Gå til innhold

Ny Politisk Bevegelse Dannet!


Anbefalte innlegg

Ikke for å ødelegge entusiasmen, men tror at dere er "75 år" for sent ute med det partiet. Bare å se rundt seg hva folk er opptatt av, og det er ikke store samfunns omveltninger som ønskes.

 

Hadde dere derimot f.eks. gått ut å lovet gratis bredbånd og sms til alle, kunne dere vært på stortinget om 3 år. Se på "fildelings-partiet" (piratpartiet) i Sverige. Tuftet på at nedlasting av kopibeskyttet materiale fra internett skal legaliseres, nåværende medlemstall: 8500 personer.

 

Resepten nå for tiden er: Enkle budskap

 

;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det er nok han som er hjernen bak proskjetet(ene) =).

 

Sosialkorporatistene er ikke nedlagt, det er noen andre som tok over proskjektet hans ;)

6769703[/snapback]

 

Mente bare fascistpartiet jeg da, som nedlagt... :) "Det blir bygget ett monumentalt byggverk i oslofjorden, i passelig båtavstand fra akerbrygge. Denne byggningen skal være formet som en stor, monumental oljeplattform, og på toppen av plattformen skal det være en stor kuppelformet hall der det korporative rådet samles for å stemme over regjeringens forslag." Fra http://www.magasinet-monitor.net/

Lenke til kommentar
Det er nok han som er hjernen bak proskjetet(ene) =).

 

Sosialkorporatistene er ikke nedlagt, det er noen andre som tok over proskjektet hans ;)

6769703[/snapback]

 

Mente bare fascistpartiet jeg da, som nedlagt... :) "Det blir bygget ett monumentalt byggverk i oslofjorden, i passelig båtavstand fra akerbrygge. Denne byggningen skal være formet som en stor, monumental oljeplattform, og på toppen av plattformen skal det være en stor kuppelformet hall der det korporative rådet samles for å stemme over regjeringens forslag." Fra http://www.magasinet-monitor.net/

6769844[/snapback]

 

Magasinet-monitor er vel ikke akkurat det jeg ville kalt for nøytrale og sikre kilder.

Lenke til kommentar

Mente bare fascistpartiet jeg da, som nedlagt... :) "Det blir bygget ett monumentalt byggverk i oslofjorden, i passelig båtavstand fra akerbrygge. Denne byggningen skal være formet som en stor, monumental oljeplattform, og på toppen av plattformen skal det være en stor kuppelformet hall der det korporative rådet samles for å stemme over regjeringens forslag." Fra http://www.magasinet-monitor.net/

6769844[/snapback]

 

Og....

 

En ny, fascistisk gruppering tar til orde for å bygge norske baser på månen, ved hjelp av oljefondet. Organisasjonen, som presenterer seg selv på internett, tar i tillegg til orde for å gjøre Norge til en ettpartistat.

 

:!: :D :!: :D:roll: Faktisk ler jeg fortsatt av dette når jeg av og til stikker innom sidene til Monitor. Synd at siden deres ikke har blitt oppdatert siden før sommerferien. Jeg sendte dem en mail der jeg lurte på om de ikke hadde tenkt på å heller skifte navn på siden sin til "antinazistisk" forum da 99% av alt som står der handler om nynazister, men jeg fikk ikke noe svar.

 

Joda. Mye rart ble skrevet på forumet da sosialkorporativt forbund ble dannet. Dette med månebasen var med i omtrent ett døgn, deretter ble det byttet til å bruke alle oljepengene på et magnettog gjennom Norge, og tilslutt ingenting.

 

Norge har i dag 1000 milliarder på bok. Det er på mange måter deprimerende at disse pengene enten vil forsvinne i et børskrakk, eller ble brukt opp på noe så kjedelig som pensjoner. Tenk bare på hva slags fantastiske ting man kan gjøre med tusen milliarder! :dribble: En gigantisk statue av Mussolini et sted i nordmarka bør i hvert fall bygges, den bør være 100 meter høy, og speide ut over byen fra en topp oppi åsen - et stykke fra holmekollen slik at ikke disse to arkitektoniske mesterverkene skygger for hverandre.

 

Nå er dette kanskje sagt halveis på spøk, men jeg synes så absolutt at Norge bør få noe varig og monumentalt ut av sine oljepenger slik at etterkommende generasjoner kan titte opp mot noe som innspirerer dem.

 

Jeg leste også at noen klaget over våre manglende imperialistiske ambisjoner. Hvem skal Norge så angripe? Danmark? Sverige? Færeøyene? Israel? (sistnevnt ville vi muligens slippe unna med, beskyttet av araberlandende, den internasjonale sosialistmafiaen og FN) Jeg for min del tror ikke vi er i en posisjon hvor det er smart, og ei heller moralsk riktig å fly på andre land. Italia på 1930-tallet eksisterte derimot i en tid da både Frankrike, England og mange andre land holdt kolonier - og de tok den siste uokkuperte plassen i Afrika, hvilket de dobbeltmoralske snørrhovene engelskmennene og franskmennene med alle sine kolonier syntes var helt forferdelig. Handelsboikotten som disse igangsatte hjalp nok mye til å provosere Italia inn i Alliansen med Hitler.

 

En ting vi kan gjøre er å spørre danskene pent om de ikke har lyst til å gi oss Grønland. Vi har mange hundre års erfaring med samer, og er dessuten mer vant med fjell og snø enn danskene, så det kan hende at vi er bedre skikket til å styre Grønland enn det de er. Dessuten er Grønland en utgiftspost, så det kan godt hende at danskene er villige til å gi det fra seg. Her kommer nok en gang oljepengene godt med, og kanskje finnes det måter å tjene penger på Grønland som har gått danskene hus forbi.

 

Forresten argumenterer du bra S1rre! Fortsett med det. :) Verden er full av folk som elsker å kritisere, og det er enklere å rive ned enn å bygge noe opp.

Endret av partiside-sjef-PKS
Lenke til kommentar
Norge har i dag 1000 milliarder på bok. Det er på mange måter deprimerende at disse pengene enten vil forsvinne i et børskrakk, eller ble brukt opp på noe så kjedelig som pensjoner.

 

Er faktisk enig med deg. Å ha 1000 milliarder i papirverdier er risiko. Derfor burde man bruke mye mer til å bygge varige verdier nå, som infrastruktur, subsidierte boliger, tiltak for næringsliv, etc.

 

Dere burde få inn i partiprogarmmet (ref. innlegget mitt over) noen "goder" til folket også, og ikke bare hva dere vil kutte på. Husk Frp ble startet med en sak; mindre skatt. Genialt, hvem vil ikke ha mindre skatt å betale? Dere kan f.eks. love alle nyfødte en gave fra staten på 100 000 kroner fra pensjons/olje fondet. Denne utbetales på 18-års dagen. Er når man er ung at man har behov for penger, ikke som pensjonist (da har man allerede skaffet seg det man trenger)

 

Dere bør gjøre partiprogrammet mer spiselig. :)

Lenke til kommentar
Er faktisk enig med deg. Å ha 1000 milliarder i papirverdier er risiko. Derfor burde man bruke mye mer til å bygge varige verdier nå, som infrastruktur, subsidierte boliger, tiltak for næringsliv, etc.

6779715[/snapback]

Det høres ut som en uttalelse som kunne kommet fra en som har om lønnskonto 3 uker etter utbetaling og er blakk den siste uka før lønningsdagen.

 

På lang sikt har Norge to store utfordringer: Eldrebølgen og slutten på oljen. Hvis vi har svidd av alle pengene når den tid kommer så kommer vi til å slite voldsomt selv om vi har god infrastruktur. Det dyreste tidspunktet å bygge infrastruktur på er når prisen på arbeidskraft er høyest: nå. Bygger man mer når oljen tar slutt så får man mye mer infrastruktur per krone samt at man får en mykere overgang til en oljefri tid.

Lenke til kommentar
Er faktisk enig med deg. Å ha 1000 milliarder i papirverdier er risiko. Derfor burde man bruke mye mer til å bygge varige verdier nå, som infrastruktur, subsidierte boliger, tiltak for næringsliv, etc.

6779715[/snapback]

Det høres ut som en uttalelse som kunne kommet fra en som har om lønnskonto 3 uker etter utbetaling og er blakk den siste uka før lønningsdagen.

 

På lang sikt har Norge to store utfordringer: Eldrebølgen og slutten på oljen. Hvis vi har svidd av alle pengene når den tid kommer så kommer vi til å slite voldsomt selv om vi har god infrastruktur. Det dyreste tidspunktet å bygge infrastruktur på er når prisen på arbeidskraft er høyest: nå. Bygger man mer når oljen tar slutt så får man mye mer infrastruktur per krone samt at man får en mykere overgang til en oljefri tid.

6781451[/snapback]

 

 

Det har du rett i, men Norge trenger mer og bedre infrastruktur allerede nå, veinettet for eksempel tar det ca 60 år å reparere i den farten vi har nå.

Lenke til kommentar
Det har du rett i, men Norge trenger mer og bedre infrastruktur allerede nå, veinettet for eksempel tar det ca 60 år å reparere i den farten vi har nå.

6782138[/snapback]

 

Fordi myndighetene ikke vil importere arbeidskraft til å utføre arbeidet. Å drive et veinett kan gjøres mye bedre privat enn det gjøres av det offentlige. Jeg kan se for meg at det er mange bedrifter som kunne investere i andre bedrifter som sikrer en god infrastruktur. Uheldigvis er det slik i dag at staten annser bil og vei som en stor ku som de melker for penger hver dag.

 

Det er heller ikke slik at oljepenger er løsningen på alle problemene vi har her i Norge, det er mye bedre å la private gjøre jobben enn at staten pøser på med oljepenger. Vi bør egentlig helst bruke minst mulig oljepenger for å sikre et godt norsk næringsliv.

Lenke til kommentar
Det er nok han som er hjernen bak proskjetet(ene) =).

 

Sosialkorporatistene er ikke nedlagt, det er noen andre som tok over proskjektet hans ;)

6769703[/snapback]

 

Mente bare fascistpartiet jeg da, som nedlagt... :) "Det blir bygget ett monumentalt byggverk i oslofjorden, i passelig båtavstand fra akerbrygge. Denne byggningen skal være formet som en stor, monumental oljeplattform, og på toppen av plattformen skal det være en stor kuppelformet hall der det korporative rådet samles for å stemme over regjeringens forslag." Fra http://www.magasinet-monitor.net/

6769844[/snapback]

 

Magasinet-monitor er vel ikke akkurat det jeg ville kalt for nøytrale og sikre kilder.

6776122[/snapback]

 

Med fare for å gå offtopic: men hva er denne monitorsiden egentlig og bedriver de? Leste på hjemmesiden deres, men fikk ikke så mye ut av det.

 

Hva du mener du partisjef for PKS?

Lenke til kommentar
Er faktisk enig med deg. Å ha 1000 milliarder i papirverdier er risiko. Derfor burde man bruke mye mer til å bygge varige verdier nå, som infrastruktur, subsidierte boliger, tiltak for næringsliv, etc.

Det høres ut som en uttalelse som kunne kommet fra en som har om lønnskonto 3 uker etter utbetaling og er blakk den siste uka før lønningsdagen.

 

På lang sikt har Norge to store utfordringer: Eldrebølgen og slutten på oljen. Hvis vi har svidd av alle pengene når den tid kommer så kommer vi til å slite voldsomt selv om vi har god infrastruktur.

 

Står det så ille til? Hverken Sverige, Danmark eller Finland har over 1000 milliarder kroner på bok, alikevel regner jeg med at de vil klare seg fremover mht. pensjoner, uten at samfunnet rakner.

 

For meg er det ubegripelig når vi ser alt tøyset frem & tilbake ang. gasskraftverk. Her kan staten spytte inn det det koster å få rensing fra "dag 1" slik at man kommer igang å få bygd.

Lenke til kommentar
Står det så ille til? Hverken Sverige, Danmark eller Finland har over 1000 milliarder kroner på bok, alikevel regner jeg med at de vil klare seg fremover mht. pensjoner, uten at samfunnet rakner.

6784169[/snapback]

Norge bruker jo penger som en full mann på strippebar. Nabolandene våre har langt mer orden på økonomien enn oss og politikere som tenker et par hakk lengre enn de norske. (I hvertfall i Sverige og Danmark etter min mening) Våre naboland har også langt flere ben å stå på enn oss.

 

Det at Norge får det vanskeligere fremover kan kanskje sammenlignes med en person som er vant til høyt forbruk og mister jobben sin. Sverige, Danmark, Finland og Island kan vel mer sammenlignes med personer som har flere lavt lønnede jobber (mange ben å stå på) og ikke mister dette.

Lenke til kommentar

Som i USA den dag i dag, har Bush flere fascistiske rådgivere(eller som har en del fascistisk ideologi). Så vi kommer nok til å holde noe på det som hører fascismen til, men jeg vet ikke om dette korporatist systemet forsvinner eller blir. Men idolene skal bort i hvertfall :)

Lenke til kommentar
Som i USA den dag i dag, har Bush flere fascistiske rådgivere(eller som har en del fascistisk ideologi). Så vi kommer nok til å holde noe på det som hører  fascismen til, men jeg vet ikke om dette korporatist systemet forsvinner eller blir. Men idolene skal bort i hvertfall :)

6801665[/snapback]

 

Det virker da bare i bunn og grunn som dere er veldig, og egentlig ganske krampeaktig opptatt av å være politisk ukorrekte. Er liksom ikke så nøye hva man står for, så lenge det kan oppfattes som og stå i motsetning til det norske sosialdemokratiet.

Lenke til kommentar

Ja. Vanligvis ser man vel en politikk (les politisk grunnholdning) på leting etter et parti som dekker den, og finner man ikke noe så starter man sitt eget. Her virker det som det er mer snakk om et parti på jakt etter en politikk. "Vi vill så gjerne starte et parti, vi må bare finne ut hva vi skal stå for først."

 

Er dere fascister, og misfornøyde med dagens partier, så vil ikke et republikansk parti være løsningen. Det ender bare med at dere er like misfornøyd med deres eget parti... ;)

 

Geir :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...