Gå til innhold

Jobb? Alder? Lønn? Utdanning? V.2


Anbefalte innlegg

Hva du jobber som: Vikarlærer. Jeg har tidligere jobbet et par år i Expert-kjden, og deretter hos en forhandler av High-end hifiutstyr.

 

Hvor gammel du er: 19

 

Hva du tjener du i timen/månedslønn: For å være ærlig, så vet jeg ikke. Er fast ansatt, så jeg får tillegg for forberedelse før timene etc. men er vel en 7-800 kroner for en vanlig skoledag. Jeg klager ikke, lettjente penger.

 

Hvor mye betaler du i skatt? Nå gav jeg dem bare "Skattekort for bi-arbeidsgiver", altså 36%, siden det var så mye stress å bestille nytt. Får lit penger til sommeren da. :)

 

Utdanning: 3 årig allmenfaglig videregående skole. Driver å tar opp fag som privatist i år, og skal begynne på mastergrad neste år.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva du jobber som : Servicemekaniker

 

Hvor gammel du er : 25

 

Hva du tjener du i timen/månedslønn : Variabelt, årslønn mellom 600k-800k, alt etter hvor mye reising det blir.

 

Hvor mye betaler du i skatt? tabell

 

Utdanning : Gk mekaniske fag og Vk1 Elektromekaniskefag, samt to år lærling

Endret av grove
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Gjest member-101642

Hva du jobber som: Kioskansatt

 

Hvor gammel du er: 18

 

Hva du tjener du i timen/månedslønn: 120 kroner i grunnlønn. 20 kroner i helgetillegg, 20 kroner til etter klokken 17.00.

 

Hvor mye betaler du i skatt? 32%

 

Utdanning: Sliter meg gjennom videregående.

Lenke til kommentar

Hva du jobber som: Verdi-analytiker i en fiskeindustri på nettet

 

Hvor gammel du er: 18år

 

Hva du tjener du i timen/månedslønn: 280kr timen

 

Hvor mye betaler du i skatt? Har frikort.

Utdanning: Grunnskole og 2år på videregående, har slutta på skolen og skal til millitæret i August 09

Lenke til kommentar

Hva du jobber som: Flipper burgere og annen mat på Tavernette Gatekjøkken

 

Hvor gammel du er: 17 år

 

Hva du tjener du i timen/månedslønn: 83 kr timen :/ Helg: 100 kr timen :/ Jobber 10 timer i ukedagene og 7 i helgene.

 

Hvor mye betaler du i skatt? Ingenting

 

Utdanning: 2 året vgs.

Endret av Kuroi-Neko
Lenke til kommentar

Hva du jobber som: Jobber ikke, lever av stipendpenger.

 

Hvor gammel du er: 16 år

 

Hva du tjener du i timen/månedslønn: 1600 i måneden på stipendpenger.

 

Hvor mye betaler du i skatt? Har frikort.

 

Utdanning: Vidregående første året går på TIP(Teknikk og Indutriell Produksjon).

Lenke til kommentar

Hva du jobber som: Elektriker lærling ved YIT Building Systems AS

 

Hvor gammel du er: 18

 

Hva du tjener du i timen/månedslønn: 51,13kr nå, går opp 10% i begynnelsen av februar

 

Hvor mye betaler du i skatt? 10% går opp i 2009.

 

Utdanning: VG1 elektro, VG2 elenergi

Endret av Narviz
Lenke til kommentar

Jeg vil nødig fremstå som forumpoliti, men kan ikke folk være litt mer presise når de beskriver jobben sin? Ser et par innlegg som "Servicemedarbeider" og "Sivilingeniør" og "IT-konsulent" osv. Det blir så ufattelig upresist. Jeg tenker bare "Javel?" når jeg leser det. Hvis dere absolutt ikke vil bli gjenkjent på et forum trenger dere ikke nødvendigvis nevne firmanavn, men vanlige arbeidsoppgaver og lignende. Dette gjelder for yrker hvor arbeidsområdet ikke sier seg selv, men folk som jobber i dagligvarebutikk, elektroforhandler og lignende kan gjerne også skrive hvilket firma de jobber for, rett og slett for å høyne kvaliteten på tråden.

 

Jeg oppfordrer derfor de fleste av dere til å endre innleggene deres til noe mer presist.

 

Siden jeg har fått meg en ny jobb siden sist, og allerede har slengt inn et innlegg her, beskriver jeg jobbsituasjonen min på nytt:

 

Hva jobber du som:

1. Handling Agent i Norport Handling på Bergen Lufthavn Flesland.

Typiske arbeidsoppgaver: Check-in, ombordstigning ("Hei og velkommen til Norwegians rute DY613 til Oslo..." og "Dette var siste opprop på Norwegians rute DY613 til..."), ta inn fly & sende dem avgårde, assistere pasasjerer som trenger assistanse etc.

 

2. Kundebehandler i Bergen Taxi

Typiske arbeidsoppgaver: Ta imot bestillinger over telefon, hjelpe sjåfører med problemer, etc.

 

Hva jeg tjener:

Jeg er faktisk ikke sikker på noen av stedene pga nye lønnsoppgjør, men i overkant av 120 kroner timen begge plasser pluss skifttillegg.

 

Hvor mye betaler du i skatt?

1. Tabelltrekk, rundt 20-22%

2. Bi-arbeidsgiver, 36%

 

Utdanning:

1. Bestått VK1 & VK2 Flyfag (For all del ikke nødvendig)

2. Ingen relevant utdanning.

Endret av Insty
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Tar med flere jobber jeg har og har hatt.

 

Har også jobbet som diverse ufaglært:

Salgsbud BA = ca 60kr timen

Vikar i produksjonen Norpapp Industri = 80kr (13år) - 120kr (18år)

Vikar i produksjonen Total Tekstil Vakseri = 115kr + 20% etter klokken 20:00. +50% etter klokken 23. (jobbet ofte til 03:00 for å bli ferdig. Gikk litt ut over studier ja. hehe)

 

 

Hva jobber du som:

1. Matros Fjord1 Ekspressbåtene og turistbåter

2. Lærling Matros Odfjell ASA Kjemikalietankere

3. Serviceteknikker hardware

4. 3.Styrmann Odfjell ASA.

 

Hva jeg tjener:

1. Ca 130kr timen + 15% ekstra etter klokkan 20 og 15% på søndager.

2. Fastlønn 9500kr-16.000kr. Begynner 30kr timen , sluttlønn 60kr timen.

PS: Tallet er misvisende , da man har 3000kr skattefritt ekstra pr mnd fra lånekassen/kostpenger.

3. 180kr timen mener jeg.

4. Fastlønn 35.000kr mnd , ca 96kr timen.

 

Hvor mye betaler du i skatt?

1. Tabelltrekk normalt lønn ca 300.000kr året

2. Ca 5% etter sjømannsfradrag (Stod med 39.000kr-49.000 i tiden min som lærling pga fradrag).

3. ca 30%

4. Ca 20% etter sjømannsfradrag

 

Utdanning:

1. Fagbrev Matros

2. Yrkesfaglig VK1 - Sjøfartsfag

3. VK2 Serviceelektronikker

4. Fagbrev Matros , 2år Teknisk fagskole , 1år Kadettperiode

 

Sjølivet er ikke godt betalt pr time ,men det er frynsegodene samt utrolige utfordringer som gjør at jeg ikke på noen måte kan se arbeidsplassen bli kjedelig iallefall ikke det første tiåret. Ble tilbudt en plass i Mærsk drilling (Plattform) ,men jeg takket nei fordi jeg trives utmerket og ønsker å jobbe 8-10mnd i året kun fordi jeg trives og liker en utfordrerne jobb

 

Noen av frynsegodene:

  • Man pendler ikke til jobb
  • Andre vasker lugaren din
  • Andre lager maten din.
  • Sol og minst 20grader (somregel rundt 30) 90% av tiden siden mesteparten av trafikken foregår i tropene
  • Man får sett verden
  • Man har fri 6mnd i året
  • Lange seilingsperioder (fordel for meg, ulempe for andre). 2uker ombord er for kort tid til å komme inn i rytme. Lengste perioden jeg har vært ombord var over 5mnd i 2006 da avløseren ble syk

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...