Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Struper Canal Digital for p2p/bittorrent bruk?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har prøvd mange porter mellom 41000 og 62000. Har koblet til UPC og nextgentel nett og da fungerer alt normalt. Som sagt så gjelder dette også Mac´en min(Der er det ikke noe virusproblematik. Så det må være noe annet. I og med at jeg har prøvd med 2 forskjellige OS platformer, prøvd flere bittorrent clienter, også testet på andre ISP´er hvor alt fungerer greit, så tyder dette på at det ligger hos Canal Digital.

Lenke til kommentar
Har dere prøvd å bytte torrent port?

6771205[/snapback]

 

 

selvfølgelig.

 

er noe CD gjør, kan hende de overbelastet, slik cmts prioriterer http trafikk.

 

mulig det er tilfelle :\

 

iom at dem har gitt kundene høyere hastigheter.

 

 

håper på at det er det som er tilfelle, for i så fall så vil de vel rette opp det.

hvis ikke ratelimiter dem linjene med vilje.

og da er man dømt :\

Lenke til kommentar

Har samme problem med min 5/2 mbit linje. Http trafikk går av og til noe tregt, men p2p er fullstendig gruset. Azureus ligger mellom 10 og 80 kB/s.

 

Problemet oppsto da linja ble oppgradert fra 4 til 5 mbit. Har snakket med canaldigital og de sier at det ikke er noe sperrer i nettet deres, men at det kan være noe ustabilt frem til at oppgraderingene er ferdige.

 

Har prøvd alt som er foreslått her uten hell. Har testet winxp og linux.

Lenke til kommentar

Har dere vurdert om utstyret dere bruker (ruter) ikke takler trafikken? 10Mbit er veldig veldig mye trafikk på WAN. Ikke minst er Bittorrent noe herk da det lager et vanvittig antall tilkoblinger rundt omkring, noe som får mange rutere til å bli vrange.

 

Til sammenlikning døde min ruter allerede på 2Mbit (ADSL) ved mye nok nettrafikk, dog etter en firmware oppgradering ble det bedre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...