Gå til innhold

Ny Politisk Bevegelse Dannet!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
WTF, hvorfor er det bilder av Jose Antonio Rivera med Falangens symbol i bakgrunnen på hjemmesiden til partiet? Hvorfor står dere ikke åpent fram med at dere er Facister?

 

 

Edit: Etter å ha sett mer på siden har jeg kommet til den konklusjonen at dere er et Facistisk parti ;)

 

 

Hvis dere ikke er det hadde det vært merkelig med bilder av alle de Facistene.

6733422[/snapback]

 

Fascistene ville ikke ha noe av fagforeningsfolk, disse her vil sette de inn i korp...korporatis.....ettellerannetsystem.

 

Liker forøvrig at dere vil ha eksperter inn i politikken, men å danne disse korp....greiene vil jo føre til enda mere byråkrati! Norge har jo allerede mest byråkrati i verden bortsett fra rent kommunistiske land.

 

Forøvrig er jeg litt inne for den ovenfra og ned strukturen dere ønsker, men dere vil jo samtidig ha mere selvdrevne kommuner. Skal det fungere må kommunene bli mye større, nesten som selvstendige delstater som i Tyskland og USA. Da må vi ha en føderal stat og en understat med forskjellige ansvarsområder.

 

Feks føderalstaten: Militæret, Sikkerhet (føderalt politi), Utenrikspolitikk

 

Delstaten: Skolevesen, helsevesen, politi (lokalt politi)

Endret av Wildbill
Lenke til kommentar

Vi vill ikke fjerne fagforeningen, men svekke dens politiske makt.

 

 

Fra partiprogramet:

 

Dagens korporative ordninger…

 

Består i uformelle samtaler mellom staten og utvalgte næringslivsledere, samt arbeiderpartiets nære bånd til LO, Senterpartiets bånd til Bondelaget, og Høyres bånd til NHO. Vi ønsker altså å avløse disse partiske ordningene til fordel for det mer helhetlige korporative systemet som står beskrevet ovenfor. Dette betyr at lederne for LO og NHO ikke vil ha noen plass i det korporative systemet, i dette er det kun plass til representanter for de konkrete interesseorganisasjonene for akkurat den grenen av samfunnet. Naturligvis kan LO og NHO fortsette å eksistere som organisasjoner, men da med svekket politisk makt i forhold til dagens situasjon.

 

 

 

Streik

 

Vi mener at LO-styret sin enorme innflytelse i norsk politikk er et problem. Inspirert av Peoples Actions Party i Singapore ønsker vi derfor å innføre en lov som sier at en streik kun er lovlig dersom over 50% av medlemmene i den fagforeningen som organiserer streiken har stemt for den. Streiker uten en slik demokratisk gyldighet kan dermed slåes ned på.

Lenke til kommentar

Takker :)

 

Selvfølgelig, jeg forventer ikke at vi skal styre Norge.. Hehe, men det er jo morsomt uansett å prøve seg. Hvem vet hva tiden vil bringe?

 

Og, vi har litt problemer med aktivitet i forumet, så om dere har tid og gidder så er det supert med noe gode innlegg der ;)

Lenke til kommentar
Takker :)

 

Selvfølgelig, jeg forventer ikke at vi skal styre Norge.. Hehe, men det er jo morsomt uansett å prøve seg. Hvem vet hva tiden vil bringe?

 

Og, vi har litt problemer med aktivitet i forumet, så om dere har tid og gidder så er det supert med noe gode innlegg der ;)

6762208[/snapback]

 

Skal man prøve seg må man ha som ambisjon å styre Norge... men jeg skjønner at dere ikke forventer det med det første. ;)

Lenke til kommentar
Joa, vi er jo fascister - mer eller mindre. Det er ikke til å legg skjul på.

6733454[/snapback]

Interessant partiprogram forresten. Hvor er det fascismen kommer inn? I mine oeyne er det bare en rekke selvfoelgeligheter, krydret med snusfornuftige loesninger og litt muslimfrykt. Fascisme? Neppe. Mussolini ville skammet seg over dere. :thumbdown:

Lenke til kommentar

På hvilken måte ville han ha skammet seg over oss?. Og en annen ting, vårt parti er rettet mer mot Franco sin konservative med fokus på orden og stabilitet.

 

VI mener at vi har forbedret Fascismen der det trengs. Og det kan være det samme om du tror at Mussolini hadde skammet seg over oss, for der tror nemmelig ikke vi :)

 

EDIT: Vi bruker generelt korpratisme som hovedsakelig kommer fra Fascismen. Dvs at vi har de samme ordningene når det gjelder bevaring og oppbygning av kultur og museer på samme måte som Italia hadde. Samme økonomisk oppbygning,skole,millitær,politi og mye mye mer. Og vi går ikke etter hva Mussolini likte/trodde. Han så ned på den afrikanske befolkningen, noe vi ikke gjør. Vi må se bort i fra dette, fordi Fascismen ser ikke ned på noe som helst rase.

Endret av S1rre
Lenke til kommentar
På hvilken måte ville han ha skammet seg over oss?.

Dere virker ikke religioese.

Dere satser ikke paa en autoritaer leder eller totalitaert diktatur.

Dere har ikke tenkt og utvide Norges territorie. Ei heller har dere noen planer om hvordan Norges makt internasjonalt kan oekes.

Dere har antakelig ikke baller til og gaa i tog mot Oslo.

Dere har ikke viet noe plass til vitalitet, styrke, sjel osv. Mao. ikke bar ehva som gjoer oss nordmenn bedre enn alle andre, men ogsaa hva som er denne sanne og eneste menneskelige verdi.

Dere har ikke viet noe spalteplass til mitt yndlingsitat "War alone keys up all human energies to their maximum tension and sets the seal of nobility on those peoples who have the courage to face it."

Sist men ikke minst, dere vil ha mere demokrati!

 

Og en annen ting, vårt parti er rettet mer mot Franco sin konservative med fokus på orden og stabilitet.

Da er det jo snodig at han bare er viet noen poengloese sitater paa forumet deres.

 

VI mener at vi har forbedret Fascismen der det trengs.

6763233[/snapback]

Jeg mener at dere har tatt et element fra fascismen, nemlig korporagreiene, deretter quotet masse engelsk paa forsiden og forumet deres, som gaar dere langt over hodet. Hvordan ellers forklare det massive spriket mellom engelsk ideologi og norsk partiprogram :shrug:

 

Alt i alt tar jeg partiet deres like serioest som favorittlesestoffet deres. Nemlig tegneserier (aner at tegneserielinkene kommer til og forsvinne noksaa kjapt) :tease:

 

Litt lesestoff (husk ordbok. Obs! Lite bilder):

 

Mussolini - The Doctrine of Power - Min kommentar: Fascismens foedsel som ideologi (uredigert). Hoeyt fokus paa tapperhet i krig og militaerbygging (lite annet?) Det er paafallende at han klarte og fokusere saa mye paa krig og samtidig feile saa totalt.

What is Fascism?

Wikipedia - Fascism

Endret av AvieN
Lenke til kommentar
Jeg er da kjent for mine sterkt innvandringskritiske meninger. Problemet er ikke at innvandrere er dumme eller slemme. Problemet er at mennesket genetisk sett er skapt for å leve sammen med andre mennesker med relativt like gener som seg selv. Det er faktisk et par kontroversielle forsker som har begynt i å spekulere i om flerkulturelle samfunn ødelegger moralen. Når man lever sammen med folk med gener som er relativt like sine egne,så vil man instinktivt oppføre seg relativt moralsk i forhold til mer flerkulturelle samfunn, fordi man ved å oppføre seg moralsk fremmer sine egne gener. Det er selvfølgelig også andre grunner til umoralsk oppførsel, men å gjøre samfunnet flerkulturelt skaper bare enda en faktor som bryter ned moralen.

 

Til dette kommer det faktum at hvite genetisk sett mer mer emaptiske enn mange andre. Bare se på østasiatene, det er ikke mye medfølelse for folk utenfor ens egen nære familie der i gården.

6735743[/snapback]

 

Tror du er litt ute å sykle nå. Adferd kan være genetisk betinget men ikke ut i fra rase. Genetiske forskjeller som påvirker adferd er ikke raseindelt men er forskjellig fra individ til individ. De kulturelle forskjellene er derimot kraftige og inngår i arv/miljø statistikken som en ganske stor del. Et adoptert barn med forskjellig genetisk sammensetning har like store forutsetninger til å være en fullstendig del av det samfunnet han/hun vokser opp i som en som er etnisk norsk.

 

Når man ser på arv og miljø er adferd en av de tingene som er mest miljøbetinget og dermed ofte kan ses i sammenheng med oppdragelse, oppvekstkår, venner, omgivelser og andre ytre påvirkninger. Likevel finnes det unntak selvsagt der f.eks kjemisk sammensetning i hjernen kan føre til kriminelle avvik o.l. Det vil likevel være feil å tillegge de forskjellige etniske opprinnelsene spesielle arvelige, genetiske adferdsmessige forskjeller.

Lenke til kommentar

Avien:

 

De fleste i partiet er katolikker, jeg selv er Hedning. Men er for Kristendom i Norge av flere grunner. Grunnen til at vi ikke har mye om religion kan jeg ikke svare på, siden jeg har ikke skrevet partiprogrammet osv, og ny side vil komme etterhvert. Dessuten lever i 2006, ikke på 1930 tallet, noen ting vil bli forrandret, andre ting ikke. Man trenger strengt tatt ikke å være religiøs for å være Fascist. Men om du er anti-religiøs, da er du på en helt annen vidde og passer ikke inn i Fascismen.

 

Denne imperialismen du snakker må vi se bort i fra, siden det aldri ville fungere å innvandrere feks sverige,danmark whatsoever. Som jeg skrev lengre opp, "noen ting vil bli forrandret, andre ting ikke".

 

Ikke gå i tog mot Oslo? Hvorfor skulle vi være redde for det?. Det kommer når vi får flere medlemmer.

 

Det vi har tatt fra Franco ligger i korporagreiene som du kaller det. Veldig likt Mussolini's. Men noen forskjeller er det. Derfor har vi blitt mer høyrevridd.

 

Tror du bør lese gjennom hele det vi står for en gang til om du tviler på at vi er Fascistisk vridd. 90% av hele parti programmet er bygget på Fascistisk ideologi.

 

Og grunnen til at en masse står på engelsk er fordi vi ikke har hadd tid til å oversette alt sammen ennå. Det kommer, vær tolmodig.

 

Det om tegneseriene skal jeg ikke kommentere så altfor mye, men det er mer ment som et offtopic område.

 

Har lest alle de tekstene flere ganger, så ser ikke noe grunn til at jeg skal lese de engang til =). Virker heller som du trenger ordbok for Norsk når du ikke ser at det er et Fascistisk parti.

 

 

Til Wildbill: Vi vill ikke gjømme oss bort i noe annet tullenavn og kalle oss ditt og datt som mange andre partiet gjør her i landet. Vi er ikke ute etter å lure befolkningen!

Lenke til kommentar

Jeg frykter at det kommer til å bli et helsikes slagsmål hvis dere begynner og marsjere i gatene :hmm: , men siden jeg støtter ytringfriheten har dere min fulle støtte. Jeg kan ikke se noen grunn til at ikke Facister skal få lov til å gå i tog når kommunistiske partier ofte har gjort dette. Men jeg må si frykter for deres sikkerhet hvis dere gjør dette :no:

Endret av Dark Archon
Lenke til kommentar

Bedre å dø etter å ha prøvd enn å leve uten å prøve i det hele tatt ;) hehe, men fra spøk til revolver. Det er vell ikke så jævla mange ekstremenister blant kommunistene?. I såfall, om vi blir angrepet, er det positivt for partiet i seg selv, spesielt, vis vi trekker oss litt tilbake og sier vi vill unngå slike "uroskaper". Da kan vi på avisene og folkets sympati på vår side :)

Endret av S1rre
Lenke til kommentar
I såfall, om vi blir angrepet, er det positivt for partiet i seg selv, spesielt, vis vi trekker oss litt tilbake og sier vi vill unngå slike "uroskaper". Da kan vi på avisene og folkets sympati på vår side :)

6765849[/snapback]

Der innså jeg hvilken glimrende politiker du hadde vært. Politikere flest nå om dagen bryr seg mer om å vinne folket, enn om midlene de bruker.
Lenke til kommentar
I såfall, om vi blir angrepet, er det positivt for partiet i seg selv, spesielt, vis vi trekker oss litt tilbake og sier vi vill unngå slike "uroskaper". Da kan vi på avisene og folkets sympati på vår side :)

6765849[/snapback]

Der innså jeg hvilken glimrende politiker du hadde vært. Politikere flest nå om dagen bryr seg mer om å vinne folket, enn om midlene de bruker.

6767063[/snapback]

 

 

Nettopp ;).. Tar det første som et komplimang.. hehe

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...