sommer og renset sofaen og tre biler på et døgn for 100 kroner i leie (+ rensemiddel). Dette er svært effektivt. Man blander rensemiddel og vann og har i et kammer, og det møkkete vannet kommer i et annet kammer. Helt utrolig hvor møkkete en bil er selv om den er støvsugd og ser ren ut :scared:

Lenke til kommentar

Ikke finn på å bruk klorin! ei heller salmiakk, Er mugget ferskt så brukes vanlig zalovann, er det derimot blitt til jordslag så må du bruke en enzymspray som Biotex Superspray, du har det på beltet/settet og lar det virke en stund og vasker det så bort med vanlig zalovann, har brukt det selv det er billig og det fungerer, du finner det i dagligvarebutikker i samme hylle som vaskemiddlene.

Endret av zandro
Lenke til kommentar

Jepp både i setene og beltene, klorin bleker og skal derfor kun

brukes på hvite stoffer som tuer t-skjorter og på harde flater som

porselen, fliser betong osv. Har ei rød plastbøtte med klorinvann

som jeg vasker fillene mine i, den er lys rosa inni. Klorin kan også

reagere med stoffet i setene og smelte dem eller lage giftig gass.

Lenke til kommentar
Jeg brukte zalovann (dama sverger på å bruke zalo til det meste haha) og det fungerte fint det. No more mugg! Det funka forresten fint på felgene også...

6733616[/snapback]

 

husk å polerer felgene etterpå hvis det er alu. Zalo fjerner fett. (poleringsmiddler er fett.) Felgene blir håpløse å holde rene hvis de ikke er polerte.

Endret av PIIIpower
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...