Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Struper Canal Digital for p2p/bittorrent bruk?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Plutselig i dag morges begynte det å virke som før igjen! Nå får jeg 600kb/s ned fra BT uten noe problem. Kan dette ha vært midlertidig? Jeg krysser fingrene for det :)

6860424[/snapback]

Hvordan ser traceroute til www.google.no ut hos deg nå?

Jeg sliter fortsatt, men har satt opp en vpn til arbeidsplassen

og da går det med normal hastighet.

Lenke til kommentar
Hvordan ser traceroute til www.google.no ut hos deg nå?

Jeg sliter fortsatt, men har satt opp en vpn til arbeidsplassen

og da går det med normal hastighet.

6863305[/snapback]

 

Må dessverre skuffe dere med å si at nå er det tilbake til enda verre tilstander. Nå får jeg ikke engang over 30kb/s. Både traceroute i dag morges (da det gikk fort) og nå er samme som jeg postet i den andre tråden, ingen endring.

Lenke til kommentar
Hvordan ser traceroute til www.google.no ut hos deg nå?

Jeg sliter fortsatt, men har satt opp en vpn til arbeidsplassen

og da går det med normal hastighet.

6863305[/snapback]

 

Må dessverre skuffe dere med å si at nå er det tilbake til enda verre tilstander. Nå får jeg ikke engang over 30kb/s. Både traceroute i dag morges (da det gikk fort) og nå er samme som jeg postet i den andre tråden, ingen endring.

6864795[/snapback]

 

 

 

tipper du har satt på kryptert linje over torrentklienten.

derfor fikk du bra hastighet på den torrenten

Lenke til kommentar
tipper du har satt på kryptert linje over torrentklienten.

derfor fikk du bra hastighet på den torrenten

6873161[/snapback]

 

Dette har ikke noe med saken å gjøre, jeg har alltid kjørt med kryptering påskrudd, og på en gjennomsnittlig torrent har over tre fjerdedeler av peers jeg er koblet til skrudd på kryptering også, det har ikke gjort noen forskjell.

 

Det er ikke lenger noe problem for ISPer å stoppe kryptert BT: http://yro.slashdot.org/article.pl?sid=06/09/01/1630252

Lenke til kommentar
tipper du har satt på kryptert linje over torrentklienten.

derfor fikk du bra hastighet på den torrenten

6873161[/snapback]

 

Dette har ikke noe med saken å gjøre, jeg har alltid kjørt med kryptering påskrudd, og på en gjennomsnittlig torrent har over tre fjerdedeler av peers jeg er koblet til skrudd på kryptering også, det har ikke gjort noen forskjell.

 

Det er ikke lenger noe problem for ISPer å stoppe kryptert BT: http://yro.slashdot.org/article.pl?sid=06/09/01/1630252

6873395[/snapback]

 

 

det kunne vel hatt noe med saken å gjøre.

Lenke til kommentar

situasjonen er akkurat den samme hos meg

nytter ikke å bytte porter. prøvd det utallige ganger

noen flere råd?

 

Jeg har alltid encryption forced og en sjelden gang kan jeg få over 90KB/s grensen, i går fikk jeg 200KB ut. Når jeg satt encryption fra forced til disablet og restartet utorrent ble det tregt igjen, tilbake til 200KB når jeg skrudde på encryption. Kanskje NetEnforcer ikke alltid virker når man har på kryptering. Det er noen råd som å kjøpe en VPN tjeneste for 50,- i mnd og sende P2P trafikken gjennom den som virker 100%. Ellers får du titte innom etterhvert.

 

Jeg tenkte å oppgradere til 10Mbit men har ikke særlig lyst nå.

 

uTorrent krypterer bare packet headers og ikke selve dataen som overføres. Kanskje de kommer til å kryptere alt sammen en dag for igjen å gi makten tilbake til fobrukerne. Og når Video iTunes og Soapbox kommer for fullt blir det nok mye båndbredde bruk. Men ISP'er flest selger jo ikke Internett, de selger web-tilgang tror de, og vil at forbrukere skal forbli forbrukere.

Lenke til kommentar

Jeg har hatt Canal Digital et par år uten noe problemer. Flyttet imidlertid oppover mot Hønefoss og fikk bredbånd fra Start.no igår. uTorrent ligger og drar ned 20-45kB/s på en 4Mbit linje(!) Tregt som sirup mao.

 

Jeg la imidlertid merke til en liten sak nederst på uTorrent, der er det en gul varseltrekant, noe som indikerer "ingen innkommende tilkoblinger". Jeg har ikke hatt dette problemet tidligere og er ikke koblet gjennom en router, men rett i modemet. Noen som har noen forslag?

Bruker forresten Sygate Personal Firewall, men det er rart om den plutselig skulle slå seg vrang.

Lenke til kommentar
Jeg la imidlertid merke til en liten sak nederst på uTorrent, der er det en gul varseltrekant, noe som indikerer "ingen innkommende tilkoblinger". Jeg har ikke hatt dette problemet tidligere og er ikke koblet gjennom en router, men rett i modemet. Noen som har noen forslag?

6906987[/snapback]

Hva får du opp om du klikker på varselstrekanten og velger "Test if port is forwarded properly"?

Lenke til kommentar
Jeg la imidlertid merke til en liten sak nederst på uTorrent, der er det en gul varseltrekant, noe som indikerer "ingen innkommende tilkoblinger". Jeg har ikke hatt dette problemet tidligere og er ikke koblet gjennom en router, men rett i modemet. Noen som har noen forslag?

Bruker forresten Sygate Personal Firewall, men det er rart om den plutselig skulle slå seg vrang.

 

 

 

 

Hvis torrent klienten din ikke er 'connectable' kan det være en forklaring på dårlig hastighet. Det kan også forklare hvorfor men får bedre fart når man kjører en tunnel og ut via et shell.. da alle portene går direkte inn til pcen, og du blir connectable.

 

Folk må sjekke at torrent porten er NAT'et inn til pcen i routeren.

Endret av FooKer
Lenke til kommentar
Hvis torrent klienten din ikke er 'connectable' kan det være en forklaring på dårlig hastighet.  Det kan også forklare hvorfor men får bedre fart når man kjører en tunnel og ut via et shell..  da alle portene går direkte inn til pcen, og du blir connectable.

 

Folk må sjekke at torrent porten er NAT'et inn til pcen i routeren.

6907442[/snapback]

Bare en liten rettelse... med VPN-tunnel får man innkommende connections bare om man faktisk får en ekte IP fra VPN-tilbyderen. Relakks.com gir dette, men jeg vet ikke hva som er vanlig hos andre tilbydere.

 

Ved proxy via shell får man bare utgående connections, og må sørge for innkommende selv ved å portforwarde fra shellserveren og til din egen maskin.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...