Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Struper Canal Digital for p2p/bittorrent bruk?


Anbefalte innlegg

Har dere vurdert om utstyret dere bruker (ruter) ikke takler trafikken? 10Mbit er veldig veldig mye trafikk på WAN. Ikke minst er Bittorrent noe herk da det lager et vanvittig antall tilkoblinger rundt omkring, noe som får mange rutere til å bli vrange.

 

Til sammenlikning døde min ruter allerede på 2Mbit (ADSL) ved mye nok nettrafikk, dog etter en firmware oppgradering ble det bedre.

6773275[/snapback]

I azureus kan du begrense antall tilkoblinger. :thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er heldigvis ikke CD kunde selv, men det er vel viktig at selv de CD kundene som ikke er rammet enda tar kontakt med kundeservice og sier hva de mener.

 

Målet nå må jo være og generere masse negativ omtale av CD på nett slik at de får smake sin egen medisin.

 

Historier som denne om en far som har endelig kjøpt med WOW hjem til guttungen som har gledet seg i flere måneder til endelig å få møte vennene sin i WOW. Men takket være de hjerterå sjefene i CD blir han sittende hele kvelden og vente på at WOW oppdaterer seg, og må i seng med uforettet sak og sovner på ei tårevåt pute til sin fars store fortvilelse.

Hva var det egenlig som gikk galt? Linjene fra CD var jo nettop "oppgradert" og den hyggelige mannen hos CD sa jo at de skulle "ta fra piratene og gi til de snille kundene"? Lite visste han at han var uskyldig offer for for et grusomt eksperiment far CD ;)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9018234

Ikke alle som klemmer Lyse sine sentraler heller..

 

Og Hastighet: 1.0 Gbps kan alle få som har Gigabit Ethernet i maskinen sin, reflekterer ikke nødvendigvis hastigheten ut i verden.

 

 

www.speedtest.net er en fin plass å begynne.

Lenke til kommentar
Og Hastighet: 1.0 Gbps kan alle få som har Gigabit Ethernet i maskinen sin, reflekterer ikke nødvendigvis hastigheten ut i verden.

6936887[/snapback]

Nei, såklart ikke. Men dersom du regner ut den gjennomsnitlige opplastingshastigheten, får du at han har 2 507 237 518 921 byte / 4 249 892 s = 589 953 byte/sekund, som tilsvarer rundt 0,563 MiB/s.

 

Edit: Obs, ble en SI-enhet for mye. Hm, det gjorde for så vidt hele dette innlegget irrelevant. Nåvel.

Endret av aadnk
Lenke til kommentar

Jeg har Canal Digital 5000/2000 og her går det helt fint. Har ikke merket noe problem. Bruker utorrent og laster ned stabilt på ca 620kb/s

 

:thumbup:

 

Hvor bor trådstarter?

 

Jeg bor 0457 Oslo.

 

Det man kan gjøre er jo å sette på en torrent hvor man får full fart begge veier en god stund, og bekrefte det hele med logg fra feks Netlimiter etc.

Endret av 6637Braindead
Lenke til kommentar

Ville egentlig vekk fra ADSL2 linjen til NGT, men nå stusser jeg litt. Tenkte jeg skulle bytte tilbake til CD. De har hatt gode hastigheter før og lite nedetid. nå står det jo mellom NGT med elendig kundeservice og dårlig oppetid eller CD med struping.. da er ikke valget lett lenger:( tror jeg holder på ngt en stund til ja.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...